Dat hoor ik graag Roger, ik ga het namelijk ook doen, heb mijn klauwen met een partij meegegeven aan de straler en netjes gelakt, ziet er super uit en ik wed dat dit langer mooi blijft dan goedkope nieuwe van paddock. Binnenkort maar eens proberen. (Eindelijk een klusje wat ik deels thuis kan doen.
Groet
Lucas
hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
Lucas van Lierop schrijft:
je hebt het huis toch wel beschermd hè waar de zuigers in komen, en de pasvlakken? dit mag je normaal gesproken niet stralen vanwege de passingmaat en oppervlakteruwheid!
Dat hoor ik graag Roger, ik ga het namelijk ook doen, heb mijn klauwen met een partij meegegeven aan de straler en netjes gelakt, ziet er super uit en ik wed dat dit langer mooi blijft dan goedkope nieuwe van paddock. Binnenkort maar eens proberen. (Eindelijk een klusje wat ik deels thuis kan doen.
Groet
Lucas
je hebt het huis toch wel beschermd hè waar de zuigers in komen, en de pasvlakken? dit mag je normaal gesproken niet stralen vanwege de passingmaat en oppervlakteruwheid!
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
B@rt schrijft:
Remklauwen straal ik met glasparel. Als je dan al een keer over de zittingen straalt doet dat weinig af hoor. Zo zuiver was die maatvoering toch al niet. ;)
Lucas van Lierop schrijft:
Dat hoor ik graag Roger, ik ga het namelijk ook doen, heb mijn klauwen met een partij meegegeven aan de straler en netjes gelakt, ziet er super uit en ik wed dat dit langer mooi blijft dan goedkope nieuwe van paddock. Binnenkort maar eens proberen. (Eindelijk een klusje wat ik deels thuis kan doen.
Groet
Lucas
je hebt het huis toch wel beschermd hè waar de zuigers in komen, en de pasvlakken? dit mag je normaal gesproken niet stralen vanwege de passingmaat en oppervlakteruwheid!
Remklauwen straal ik met glasparel. Als je dan al een keer over de zittingen straalt doet dat weinig af hoor. Zo zuiver was die maatvoering toch al niet. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
de zuiger sluit niet op de klauw, maar op de rubberring die in een groef in de klauw zit, een tweede ring, stof en vuil keerring. de zuiger loopt in beide rubber afdichtingen en raakt de klauw niet... denk dat iets geraakt zijn met stralen niet heel penibel is
gone
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
glasparel doet idd weinig af, maar heb inmiddels ook andere ervaringen met personen die dachten "dat het toch geen kwaad kon" en zodoende toch het nodige naar de kl*te hebben weten te helpen. zuigers sluiten niet af, maar zullen wel fatsoenlijk moeten kunnen schuiven.
2 weken geleden hier in de buurt anders al een prachtig voorbeeld gehad, de persoon in kwestie was een dodge powerwagon (zo'n WW2 geval) op aan het knappen, wilde ook zn blok schoon laten stralen. moet zeggen dat ie wel schoon was geworden ook, maar wel het hele kopvlak en de cilinders tevens meegestraald :huh:
2 weken geleden hier in de buurt anders al een prachtig voorbeeld gehad, de persoon in kwestie was een dodge powerwagon (zo'n WW2 geval) op aan het knappen, wilde ook zn blok schoon laten stralen. moet zeggen dat ie wel schoon was geworden ook, maar wel het hele kopvlak en de cilinders tevens meegestraald :huh:
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
B@rt schrijft:
Auw! Dat wordt dus honen, kotteren en as ie pech heb een overmaats setje zuigers? Goed bezig! :P :P
glasparel doet idd weinig af, maar heb inmiddels ook andere ervaringen met personen die dachten "dat het toch geen kwaad kon" en zodoende toch het nodige naar de kl*te hebben weten te helpen. zuigers sluiten niet af, maar zullen wel fatsoenlijk moeten kunnen schuiven.
2 weken geleden hier in de buurt anders al een prachtig voorbeeld gehad, de persoon in kwestie was een dodge powerwagon (zo'n WW2 geval) op aan het knappen, wilde ook zn blok schoon laten stralen. moet zeggen dat ie wel schoon was geworden ook, maar wel het hele kopvlak en de cilinders tevens meegestraald :huh:
Auw! Dat wordt dus honen, kotteren en as ie pech heb een overmaats setje zuigers? Goed bezig! :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
Ik heb met zuigers er nog in en bij een set met blokjes er nog in laten stralen, vooral alle prut van de buitenkant en hoekjes weg, binnenkant heb ik met de hand verder gefatsoeneerd, zal nog wel ff foto zoeken
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
B@rt schrijft:
cilinderwand van motor is WEL het afdichtvlak, das dus heel andere koek.... kluns van een straler dat ie daar straalt.....
de remzuigers zitten bij D1/def remklauwen zo los in de klauw (zonder rubbers) dat je daar echt geen last van hebt als daar wat straalspul tegen komt bij stralen van de buitenzijde.
enige wat enige voorzichtigheid vraagt is de randjes waar de ringen in liggen
glasparel doet idd weinig af, maar heb inmiddels ook andere ervaringen met personen die dachten "dat het toch geen kwaad kon" en zodoende toch het nodige naar de kl*te hebben weten te helpen. zuigers sluiten niet af, maar zullen wel fatsoenlijk moeten kunnen schuiven.
2 weken geleden hier in de buurt anders al een prachtig voorbeeld gehad, de persoon in kwestie was een dodge powerwagon (zo'n WW2 geval) op aan het knappen, wilde ook zn blok schoon laten stralen. moet zeggen dat ie wel schoon was geworden ook, maar wel het hele kopvlak en de cilinders tevens meegestraald :huh:
cilinderwand van motor is WEL het afdichtvlak, das dus heel andere koek.... kluns van een straler dat ie daar straalt.....
de remzuigers zitten bij D1/def remklauwen zo los in de klauw (zonder rubbers) dat je daar echt geen last van hebt als daar wat straalspul tegen komt bij stralen van de buitenzijde.
enige wat enige voorzichtigheid vraagt is de randjes waar de ringen in liggen
gone
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
Kan vast anders en beter maar zo heb ik het gedaan:
Laten stralen
Omdat het al direct begon te roesten toch maar in een laag antiroest... (Fertan dit keer)
Spuiten in hoge temperatuur bestendige lak (Motip) (die rode dingen aan de steekwagen)

Laten stralen
Omdat het al direct begon te roesten toch maar in een laag antiroest... (Fertan dit keer)
Spuiten in hoge temperatuur bestendige lak (Motip) (die rode dingen aan de steekwagen)

zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?
waarom de blokken er in laten zitten? de zuigers komen er echt niet vanzelf uit, maar nu zitten de blokken in de weg om het "glijvlak" voor de blokken te stralen..... en als je nieuwe leidingen gebruikt prima, deze die gestraald zijn zou ik niet meer gebruiken
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten