Trillen en 'dreunen"

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re:Trillen en 'dreunen

Berichtdoor Roger B. » 29 Apr 2011, 17:58

heb vorige maand in engeland voor drukgroep, vliegwiel, koppelingsplaat, druklager, toplager en de bouten van het vliegwiel inclusief verzenden 520 euro betaald.

zoals gezegd is het een paar uurtjes werk, een brug/smeerput en versnellingsbakkrik zijn onontbeerlijk, bij het van de motor trekken en terugdrukken van de bak is een handje hulp wel erg aan te bevelen.....

aangenomen dat een defender bak op de zelfde manier aan de motor zit als bij de disco..... aan de linkerkant bovenaan zit een klein boutje van vooraf in de rand van het koppelingshuis gedraaid dat door die plaat tussen motor en koppelingshuis gaat en de bak aan die plaat vast houdt..... (heb dat schroefje dus ook niet terug gedraaid)
gone

Rob P

Re:Trillen en 'dreunen

Berichtdoor Rob P » 28 Jul 2012, 22:19

Even een oude topic naar boven halen om de afloop te vertellen.

Om te beginnen heb ik de Defender ruim een jaar niet gebruikt en heeft 'ie heerlijk in het Portugese zonnetje gestaan.
Uiteindelijk toch maar eens naar de garage gegaan en het bleken de 'kruisjes' van de aandrijfas vóór te zijn. Vervangen en het probleem was opgelost.

Tegelijkertijd meteen ook maar alle andere problemen laten verhelpen:

- olielekkage van de reductiebak (voorzijde)
- koppelingsdruklager vervangen (maakte enorme herrie)
- koppelingsplaat vervangen (was geen probleem mee maar de versnellingsbak lag er toch al onderuit)
- steekassen achter vervangen (het bekende 'kloink-geluid' is nu weg)
- keerring differentieel voor vervangen (zijde van de aandrijfas)

Voor € 2214,91 was ik weer klaar en hij rijdt weer als nieuw.

Rob

(Opm: Mijn oorspronkelijke gebruikersnaam Rob van der Heijden is om 'technische redenen' (heb me opnieuw geregistreerd) nu Rob P)

Terug naar “Techniek”