bouw smeerput
Re:bouw smeerput
Niet te moeilijk doen, gewoon een ongelijk u profiel tegen het metselwerk monteren. Hoeft geen staal te zijn trouwens, je hebt ook mooie alu profielen.
Vogens mij Roger was je met net voor.. ;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
http://www.vandenbrouckefrans.be/nl/pages/Smeerput.html Ongetwijfeld duurder, maar ongetwijfeld gemakkelijker. Wel monteren voordat je de schuur bouwt, daarna wordt het lastig.. ;)
Mocht je toch voor metselwerk gaan, daar zitten ook nog wat listige puntjes aan. Hier iemand met ervaring: http://www.klusidee.nl/Forum/about12945.html Je schreef al dat bij jou de grondwaterstand erg laag is; maar een hele fikse regenbui kan ook roet in het eten gooien.
Mocht je toch voor metselwerk gaan, daar zitten ook nog wat listige puntjes aan. Hier iemand met ervaring: http://www.klusidee.nl/Forum/about12945.html Je schreef al dat bij jou de grondwaterstand erg laag is; maar een hele fikse regenbui kan ook roet in het eten gooien.
Wel jammer dat er door de puttenleverancier niet gelijk een landrover bij wordt geleverd.. :P
Informatieve link , die van het klusforum.
Grondwater kan dus echt ellende betekenen.
Informatieve link , die van het klusforum.
Grondwater kan dus echt ellende betekenen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Kijk deze dan, net zo eenvoudig als een Lego-beschrijving: http://www.69charger.nl/46513267
Juist, en dan heb je een puist werk verzet en heb je een kuil om in te staan. Alles wat je van de wagen afschroeft leg je op de rand van de put, samen met je gereedschap en je poetsdoeken. daar ligt het dus meteen vol en is het altijd een bende. :dry: :dry:
Als je dan toch gaat graven maak het dan wat breder zodat gereedschap etc in de put kunnen liggen ipv op de rand of op de vloer. :blink: :blink:
Marco heeft ook zo'n smalle put en daar sleutel je niet voor je lol in.....
Als je dan toch gaat graven maak het dan wat breder zodat gereedschap etc in de put kunnen liggen ipv op de rand of op de vloer. :blink: :blink:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schrijft:
Klopt helemaal 't is dat hij er al in zat. Jammer, want er was ook prima plaats geweest voor een brug.....
En nadeel van gereedschap op de vloer naast de put leggen is dat doppen altijd van de put weg rollen.... (en dan moet je dus die put zonder trapje weer uit.......)
Klopt helemaal 't is dat hij er al in zat. Jammer, want er was ook prima plaats geweest voor een brug.....
En nadeel van gereedschap op de vloer naast de put leggen is dat doppen altijd van de put weg rollen.... (en dan moet je dus die put zonder trapje weer uit.......)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
TomVooges schrijft:
Wat een held, helaas woon ik nu nog in het centrum van Breda en moet ik iedere keer naar een werkplaats rijden. Maar de volgende woning moet zeker een riante garage hebben. Ik weet zeker dat deze artikelen dan weer boven water gaan komen.
Kijk deze dan, net zo eenvoudig als een Lego-beschrijving: http://www.69charger.nl/46513267
Wat een held, helaas woon ik nu nog in het centrum van Breda en moet ik iedere keer naar een werkplaats rijden. Maar de volgende woning moet zeker een riante garage hebben. Ik weet zeker dat deze artikelen dan weer boven water gaan komen.
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
dennis83 schrijft:
In een riante garage zou ik zeker een brug zetten en geen put. Heel fijn om gewoon over een vlakke vloer naar je gereedschapkar te kunnen lopen. ;)
TomVooges schrijft:
In een riante garage zou ik zeker een brug zetten en geen put. Heel fijn om gewoon over een vlakke vloer naar je gereedschapkar te kunnen lopen. ;)
Edward van Vugt
-
Roger B.
Marco 109 schrijft:
en nu? die put kiep je vol, stukkie vloer erin storten en brug plaatsen.....
Edward schrijft:
en nu? die put kiep je vol, stukkie vloer erin storten en brug plaatsen.....
gone