Ik ben op dit moment bezig met de ombouw van een series 2.25 diesel naar een 2.5NA.
Op dit moment hebben we een mooie knop met een staalkabel om de fuel shut off valve te bedienen, echter op de 2.5 zien wij geen plek meer voor de staalkabel, maar een elektrische aansluiting.
Maar de vraag is nu, wanneer staat er spanning op deze pool?? wanneer de auto rijd, of alleen maar wanneer je de klep bediend? dat kan ik namelijk niet uit de schema's halen.
2.5 na fuel shut off valve aansturen
2.5 na fuel shut off valve aansturen
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
als de auto op contact staat (dus de stand waarin de sleutel terug veert na starten) staat er spanning op de shut-off valve en wordt deze geopend, bij van contact zetten valt die spanning weg en sluit de klep
gone
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
Sluit hem wel goed aan op je contactslot, anders heb je tijdens het starten zelf geen spanning op de solenoid (dus als je de sleutel doordraait om de startmotor te laten draaien) ...
Been there, done that :woohoo:
Gerard
Been there, done that :woohoo:
Gerard
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
Gerard schrijft:
haha.. das een goede inderdaad..
als ik het goed begrijp moet hem op dezelfde manier aansluiten als de voorgloei.. die blijft als ik het goed begrepen heb ook tijdens het starten aan..
Sluit hem wel goed aan op je contactslot, anders heb je tijdens het starten zelf geen spanning op de solenoid (dus als je de sleutel doordraait om de startmotor te laten draaien) ...
Been there, done that :woohoo:
Gerard
haha.. das een goede inderdaad..
als ik het goed begrijp moet hem op dezelfde manier aansluiten als de voorgloei.. die blijft als ik het goed begrepen heb ook tijdens het starten aan..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
Gloeien zit toch in de stand tussen normaal bedrijf en starten.
Gloeispiralen gaan uit na het starten. Tenminste da`s wel de bedoeling, ze zitten er puur om als starthulp te gebruiken.
Peter
Gloeispiralen gaan uit na het starten. Tenminste da`s wel de bedoeling, ze zitten er puur om als starthulp te gebruiken.
Peter
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
peter191064 schrijft:
Ik heb inderdaad net te elektrische tekeningen van een series doorlopen en ze zitten inderdaad op een aparte pool van het contactslot. Begon me al af te vragen waar de intelligentie zat om ze niet constant aan te hebben ;).
op die tekening is alleen niet te zien welke pool er afvalt of geschakeld is in de verschillende standen van het contactslot.
Gloeien zit toch in de stand tussen normaal bedrijf en starten.
Gloeispiralen gaan uit na het starten. Tenminste da`s wel de bedoeling, ze zitten er puur om als starthulp te gebruiken.
Peter
Ik heb inderdaad net te elektrische tekeningen van een series doorlopen en ze zitten inderdaad op een aparte pool van het contactslot. Begon me al af te vragen waar de intelligentie zat om ze niet constant aan te hebben ;).
op die tekening is alleen niet te zien welke pool er afvalt of geschakeld is in de verschillende standen van het contactslot.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
Ik heb een tekening:
1 gloeipluggen
2 Startmotor
3 accesoire stand
4 input en stroomverbruikers buiten contactslot om
Komt van het PDF bestand : 7_electrical_5mb_engine_supplement.pdf
Peter [file name=109_electric_diesel.pdf size=195405]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/109_electric_diesel.pdf[/file]
1 gloeipluggen
2 Startmotor
3 accesoire stand
4 input en stroomverbruikers buiten contactslot om
Komt van het PDF bestand : 7_electrical_5mb_engine_supplement.pdf
Peter [file name=109_electric_diesel.pdf size=195405]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/109_electric_diesel.pdf[/file]
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
Samenvattend: er moet dus constant spanning op staan zowel tijdens als na het starten.
Gerard
Gerard
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
die tekening had ik ook inderdaad, maar dan uit het boek van haynes.
maar ik begrijp het nu van de contact schakelaar. elke pal is ook daadwerkelijk een stand.
Wij zaten zelf nog even te denken om misschien een relais te gebruiken dat door contact geschakeld word, zichzelf overneemt en een verbreek schakelaar op de plaats van onze huidige smoor trek knop.
maar ik begrijp het nu van de contact schakelaar. elke pal is ook daadwerkelijk een stand.
Wij zaten zelf nog even te denken om misschien een relais te gebruiken dat door contact geschakeld word, zichzelf overneemt en een verbreek schakelaar op de plaats van onze huidige smoor trek knop.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen
piet_g schrijft:
De "shut-off valve" aansturen met een relais is niet nodig, stroom-verbruik is minimaal.
Wel kan een hulp relais plaatsen voor de gloeispiralen uitkomst brengen, dan ontlast je het contact slot. Al kan een te kleine (stuur) stroom ook weer voor problemen zorgen op bij oude dan wel een beetje versleten ( ingebrande) contacten.
Peter
die tekening had ik ook inderdaad, maar dan uit het boek van haynes.
maar ik begrijp het nu van de contact schakelaar. elke pal is ook daadwerkelijk een stand.
Wij zaten zelf nog even te denken om misschien een relais te gebruiken dat door contact geschakeld word, zichzelf overneemt en een verbreek schakelaar op de plaats van onze huidige smoor trek knop.
De "shut-off valve" aansturen met een relais is niet nodig, stroom-verbruik is minimaal.
Wel kan een hulp relais plaatsen voor de gloeispiralen uitkomst brengen, dan ontlast je het contact slot. Al kan een te kleine (stuur) stroom ook weer voor problemen zorgen op bij oude dan wel een beetje versleten ( ingebrande) contacten.
Peter
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten