Ik zou graag voor de wat langere reizen net iets meer "rust" in onze 110 hebben. Nu heb ik een stukje gelezen over R380 Moulded Matting System van Exmoortrim. Vroeg me af (zeker gezien de aanzienlijke aanschafprijs ) of iemand hier ervaring mee heeft?
B)
http://www.exmoortrimshop.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=920&category_id=38&option=com_virtuemart&Itemid=3
Met vriendelijke groet
Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
- Martin0342
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 Aug 2006, 10:27
- Locatie: Terschuur
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
Die heb ik in een aantal 110 gelegd en het resultaat is erg goed. Het is idd een kostbaar systeem en als je bekleding nog gewoon helemaal netjes is dan is gewoon isoleren met neopreen oid veel voordeliger. Ga je vaak het water in of is de bekleding weg of versleten dan is het zeker waar voor z'n geld. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Martin0342
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 Aug 2006, 10:27
- Locatie: Terschuur
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
Edward schrijft:
Neopreen? Heb al gelezen dat Landreiziger dat achter de hemels plakt en zo, maar dus de tunnel en de vloeren ook? Kun je daar iets meer over vertellen? Bellen mag ook.
Groeten,
Martin
Die heb ik in een aantal 110 gelegd en het resultaat is erg goed. Het is idd een kostbaar systeem en als je bekleding nog gewoon helemaal netjes is dan is gewoon isoleren met neopreen oid veel voordeliger. Ga je vaak het water in of is de bekleding weg of versleten dan is het zeker waar voor z'n geld. ;)
Neopreen? Heb al gelezen dat Landreiziger dat achter de hemels plakt en zo, maar dus de tunnel en de vloeren ook? Kun je daar iets meer over vertellen? Bellen mag ook.
Groeten,
Martin
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
De seatbase isoleer ik van binnen met twee lagen neopreen, dan past aan de buitenkant de bekleding er nog mooi overheen. De vloerplaten en de tunnel isoleer ik aan de onderkant met een laag isolatie van bitumen en aan de binnenkant de tunnel ook met neopreen. De vloer leg ik meestal zware matten op. Tot nu toe van Noisekiller omdat ik daar een hoeveelheidje van had, maar daar ben ik niet echt tevreden over. Ze werken goed maar zijn niet netjes afgewerkt.
Maar er is veel te koop en veel te maken. Het hangt er vooral vanaf wat je met je wagen wilt gaan doen. ;)
Maar er is veel te koop en veel te maken. Het hangt er vooral vanaf wat je met je wagen wilt gaan doen. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Martin0342
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 Aug 2006, 10:27
- Locatie: Terschuur
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
Edward schrijft:
Hoi Eduard,
Auto wordt gebruikt voor woonwerkverkeer en vakanties. Meestal scandinavie.
Geen al te gekke uitstapjes of road als je dat bedoelde.
Wil hem gewoon stiller hebben hebben. Ik heb al de tunnel en de vloer met Noisekiller matten belegd, maar zeker de vloerdelen zijn behoorlijk aan het vergaan EN AAN VERVANGING TOE.. Komt ook omdat ze water opzuigen dat via de bulkead wel eens naar binnen lekt.
Het issoleren van seatbase lijkt me helemaal geweldig. In de winter is dat een bron van koude en in de zomer net een kachel ;). Doe jij dit soort aanpassingen beroepsmatig of voor de hobby?.
De seatbase isoleer ik van binnen met twee lagen neopreen, dan past aan de buitenkant de bekleding er nog mooi overheen. De vloerplaten en de tunnel isoleer ik aan de onderkant met een laag isolatie van bitumen en aan de binnenkant de tunnel ook met neopreen. De vloer leg ik meestal zware matten op. Tot nu toe van Noisekiller omdat ik daar een hoeveelheidje van had, maar daar ben ik niet echt tevreden over. Ze werken goed maar zijn niet netjes afgewerkt.
Maar er is veel te koop en veel te maken. Het hangt er vooral vanaf wat je met je wagen wilt gaan doen. ;)
Hoi Eduard,
Auto wordt gebruikt voor woonwerkverkeer en vakanties. Meestal scandinavie.
Geen al te gekke uitstapjes of road als je dat bedoelde.
Wil hem gewoon stiller hebben hebben. Ik heb al de tunnel en de vloer met Noisekiller matten belegd, maar zeker de vloerdelen zijn behoorlijk aan het vergaan EN AAN VERVANGING TOE.. Komt ook omdat ze water opzuigen dat via de bulkead wel eens naar binnen lekt.
