Stelmoertjes op hoofd koppelingscylinder

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Stelmoertjes op hoofd koppelingscylinder

Berichtdoor Luke » 11 Nov 2012, 19:40

Goede middag (hier althsns nig wel)

Zojuis mijn hoofdkoppelings cyl vervangen en alles OK

Echter wat me niet geheel duidelijk is, waar dienen de stelmoertjes op de pushrod van de hoofdremcyl nou precies voor en hoe om eea goed af te stellen

Ik snap dat je er het pedaal op een bepaalde stand mee fixeerd, maar in het wpl hndboek wordt gesproken obver de vrij slag van de push rod, en die krijg je met de stelmoertjes er niet uit gesteld

Wie?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re:Stelmoertjes op hoofd koppelingscylinder

Berichtdoor RobStewart » 11 Nov 2012, 19:51

Luke,

You mean this ?

Rob [file name=Vrije_slag_koppelingspedaal_afstellen.pdf size=40131]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/Vrije_slag_koppelingspedaal_afstellen.pdf[/file]
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re:Stelmoertjes op hoofd koppelingscylinder

Berichtdoor Erik Peters » 12 Nov 2012, 00:39

RobStewart schrijft:
Luke,

You mean this ?

Rob [file name=Vrije_slag_koppelingspedaal_afstellen.pdf size=40131]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/Vrije_slag_koppelingspedaal_afstellen.pdf[/file]

En vooral die (1,5 mm) speling tussen zuiger en bedieningsstang is belangrijk.
Heb je die speling niet, dan kan het voorkomen dat de koppeling niet meer zelfstellend is. Het gaatje naar het reservoir wordt dan continue dichtgedrukt door een klein rubbertje (nr 10).

Een pagina uit het reparatiehandboek voor de series III, maar de koppelingscilinder is bij de 300 Tdi hetzelfde.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten