Hoe ver gaan met versterken aandrijflijn?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dixo

Re:Hoe ver gaan met versterken aandrijflijn?

Berichtdoor Dixo » 13 Nov 2012, 13:59

Lucas van Lierop schrijft:
Zou het evt een mooie middenweg zijn om alleen de achteras wat te upgraden?

Diff upgrade zou je een ARB/Ashcroft locker kunnen overwegen. Eventueel met versterkte steekassen en meenemers.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Nov 2012, 14:11

Roger B. schrijft:
lezen marc....geen andere as!

Roger B.

Ik nam de "opdracht" wat ruimer. De versterkte Rover-as van de latere Td5 en de Puma is nog steeds een Rover-as.

En verder - maar daar heb ik geen kijk op - is het wellicht mogelijk de oude Rover as te nemen en delen van de versterkte as te gebruiken (het blijft in de Rover-familie) – zo zijn alleen al 4 planeetjes ipv twee planeetjes een stap vooruit.

Mij lijkt overigens - maar dat is iets wat je met de mannen ter plekke moet bespreken - dat de RDW er weinig tegen kan hebben als je ivm de verbouwing, de zwaardere belasting, voortschrijdende inzichten etc., uiteindelijk kiest voor een achter-as van dezelfde familie maar in een verzwaarde/verbeterde versie.

Groeten MarcS

PS Ik zou dus juist niet als eerste aan ARB/Ashcroft lockers denken, want daarmee maak je de auto weer minder "gewoon" en kies je voor zwaardere steekassen ivm de door een locker weer gegenereerde grotere krachten.

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 13 Nov 2012, 14:14

En als ik slim ben dan eigenlijk die lock mogelijkheid zo spaarzaam mogelijk gebruiken maar alleen maar hebben omdat ie sterker is. Verder: wat ben ik eigenlijk blij met mijn standaard Tdi-tje, door sommigen omschreven als niet krachtig genoeg. Ik zie dat als: "mooi dan breekt het ook niet", en tot nu toe zijn we er overal prima mee gekomen.

Voor hen die zich afvragen waar praten we over, dit is apparaat, let wel er zitten op de foto geen veren onder om de 33-ers te passen.

Edit: ongeveer tegelijk gepost met Mark: Over die as ja wellicht zou men het nog accepteren als het in de buurt/familie blijft. Ik ga iig zorgen dat ik daar met een piekfijne auto aan kom zetten (nieuwe rubbers, alles netjes in de lak/verzinkt etc.), dat kan ook nog wel eens helpen.

Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Dixo

Berichtdoor Dixo » 13 Nov 2012, 14:35

Landmarcs schrijft:
want daarmee maak je de auto weer minder "gewoon" en kies je voor zwaardere steekassen ivm de door een locker weer gegenereerde grotere krachten.

Hoe 'gewoon' wil je het hebben als die locker gewoon 1 op 1 te wisselen is met een gewoon diff, mocht je die ooit nog eens kapot kunnen krijgen met 33'ers...

Verder met standaard steekassen en meenemers gewoon goed nadenken wanneer je je achterste difflock gebruikt en wanneer niet. Dan blijft het erg lang heel hoor.

Terug naar “Techniek”