Sinds kort heb ik het volgende probleem.
Ik houd er een normale rijstijl op na, echter op het moment dat ik de snelheid heb bereikt waarbij ik op wil schakelen (bijv. bij ca. 70 km/u van 4 naar 5) begint de hele auto te trillen en te dreunen. Hetzelfde als de weg heuvel op gaat en bij accelereren zodra ik de bebouwde kom uitrijd.
Zolang ik op een vlakke weg rijd zonder enige weerstand (nagenoeg windstil) is er niets aan de hand maar zodra de auto moet 'werken' treedt genoemd verschijnsel op. Op het moment dat ik de koppeling intrap houdt het trillen en dreunen op.
Voor de volledigheid: de wielen zijn perfect uitgebalanceerd en uitgelijnd.
De voor de hand liggende vraag: Waar moet ik gaan zoeken of kijken om het probleem te localiseren.
'Even' naar de dealer rijden is geen optie want die bevindt zich op 220 km afstand !
Het betreft een Defender 110 Td5 Hard Top MY 2002 km.stand 190.000
Rob
Trillen en 'dreunen"
-
Rob van der Heijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 Okt 2005, 19:03
- Contact:
Trillen en 'dreunen"
Rob
110 Td5 Hard Top
110 Td5 Hard Top
Re:Trillen en 'dreunen"
motorsteunen ok? ( en vast??)
kruisjes ok?
V-bak steun ok?
belhuis goed vast?
kruisjes ok?
V-bak steun ok?
belhuis goed vast?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re:Trillen en 'dreunen"
Ik had een soortgelijk probleem.
Bij het optrekken tot een bepaald toerental en bij 110 Km per uur in z'n 5e versnelling trilde de hele auto zo, dat horen en zien je verging, geen gesprek meer mogelijk. Onder belasting was het allemaal nog erger.
Na het vervangen van het vliegwiel was het over.
Ruben.
Bij het optrekken tot een bepaald toerental en bij 110 Km per uur in z'n 5e versnelling trilde de hele auto zo, dat horen en zien je verging, geen gesprek meer mogelijk. Onder belasting was het allemaal nog erger.
Na het vervangen van het vliegwiel was het over.
Ruben.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
-
Rob van der Heijden
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 Okt 2005, 19:03
- Contact:
Re:Trillen en 'dreunen"
Bedankt voor jullie reacties
Ik zal de genoemde zaken is eens nauwkeurig gaan controleren.
@ Ruben
'Onder belasting', precies wat ik probeerde uit te leggen dus hoe simpel kan het zijn om iets uit te leggen. Het schoot me alleen niet te binnen :blush:
Rob
Ik zal de genoemde zaken is eens nauwkeurig gaan controleren.
@ Ruben
'Onder belasting', precies wat ik probeerde uit te leggen dus hoe simpel kan het zijn om iets uit te leggen. Het schoot me alleen niet te binnen :blush:
Rob
Rob
110 Td5 Hard Top
110 Td5 Hard Top
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:Trillen en 'dreunen
Rob van der Heijden schrijft:
Waar woon je dan? :blink: Dat is ver van een garage als er wat is...
'Even' naar de dealer rijden is geen optie want die bevindt zich op 220 km afstand !
Waar woon je dan? :blink: Dat is ver van een garage als er wat is...
Re:Trillen en 'dreunen
@Thomas Portugal is iets ruimer van opzet dan Noord Holland...
@Rob Mijn eerste reactie is ook het duomass vliegwiel. ;)
@Rob Mijn eerste reactie is ook het duomass vliegwiel. ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Laro Joost
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29 Jun 2010, 18:30
Re:Trillen en 'dreunen"
En is zo'n vliegwiel eenvoudig zelf te vervangen? Of kan ik dit beter de garage laten doen.
met vriendelijke groet,
Joost
met vriendelijke groet,
Joost
Land Rover Defender 110 ST WGN HR
Re:Trillen en 'dreunen"
In het geval van Rob moet je na 130.000Km de hele drukgroep, denk ik, vervangen. Koppelingsplaten en vliegwiel, plus alles wat daarbij hoort. Dan moet de versnellingsbak er onderuit. Maar er zijn vast mensen met meer deskundigheid dan ik! ;)
Ruben
Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Re:Trillen en 'dreunen"
Kijk eerst eens of het je kruisjes niet zijn (aandrijfassen), is wat makkelijker en goedkoper.
Re:Trillen en 'dreunen
Laro Joost schrijft:
Voornamelijk een grote klus, voor iemand die niet dagelijks sleutelt 8 tot 12 uur werk, en zonder brug en extra hulp een stuk lastiger.
En is zo'n vliegwiel eenvoudig zelf te vervangen? Of kan ik dit beter de garage laten doen.
met vriendelijke groet,
Joost
Voornamelijk een grote klus, voor iemand die niet dagelijks sleutelt 8 tot 12 uur werk, en zonder brug en extra hulp een stuk lastiger.
The sky is not the limit, the ground is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten