hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Lucas van Lierop

Re:hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?

Berichtdoor Lucas van Lierop » 17 Nov 2012, 18:39

Was puur tijdgebrek :-), ik gooi de blokken en leidingen gewoon weg hoor straks, alle leidingen worden so wie so nieuw want ze moet toch al langer worden en ik ga ze op het chassis monteren ipv onder de body.

Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

larkenshoeve

Re: hoe krijg ik remcilinders uit mijn remklauw?

Berichtdoor larkenshoeve » 11 Dec 2012, 15:35

Edward schrijft:
Als de zuigers zo vast zitten zou ik er rekening mee houden dat je die ook moet vervangen omdat ze roest randen hebben. Dan maakt braam niet uit. :P

Ik heb de zuigers los gekregen met perslucht en het laatste eindje met de tang. Ze zijn inderdaad wat geoxideerd en de tang heeft wel wat bramen gemaakt. Dus inderdaad maar even vervangen.

Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat Edward (naamgenoot...) in Oost Groningen woont. Leuk. Goede reden voor een meeting. Ik woon zelf in het Westerkwartier maar mijn familie woont in Winschoten dus kom regelmatig die kant op.

Groet,

Edward Larkens(hoeve)

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 11 Dec 2012, 15:37

Hoe heb je de compressor aangesloten op de klauw, ik bedoel ik kan me er wel iets bij voorstellen maar wat is de handigste manier? Ik heb toevallig net een doos onderdelen binnen dus ik wou er aan beginnen.

Groet
Lucas

larkenshoeve

Berichtdoor larkenshoeve » 11 Dec 2012, 15:41

Lucas van Lierop schrijft:
Hoe heb je de compressor aangesloten op de klauw, ik bedoel ik kan me er wel iets bij voorstellen maar wat is de handigste manier? Ik heb toevallig net een doos onderdelen binnen dus ik wou er aan beginnen.

Groet
Lucas

Gewoon het 'pistooltje' tegen de leiding aan geduwd. Ik had (ook) niet verwacht dat het zou werken maar warempel, langzaam kwamen ze er toch uitzetten. Eerst even een houtje ertussen zetten zodat beide zuigers de kans krijgen om er uit te gaan. Even om denken...op het laatst blijkt er toch meer kracht op te staan dan je denkt en knallen we er letterlijk uit.

Succes,
Edward

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 11 Dec 2012, 15:42

Echt waar? dat klinkt bijna te makkelijk. Ben ondertussen gewend dat Land Rover onderdelen vreselijk vast zitten. Nou binnenkort maar eens testen :-)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2012, 18:58

als de zuigers niet echt vast zitten gaat het prima op die manier, wel zorgen dat er iets tussen zit zodat ze er net niet uit kunnen, anders plopt er een uit en is het over voor de rest
gone

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 12 Dec 2012, 11:51

Dat ga ik zeker doen, genoeg hout oid hier liggen. Kan me al verheugen hoe mooi het wordt alles nieuw dan wel netjes in de lak dat gaat de RDW vast fijn vinden ;-). Ik kreeg laatst al complimenten voor mijn chassis/body verlenging dus ik ga nu voor de nette afwerking!

Terug naar “Techniek”