Mijn 75'er RRC afgekeurd voor de APK

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
pch

Mijn 75'er RRC afgekeurd voor de APK

Berichtdoor pch » 17 Nov 2012, 16:30

Wat was er aan de hand?

-sproeiers voor en achter
-reflectoren achterbumper kapot/gebarsten
-achterverlichting knippert (massa?)
-kenteken verlichting
-CO2 6,5% (mag max 4,5%)
-remschijven achter verroest (nieuw of schoonslijpen)
-remleiding over achteras en leiding voor vernieuwen (verroest)
-Links- en rechtsvoor bevestiging koets op onderstel verroest: laswerk
-chassisnummer onvindbaar

Wat mag zoiets kosten om allemaal te laten doen?

Ik kom nu met een offerte waar ik hem heb laten keuren op €500,- dan wordt alles gedaan en is hij weer voor 2 jaar APK-gekeurd.
Is dat schappelijk?
Ik heb nl. geen enkel idee en kan het allemaal niet zelf!

Gr. Paul.

Dixo

Re:Mijn 75'er RRC afgekeurd voor de APK

Berichtdoor Dixo » 17 Nov 2012, 17:11

Chassisnummer kun je zelf laten doen bij de RDW. Even een afspraak voor maken en dan slaan ze een nieuw chassisnummer in voor je. Zou daar niet aan laten hobby'en door een garage.

Verder lijkt het me geen raar bedrag voor de rest van de omschreven mankementen. Manuren zijn niet goedkoop, aan onderdelen is het natuurlijk een stuk minder.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2012, 19:46

pch schrijft:
Wat was er aan de hand?

-sproeiers voor en achter Neem aan ruitensproeiers? zitten er niet? doen het niet?
-reflectoren achterbumper kapot/gebarsten Half uurtje en twee reflectortjes....gokje 50-75 euro
-achterverlichting knippert (massa?)zoeken en oplossen...snel 1 a 2 uur werk gokje 100-150 euro
-kenteken verlichting lampje plus vervangen of volledig aan gort? globaal 2 tientjes
-CO2 6,5% (mag max 4,5%)afstellen en eventueel wat slangetjes misschien revisie carburateur....50-500 euro
-remschijven achter verroest (nieuw of schoonslijpen)ben niet zo van schoonslijpen van remschijven, nieuw kost incl montage wel een 250-300 euro
-remleiding over achteras en leiding voor vernieuwen (verroest) leiding kopen of maken en monteren...gok 150 euro
-Links- en rechtsvoor bevestiging koets op onderstel verroest: laswerk 10 min tot uren werk ..30-500 euro
-chassisnummer onvindbaar zoals gezegd niet door een garage laten doen, maar bij RDW (enige officiele weg volgens mij)

Wat mag zoiets kosten om allemaal te laten doen?

Ik kom nu met een offerte waar ik hem heb laten keuren op €500,- dan wordt alles gedaan en is hij weer voor 2 jaar APK-gekeurd.
Is dat schappelijk?
Ik heb nl. geen enkel idee en kan het allemaal niet zelf!

Gr. Paul.

Ik denk dat die 500 euro erg goedkoop is, en dat er dan niet te veel tegen moet zitten voordat er op bijgelegd wordt.... Als je vertrouwen hebt in de garage en die het voor dat bedrag zoen (geen nare (prijs hoger) verrassingen achteraf) zou ik zeggen, niet te duur.
gone

pch

Berichtdoor pch » 17 Nov 2012, 20:01

OK, duidelijk niet te duur dus! Bedankt!

R1200C

Berichtdoor R1200C » 17 Nov 2012, 20:40

Is je huidige APK nog geldig? Want er staat je niets in de weg om naar een andere garage te gaan voor een second opinion. Vinden die hetzelfde dan weet je waar je aan toe bent.

Natuurlijk alleen als je (te) weinig vertrouwen in je huidige garage hebt.
Kei veel groeten,

Joost

D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2012, 20:48

dat kan ook met een ongeldige APK
gone

pch

Berichtdoor pch » 17 Nov 2012, 21:04

voor 6 december moet hij goedgekeurd zijn....

Dixo

Berichtdoor Dixo » 17 Nov 2012, 21:53

Zou ik eerst even een afspraak maken bij de RDW voor herinslag chassisnummer, kun je daarna naar je garage voor de APK.

Via de website van de RDW kun je online een afspraak maken.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2012, 22:15

idd, eerst zorgen dat dat geregeld is voor je er geld in stopt
gone

Vet

Berichtdoor Vet » 17 Nov 2012, 22:44

Houd er wel rekening mee dat het zo maar zou kunnen (of misschien beter: zeer waarschijnlijk is) dat ze de zaak niet vertrouwen en een uitgebreid onderzoek willen doen.
Been there, done that, vorige maand. De laatste twee nummers van het chassisnummer waren niet goed meer leesbaar. Naar RDW, 1 man erbij, poetsen en schuren, vervolgens 4 man erbij. Conclusie was: we vertrouwen het niet. Het chassis ziet er te goed uit, er is wat laswerk geweest en letters lijken niet orgineel.
Alle asnummers, nummer van versnellingsbak, moternummer opgeschreven en opgevraagd bij de fabriek. Gelukkig bleek alles nog orgineel bij elkaar te horen en omdat een bepaald deel vervangen mag worden is het nummer er opnieuw ingeslagen. Alles bij elkaar toch een week of 4 geduurd en stress van gehad. De kosten vielen mee, 90 euro (En twee keer op en neer naar RDW).
KLein (of misschien wordt het wel een erg groot); voor mijn bezoek aan RDW stond de 110 nog op kampeerkenteken, dat hebben ze nu meteen maar even aangepast.............
%$#@%

Herman

Terug naar “Techniek”