Hoi mede forum genoten.
Ik heb een Land Rover Discovery 1 uit 1999.
En op het moment ben ik oa. Alle polybushes aan het vervangen.
Ik heb een set gekocht bij Padock,s (die blauwe ziet er mooi uit!) van superpro.
Nu heb ik een vraag voor de achterkant zijn het 3 zakjes.
Rear trailing arm upper bush spf0128k
Rear radius armto axle mounting spf0129k
Rear radius arm to axle mounting spf0923k
Die 2 x radius arm heb ik op een aangepaste corectie arm voor de 2inch verhoging gemonteerd.
Maar waar zit dan die rear trailing arm op is dat dezelfde die je er dan in moet persen?
Wat is trailing arm of radius arm
Wat is trailing arm of radius arm
Boem is hoo!
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:Wat is trailing arm of radius arm
Gaat over het A frame dat zit met 2 bouten in bushes aan het chassis en met een kogel aan de as, die kogel vervangen is overigens een taaie klus mocht je dat gaan doen (zit vast!)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Re:Wat is trailing arm of radius arm
Ok daar was ik al bang voor ziet er bij mij idd ook behoorlijk vast gecrust uit! Die bushes van rubber zijn neem ik aan geperst?
Boem is hoo!
-
Lucas van Lierop
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01
Re:Wat is trailing arm of radius arm
Klopt, het is echter niet alleen rubber maar ook vaak een metalen bus. Je kan 2 dingen doen of zelf er uit zagen/branden/slaan etc. Of het ergens laten doen waar ze een pers hebben (gaat sneller :-)) Polybushes er in is heel simpel.
Groet
Lucas
Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Wat is trailing arm of radius arm
de originele rubbers zijn voorzien van een metalen buitenschaal en een metalen buis waar de bout doorheen gaat.
Een D1 heeft geen loadleveller, dus het A-frame valt wel mee...
moer van de kogel losdraaien (zware slagmoersleutel of wringijzer met verlengstuk)
moer losdraaien tot ie net uitsteekt buiten de kogelpen
twee bouten van de armen losdraaien (flink in de kruipolie spuiten vooraf helpt)
iemand een staaf (1/2" lang verlengstuk) in de moer op de kogelpen laten houden
een welgemikte harde klap met een moker op die staaf verkopen en los is ie..
de boel onder de auto vandaan halen
boutjes die kogel fixeren verwijderen
lippen waar boutjes doorheen gaan afzagen/slijpen
kogel met pers uit de houder drukken, en nieuwe erin en monteren...
Een D1 heeft geen loadleveller, dus het A-frame valt wel mee...
moer van de kogel losdraaien (zware slagmoersleutel of wringijzer met verlengstuk)
moer losdraaien tot ie net uitsteekt buiten de kogelpen
twee bouten van de armen losdraaien (flink in de kruipolie spuiten vooraf helpt)
iemand een staaf (1/2" lang verlengstuk) in de moer op de kogelpen laten houden
een welgemikte harde klap met een moker op die staaf verkopen en los is ie..
de boel onder de auto vandaan halen
boutjes die kogel fixeren verwijderen
lippen waar boutjes doorheen gaan afzagen/slijpen
kogel met pers uit de houder drukken, en nieuwe erin en monteren...
gone
Re:Wat is trailing arm of radius arm
Thanx, Gelukkig heb ik hier een flinke pers dus dat orriginele rubber eruit persen is zo gedaan.
Eff vraagje wat doet dat A frame eigenlijk is het echt merkbaar als je de kogel en de bushes vervangt?
Deze kogel wil ik trouwens bestellen morgen het is de middel duurste of zal ik voor de adjusable (defender kogel) gaan?
http://www.paddockspares.com/anr1799d-a-frame-ball-joint-delphi-lockheed.html
Wat is trouwens beter poly bushes of rubber?
Eff vraagje wat doet dat A frame eigenlijk is het echt merkbaar als je de kogel en de bushes vervangt?
Deze kogel wil ik trouwens bestellen morgen het is de middel duurste of zal ik voor de adjusable (defender kogel) gaan?
http://www.paddockspares.com/anr1799d-a-frame-ball-joint-delphi-lockheed.html
Wat is trouwens beter poly bushes of rubber?
Boem is hoo!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Wat is trailing arm of radius arm
in mijn optiek is rubber prima, polybushes slijten sneller en dempen minder. voordeel zou zijn dat er minder "beweging" in zit maar of je dat bij normaal gebruik of in het terrein merkt??????
De A-frame constructie is er om je achteras in dwarsrichting te stabiliseren, en in combinatie met de trailingarms in langsrichting. Op de vooras is dit gedaan met de panhardstang en de radiusarms ide elk op twee punten aan de as zitten waardoor verdraaiing niet optreedt.
De A-frame constructie is er om je achteras in dwarsrichting te stabiliseren, en in combinatie met de trailingarms in langsrichting. Op de vooras is dit gedaan met de panhardstang en de radiusarms ide elk op twee punten aan de as zitten waardoor verdraaiing niet optreedt.
gone
Re:Wat is trailing arm of radius arm
Ok thanx ik ga maandag een kogel bestellen en die polybushes erinzetten ik heb ze toch!
En dan eff een paar weekjes testen!
Ik ga hem over een maand naar mexico sturen dus het moet goed zijn!
En was niet van plan om daar te veel stukken te krijgen.
Maar je weet maar nooit met mijn rijgedrag!
Maar paddock zend ook ohne problem naar zuid amerika mexico etc.
En dan eff een paar weekjes testen!
Ik ga hem over een maand naar mexico sturen dus het moet goed zijn!
En was niet van plan om daar te veel stukken te krijgen.
Maar je weet maar nooit met mijn rijgedrag!
Maar paddock zend ook ohne problem naar zuid amerika mexico etc.
Boem is hoo!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten