200 tdi zonder stuurbekrachtiging
-
Roger B.
Re: 200 tdi zonder stuurbekrachtiging
diep gravend was het de dynamo die apart zat en de stuurpomp op waterpomp erbij
gone
Roger B. schrijft:
Juist! :P :P Je hebt zojuist een koek gewonnen voor bij de koffie! :P :P
De pomp is ook de spanner van die riem, dus ook als je een kortere riem monteert heb je nog altijd een spanrol nodig. Maar die is ook nog wel op de schetsplaat van de stuurpomp te sleutelen met een adapterplaatje. De plaat van de stuurpomp is echter ook niks meer dan een plaat ijzer met wat sparingen, dus die is ook zo nagemaakt. :whistle:
De pomp is ook de spanner van die riem, dus ook als je een kortere riem monteert heb je nog altijd een spanrol nodig. Maar die is ook nog wel op de schetsplaat van de stuurpomp te sleutelen met een adapterplaatje. De plaat van de stuurpomp is echter ook niks meer dan een plaat ijzer met wat sparingen, dus die is ook zo nagemaakt. :whistle:
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Re:200 tdi zonder stuurbekrachtiging
wel heren,
ideeen genoeg lijkt mij, maar ik ga voor behoud van de stuurpomp.....
de auto heeft nu nog geen stuurbekrachtiging, maar wat niet is kan nog komen
zal daarom op zoek gaan naar reservoir, en circuit aanleggen.
de olie zal hierdoor rond gepompt kunnen worden lijkt mij.
zo zal er geen schade aan de pomp ontstaan.
groeten,
marco
ideeen genoeg lijkt mij, maar ik ga voor behoud van de stuurpomp.....
de auto heeft nu nog geen stuurbekrachtiging, maar wat niet is kan nog komen
zal daarom op zoek gaan naar reservoir, en circuit aanleggen.
de olie zal hierdoor rond gepompt kunnen worden lijkt mij.
zo zal er geen schade aan de pomp ontstaan.
groeten,
marco
-
Roger B.
Edward schrijft:
sgoe..... morgen vroeg eerst met de herder bij de dierenarts langs, daarna kom ik gelijk door naar jou... tussen elf en twaalf zijn we d'r ;-)
Roger B. schrijft:
sgoe..... morgen vroeg eerst met de herder bij de dierenarts langs, daarna kom ik gelijk door naar jou... tussen elf en twaalf zijn we d'r ;-)
gone
Roger B. schrijft:
Helaas....
Edward schrijft:
Roger B. schrijft:
Helaas....
Edward van Vugt
Edward schrijft:
Een benodigd onderdeel van dit verhaal wordt momenteel aangeboden op de matktpagina van de prik, dus misschien dat TS daar wat aan heeft.
Maar die is ook nog wel op de schetsplaat van de stuurpomp te sleutelen met een adapterplaatje. De plaat van de stuurpomp is echter ook niks meer dan een plaat ijzer met wat sparingen, dus die is ook zo nagemaakt. :whistle:
Een benodigd onderdeel van dit verhaal wordt momenteel aangeboden op de matktpagina van de prik, dus misschien dat TS daar wat aan heeft.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
duine schrijft:
Ik heb jaren zonder stuurbekrachtiging met mn 200 gereden, (ik had een 2.5td waar ik m in heb gehangen) heb m gewoon verwijderd en de orginele stuur inrichting gebrijkt die erin zat.
is een optie, en biedt ook de mogelijkheid om altijd over te stappen naar stuurbekrachtiging.
maar ben toch wel benieuwd of er 200 tdi blokken rijden zonder stuurpomp ?? en hoe zij dit hebben opgelost.
grt,
marco
Ik heb jaren zonder stuurbekrachtiging met mn 200 gereden, (ik had een 2.5td waar ik m in heb gehangen) heb m gewoon verwijderd en de orginele stuur inrichting gebrijkt die erin zat.
-
Roger B.
dat gaat hij toch ook doen, maar vanwege plan om later te upgraden naar stuurbekrachtiging gebruikt ie de pomp met smering als riemspanner.
de pomp simpelweg eraf en verder niets is lastig.......
gone
Roger B. schrijft:
Het kan aan mij liggen maar is dat niet erg omslachtig voor iets wat je heel makkelijk kan verwijderen en terug plaatsen?
gr daniel
dat gaat hij toch ook doen, maar vanwege plan om later te upgraden naar stuurbekrachtiging gebruikt ie de pomp met smering als riemspanner.
Het kan aan mij liggen maar is dat niet erg omslachtig voor iets wat je heel makkelijk kan verwijderen en terug plaatsen?
gr daniel
Daniel110 schrijft:
Je zult toch iets moeten hebben dat de functie van riemspanner overneemt? Pomp verwijderen is simpel, maar die v snaar blijft niet vanzelf strak staan en aangezien je die spant met de niet meer aanwezige pomp zul je daar iets voor moeten maken. Of de pomp laten zitten en zorgen dat ie nie droog loopt nie.
Roger B. schrijft:
gr daniel
Je zult toch iets moeten hebben dat de functie van riemspanner overneemt? Pomp verwijderen is simpel, maar die v snaar blijft niet vanzelf strak staan en aangezien je die spant met de niet meer aanwezige pomp zul je daar iets voor moeten maken. Of de pomp laten zitten en zorgen dat ie nie droog loopt nie.
Edward van Vugt