Het issoleren van seatbase lijkt me helemaal geweldig. In de winter is dat een bron van koude en in de zomer net een kachel ;). Doe jij dit soort aanpassingen beroepsmatig of voor de hobby?.
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
Euh, officieel heb ik een meubelmakerij. :blush: :blush: Maar omdat ik bij klanten kom met Land Rovers en motoren en daar nogal enthousiast over kan praten krijg ik ook veel opdrachten op dat gebied.
Dat gaat van reisklaar maken van auto's, bijzondere maatwerk interieurs , soms een restauratie of andere aandrijflijn. Laswerk, plaatwerk, maatwerk roofracks, bumpers, campers, etc. Motoren ombouwen tot streetfighters of cafe racers. Kit bikes assembleren en ga zo maar door. Meestal roep ik "ja dat kan ik" en ga daarna denken met wie ik een klus moet klaren om het ook echt goed te doen. Gelukkig heb ik een netwerk van een 20 vakmensen om me heen. Samen kunnen we alles. :) :)
Ik heb het er zo druk mee dat zowel m'n huis als m'n eigen auto's en motoren niet echt aan de beurt komen. :P :P
Dat gaat van reisklaar maken van auto's, bijzondere maatwerk interieurs , soms een restauratie of andere aandrijflijn. Laswerk, plaatwerk, maatwerk roofracks, bumpers, campers, etc. Motoren ombouwen tot streetfighters of cafe racers. Kit bikes assembleren en ga zo maar door. Meestal roep ik "ja dat kan ik" en ga daarna denken met wie ik een klus moet klaren om het ook echt goed te doen. Gelukkig heb ik een netwerk van een 20 vakmensen om me heen. Samen kunnen we alles. :) :)
Ik heb het er zo druk mee dat zowel m'n huis als m'n eigen auto's en motoren niet echt aan de beurt komen. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
Martin0342 schrijft:
Martin0342,
Ik heb al jaar-en-dag* Genemuider matten van het type Multirib « http://www.matros.nl/Nederlands/Hoofdpagina%27s/Producten/Deurmatten/Ribmatten/Multirib_rol.html » (ook los in deurmat-maten te koop), een soort ruwe rib-mat op een zware rubber rugzijde.
De mat is goed watervast, neemt nauwelijks water op en de zware rubber rug werkt dempend.
De belangrijkste opgave is het goed passnijden. Voor het schuine deel van de voetenbakken snijd je beter aparte delen die je dan met duct-tape kan laten "scharnieren".
Het aardige is dat je de mat ook nog eens in (een beperkt aantal) kleuren kan uitzoeken.
* dwz langer als 10 jaar, en zelfs de mat onder de hiel van de gaspedaal-voet is nog niet doorgesleten
Groeten MarcS
.....
Auto wordt gebruikt voor woonwerkverkeer en vakanties. Meestal scandinavie.
Geen al te gekke uitstapjes of road als je dat bedoelde.
Wil hem gewoon stiller hebben hebben. Ik heb al de tunnel en de vloer met Noisekiller matten belegd, maar zeker de vloerdelen zijn behoorlijk aan het vergaan EN AAN VERVANGING TOE.. Komt ook omdat ze water opzuigen dat via de bulkead wel eens naar binnen lekt.
Het issoleren van seatbase lijkt me helemaal geweldig. In de winter is dat een bron van koude en in de zomer net een kachel ;). Doe jij dit soort aanpassingen beroepsmatig of voor de hobby?.
Martin0342,
Ik heb al jaar-en-dag* Genemuider matten van het type Multirib « http://www.matros.nl/Nederlands/Hoofdpagina%27s/Producten/Deurmatten/Ribmatten/Multirib_rol.html » (ook los in deurmat-maten te koop), een soort ruwe rib-mat op een zware rubber rugzijde.
De mat is goed watervast, neemt nauwelijks water op en de zware rubber rug werkt dempend.
De belangrijkste opgave is het goed passnijden. Voor het schuine deel van de voetenbakken snijd je beter aparte delen die je dan met duct-tape kan laten "scharnieren".
Het aardige is dat je de mat ook nog eens in (een beperkt aantal) kleuren kan uitzoeken.
* dwz langer als 10 jaar, en zelfs de mat onder de hiel van de gaspedaal-voet is nog niet doorgesleten
Groeten MarcS
Re:Wie ervaring met R380 Moulded Matting System Exmoo
En, niet onbelangrijk, in de kleur "Roest" verkrijgbaar. :laugh:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten