Over een dikke maand gaan we weer naar Mexico voor een lange tijd, en ik wil daar eindelijk de Jeep inruilen voor een echte 4x4.
M,n Disco van hier wordt daarheen gestuurd maar daarmee kan helaas niet iedere dag rijden (ivm. Regels voor vervuilende autos en bouwjaar)
Ik heb mijn oog laten vallen op bijvoorbeeld een disco 2 met v8 (omdat je daar geen diesel hebt.
Of een Freelander v6 (1e of 2e type v6 wat 4 cyl bestaat d,r niet helaaas)
Ik weet dat een Disco een super wagen is volgens mij met v8 ook met weinig problemen maar hij zuipt nog meer dan m,n Jeep.
Maar ik weet nix van Freelanders zijn dit een beetje probleemloze autos of hang ik dan iedere week bij Paddock,s aan de telefoon??
Dus als ik een Freelander neem waar let ik op en zijn het eigelijk wel goede autos om daar te rijden d,r zijn natuurlijk niet als hier 100000 slopers en 2e hands onderdelen zijn duur.
Of gewoon voor de Disco gaan ?? Trouwens die v8 is die goed of koop ik beter een disco 1. Met v8 die schijnt ook een beetje zuiniger te zijn.
Disco of freelander.
Disco of freelander.
Boem is hoo!
-
Landmarcs
Re: Disco of freelander.
Zuipt een Disco V8 nog erger als een J€€p ?
Hier 4 huizen verderop hadden ze kortstondig een J€€p en die ging de deur uit vanwege zijn drankzucht en verdere klachten.
('t Zijn wel wat wispelturige autobezitters, voorganger was een Golf VR6, en daarna kwam een Renault Espace en nu een Volvo V70.)
Groeten MarcS
Hier 4 huizen verderop hadden ze kortstondig een J€€p en die ging de deur uit vanwege zijn drankzucht en verdere klachten.
('t Zijn wel wat wispelturige autobezitters, voorganger was een Golf VR6, en daarna kwam een Renault Espace en nu een Volvo V70.)
Groeten MarcS
-
Roger B.
D2 V8 verbruik kun je laten varieren van pakweg 1 op 2 tot pakweg 1 op 8
extreem veel zuipt ie met alleen maar plankgas optrekken, korte ritjes in druk stadsverkeer, extreem zuinig (voor een V8 dan) als je veeeel en rustigan op 80 km wegen vertoefd.
freelander v6 hoor ik toch wel veel over koppakking en dan ruilmotor
extreem veel zuipt ie met alleen maar plankgas optrekken, korte ritjes in druk stadsverkeer, extreem zuinig (voor een V8 dan) als je veeeel en rustigan op 80 km wegen vertoefd.
gone
Landmarcs schrijft:
Een jeep die goed afgesteld is rijd ongeveer een op 9 (mijn jeep cherokee sport 6 cyl uit 2001) op de autobaan,
Alleen in guanajato 3000 meter hoog veel kleine straatjes erg stijl zware voet 1op 5.
M,n vorige jeep daar zwaar verhoogd met imperial en v8 Kolkte ongeveer 1 op 3/4
Maar ik vind Jeeps lelijke amerikaanse autos en hopeloos onconfortabel met die bladveren achter stuiter je letterlijk over iedere hobbel, goedkoop interieur etc etc etc.
Helaas heb je in Viva Mexico weinig te kiezen d,r is geen diesel en d,r zijn geen oude defenders wel hele oude series maar zo,n project wil ik ook weer niet!
Zuipt een Disco V8 nog erger als een J€€p ?
Groeten MarcS
Een jeep die goed afgesteld is rijd ongeveer een op 9 (mijn jeep cherokee sport 6 cyl uit 2001) op de autobaan,
Alleen in guanajato 3000 meter hoog veel kleine straatjes erg stijl zware voet 1op 5.
M,n vorige jeep daar zwaar verhoogd met imperial en v8 Kolkte ongeveer 1 op 3/4
Maar ik vind Jeeps lelijke amerikaanse autos en hopeloos onconfortabel met die bladveren achter stuiter je letterlijk over iedere hobbel, goedkoop interieur etc etc etc.
Helaas heb je in Viva Mexico weinig te kiezen d,r is geen diesel en d,r zijn geen oude defenders wel hele oude series maar zo,n project wil ik ook weer niet!
Boem is hoo!
Roger B. schrijft:
Gaat zo,n v8 een beetje op gas?? Dat kost daar maar 20 ct per liter.
Ik rijd daar trouwens 33% in de stad 33% autobahn 34% off road
Kleine onderdelen verschepen maar volgens mij kost een ruimotor daarheen zo maar 500 euro aan de post
D2 V8 verbruik kun je laten varieren van pakweg 1 op 2 tot pakweg 1 op 8
Gaat zo,n v8 een beetje op gas?? Dat kost daar maar 20 ct per liter.
Ik rijd daar trouwens 33% in de stad 33% autobahn 34% off road
Kleine onderdelen verschepen maar volgens mij kost een ruimotor daarheen zo maar 500 euro aan de post
Boem is hoo!
- Thomas Td5
Re:Disco of freelander.
christd77 schrijft:
Europese auto's zijn duur en zeldzaam in Noord-Amerika. Mexico zal daar geen uitzondering op zijn.
De Freelander met V6 is niet slecht. Het is een prettig motor en met een normale voet haal je 1 op 7,5 ermee. Overigens is de V8 van de Disco ook niet 100% probleemvrij, je kan hebben dat je blok gebarsten is. Maar op die manier moet je geen van beiden hebben.
Welke van de twee vind je het fijnst om te hebben? Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Dus als ik een Freelander neem waar let ik op en zijn het eigelijk wel goede autos om daar te rijden d,r zijn natuurlijk niet als hier 100000 slopers en 2e hands onderdelen zijn duur.
Europese auto's zijn duur en zeldzaam in Noord-Amerika. Mexico zal daar geen uitzondering op zijn.
De Freelander met V6 is niet slecht. Het is een prettig motor en met een normale voet haal je 1 op 7,5 ermee. Overigens is de V8 van de Disco ook niet 100% probleemvrij, je kan hebben dat je blok gebarsten is. Maar op die manier moet je geen van beiden hebben.
Welke van de twee vind je het fijnst om te hebben? Ik denk dat dat het belangrijkste is.
-
Roger B.
Re:Disco of freelander.
een V8 kan prima op gas, wel een goede gasinstallatie nemen en goed installeren... (gasvormige injectie vind ik het best, bij de vloeibare injectie gaan de injectoren vaker stuk heb ik begrepen)
gone