hallo,
Ben bezig met inbouwen van een 200tdi in een serie 3. Nu heeft deze auto geen stuurbekrachtiging, maar het blok is wel voorzien van een pomp.
Het zomaar weghalen van de pomp is niet mogelijk vanwege de riemen en poelies.
Weet iemand of er vervangende onderdelen zijn om zonder stuurpomp te rijden.
Als ik de pomp zo ga gebruiken, zonder funktie en zonder olie, zal deze naar mijn gevoel direct kapot draaien.
Weet iemand een oplossing ?? (1 weet ik zelf wel, het gaan inbouwen van stuurbekrachtiging, maar daar heb ik de spullen nog niet voor)
grt,
marco
200 tdi zonder stuurbekrachtiging
-
Roger B.
Re: 200 tdi zonder stuurbekrachtiging
alleen reservoir en leidingen monteren in gesloten circuit?
gone
is een optie, en biedt ook de mogelijkheid om altijd over te stappen naar stuurbekrachtiging.
maar ben toch wel benieuwd of er 200 tdi blokken rijden zonder stuurpomp ?? en hoe zij dit hebben opgelost.
grt,
marco
maar ben toch wel benieuwd of er 200 tdi blokken rijden zonder stuurpomp ?? en hoe zij dit hebben opgelost.
grt,
marco
-
Roger B.
als ik me goed herinner span je de riem met de pomp, dus zou je een "dummy-pomp" moeten maken op de plek van de pomp om als spanner te dienen
gone
De stuurpomp zit op een ordinaire dikke stalen plaat gemonteerd. Die is eenvoudig na te maken met een universele spanrol erop. Zo'n rol is te koop bij ieder landbouwmechanisatie bedrijf. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
kun je op de plek van de pomp ook niet die vacuum pomp voor de rem zetten, of heeft de stage 1 nooit een vacuum rembekrachtiging gehad?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
wat ik me ook nog zit te bedenken, word de dynamo bij dat blok niet gebruikt als spanrol? dat was bij de 2.25 en de 2.5na namelijk wel het geval.
------
piet_g schrijft:
Dynamo heeft een eigen v snaar, Over de stuurpomp loopt een 2e snaar.
wat ik me ook nog zit te bedenken, word de dynamo bij dat blok niet gebruikt als spanrol? dat was bij de 2.25 en de 2.5na namelijk wel het geval.
Dynamo heeft een eigen v snaar, Over de stuurpomp loopt een 2e snaar.
Edward van Vugt
-
Roger B.
stuurpomp alleen op die snaar ?? (weet het niet meer) dan simpelweg die snaar eraf
gone
Roger B. schrijft:
Wat denk je zelf? :P :P
stuurpomp alleen op die snaar ?? (weet het niet meer) dan simpelweg die snaar eraf
Wat denk je zelf? :P :P
Edward van Vugt