2.5 na fuel shut off valve aansturen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

Re: 2.5 na fuel shut off valve aansturen

Berichtdoor piet_g » 23 Nov 2012, 15:38

peter191064 schrijft:
piet_g schrijft:
die tekening had ik ook inderdaad, maar dan uit het boek van haynes.
maar ik begrijp het nu van de contact schakelaar. elke pal is ook daadwerkelijk een stand.

Wij zaten zelf nog even te denken om misschien een relais te gebruiken dat door contact geschakeld word, zichzelf overneemt en een verbreek schakelaar op de plaats van onze huidige smoor trek knop.

De "shut-off valve" aansturen met een relais is niet nodig, stroom-verbruik is minimaal.
Wel kan een hulp relais plaatsen voor de gloeispiralen uitkomst brengen, dan ontlast je het contact slot. Al kan een te kleine (stuur) stroom ook weer voor problemen zorgen op bij oude dan wel een beetje versleten ( ingebrande) contacten.
Peter

voor het stroomverbruik ben ik ook niet bang, maar meer om er voor te zorgen dat die klep onder spanning blijft staan..

naar het stroom verbruik moet ik zowiezo nog even kijken, want ik moet er een voorschakel weerstand bij gaan zetten om hem op 24 volt te krijgen.

Dat van de gloeispieralen is ook geen slecht idee.. die trekken idd wel veel meer stroom omdat ze paralel staan. ook daar moet ik overigens er voor zorgen dat ze op 24volt kunnen,.. dus ook daar een voorschakel weerstand er bij, als de huidige tenminste al niet goed is, maar dat moet ik nog meten hoeveel volt daarover blijft staan.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Nov 2012, 20:22

ik zal wel te dom zijn, of te praktisch denken...

maar heb je wel eens gedacht om misschien domweg te METEN op je contactslot of, en zoja welke, er een contact is dat spanning heeft als ie op contact staat, en ook spanning houdt in de start-stand?

priklampje, led-tester of mulimeter....
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 24 Nov 2012, 07:54

Roger B. schrijft:
ik zal wel te dom zijn, of te praktisch denken...

maar heb je wel eens gedacht om misschien domweg te METEN op je contactslot of, en zoja welke, er een contact is dat spanning heeft als ie op contact staat, en ook spanning houdt in de start-stand?

priklampje, led-tester of mulimeter....

tuurlijk heb ik hier aan gedacht en ga ik dat zeker doen.. Maar soms is het ook gewon handig om eerst eens te vragen en van anderen te leren.. En theorien of gedachten even met anderen te bespreken aangezien ik geen automonteur ben.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2012, 18:15

dat vragen is ook verstandig, maar je staarde je zo blind op het feit dat je geen tekening kon vinden waar op stond hoe het contactslot schakeld... dan is meten makkelijker en sneller...
gone

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 26 Nov 2012, 21:08

Roger B. schrijft:
maar je staarde je zo blind op het feit dat je geen tekening kon vinden waar op stond hoe het contactslot schakeld... dan is meten makkelijker en sneller...

Das jou conclusie. Momenteel zitten er geen accu´s in de auto, dus is het niet makkelijk (Weerstand zou kunnen) te meten. Dus niet te snel conclusies trekken zou ik zeggen (En ja dat van de accu´s was iid niet vermeld). Bovendien willen sommige mensen graag een aantal stappen vooruit denken en met `kenners` sparren om te kijken of de gedachtegang klopt.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Nov 2012, 21:24

Sebastian schrijft:
Roger B. schrijft:
maar je staarde je zo blind op het feit dat je geen tekening kon vinden waar op stond hoe het contactslot schakeld... dan is meten makkelijker en sneller...

Das jou conclusie. Momenteel zitten er geen accu´s in de auto, dus is het niet makkelijk (Weerstand zou kunnen) te meten. Dus niet te snel conclusies trekken zou ik zeggen (En ja dat van de accu´s was iid niet vermeld). Bovendien willen sommige mensen graag een aantal stappen vooruit denken en met `kenners` sparren om te kijken of de gedachtegang klopt.

Waarom heb je een accu nodig om door te meten hoe een contact schakelt? :huh: :huh:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gerard

Berichtdoor Gerard » 26 Nov 2012, 21:24

Sebastian schrijft:
Roger B. schrijft:

Ik zou toch maar goed aan het contactslot meten, want je hebt beslist geen garantie dat jouw LR nog steeds conform het schema is uitgevoerd ...
Alweer "been there, done that" :woohoo: :woohoo:

Gerard

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 26 Nov 2012, 21:27

Edward schrijft:
Waarom heb je een accu nodig om door te meten hoe een contact schakelt?

Zoals ik zelf al melde hoeft dat idd niet, is alleen makkelijker vind ik. Bovendien moeten wij ook nog voltages van een aantal dingen meten, daarvoor hebben we wel de accu´s (of ander 24v bron) nodig.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 26 Nov 2012, 21:33

Gerard schrijft:
Ik zou toch maar goed aan het contactslot meten, want je hebt beslist geen garantie dat jouw LR nog steeds conform het schema is uitgevoerd ...
Alweer "been there, done that" :woohoo: :woohoo:

Gerard

Mee eens en dat wilde we ook zo i zo doen. Alleen zijn/waren we vooruit aan het denken hoe alles zou moeten gaan werken.

peter191064 schrijft:
Wel kan een hulp relais plaatsen voor de gloeispiralen uitkomst brengen, dan ontlast je het contact slot. Al kan een te kleine (stuur) stroom ook weer voor problemen zorgen op bij oude dan wel een beetje versleten ( ingebrande) contacten.
Peter

Hoe laat je het relais dan afvallen? Door het contact en startsignaal op het verbreekcontact te zetten? Werkt dit dan nog met je gloeilampje op het dashboard?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Nov 2012, 21:42

ik denk dat er bedoeld wordt dat je de stroom van de gloeipluggen niet door het contactslot laat gaan, maar door een relais, dit relais stuur je dan aan met de draad die eigenlijk naar je gloeipluggen gaat..... maar dat is mijn conclusie die ik vast te snel trek, ik snap er immers niks van.
gone

Terug naar “Techniek”