Luke, nu ben je zelf net zo kinderachtig....ff natrappen is ook niet nodig
Het was meer bedoeld als een reactie, , daar natrappen nou niet in mijn aard ligt, maar goed, dan nog kan je je afvragen of ......;amaargaan, onderwerp gesloten
Luke
Luke, nu ben je zelf net zo kinderachtig....ff natrappen is ook niet nodig
Omdat ik met de Puma onderin, onder de 2000 toeren, met de aanhanger gewoon koppel tekort kom (hij smoort dan helemaal af) wil ik hem alten chippen. Dat wilde ik al langer, maar ben te lui om een en ander uit te zoeken. Nu Johnny zijn Td5 heeft laten chippen bij Bas4cars en daar zeer tevreden over is wil het computer verhaal ook door hen laten doen. Bas gebruikt daarvoor Bell Auto Service.
Bas adviseert echter om een grotere intercooler te monteren om de EGT niet te hoog te laten oplopen. Daarnaast moet er een andere, grotere, radiateur in voor de koeling. Die laatste heb ik al eens één laten maken en die doet het prima. (jammer dat ie niet in mijn 130 zit)
Tot zover de inleiding, nu de vraag: Moet ik een zo groot mogelijke intercooler monteren of kan deze ook te groot worden? Hoe groter hoe meer lucht er verplaatst en samengeperst moet worden.
De intercoolers die standaard te koop zijn zijn me veel te duur en ik kan ze voor wezenlijk minder op maat laten maken. Omdat ik de radiateur vervang zet ik hem ook wat naar achteren en dus kan de intercooler echt hééél groot worden. Maar heeft dat nut?? :huh: :huh:
Even ter illutratie de Puma 6 bak.
Je ziet m.n. hoe beroerd de 5e er tussen zit.
Kijk maar eens waar je heen springt als je bij bijv 1500 of 1800 toeren
een of twee versnellingen terugschakelt
Ik zal vandaag eens even opmeten hoe groot de intercooler nu is en dat vergelijken met die aftermarket die ik ingebouwd heb. Dat zegt natuurlijk niks over het interieur van die coolers en hoeveel flow of weerstand een originele heeft in vergelijking met een aftermarket, maar het geeft een idee.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten