Beste nog aanwezigen :P
Vraagje. Ik heb de verwarming van de Disco meestal op voeten en voorruit staan.
Dan wordt de auto over het algemeen lekker warm en de lucht is mooi verdeeld.
Echter veelal na een halfuurtje lijkt er meer koude lucht te komen dan dat het warm blijft.
Schakel ik over naar weer de voeten, blijft ie wel lekker warm.
Zit er iets van een schakeling in, om de voorruit redelijk gelijk te houden met de buiten temperatuur en hebben meer mensen dat?
Of lijkt er iets niet te kloppen?
Graag jullie bevindingen?
Groeten
DengKao
Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE
Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE
You dont need eyes to see, you need vision
Discovery II, 2002, Zambezi Silver, TD5, HSE
Freelander I mk1 2005, Tonga green, TD4, HSE
Range Rover L322 Vogue, Giverny Green, 2004, TD6
-
Roger B.
Re: Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE
maak links van het stuur, achter dat roostertje bij de koplamphoogteverstellingknop die ventilator en het temp.sensortje maar eens schoon, zit geheid vol met stof...
vaker aan bod geweest hier
vaker aan bod geweest hier
gone
Re:Verwarming Discovery II(a) TD5 HSE
Ik heb hetzelfde probleem, al een jaar of 2. Wist eigenlijk niet goed waar te beginnen met oplossen dus ik had het al min of meer geaccepteerd.
Door deze post kreeg ik onmiddellijk aandrang om het ventilatortje schoon te maken.
Die was inderdaad ingepakt in een dikke laag stof dus ik was vol goede moed dat het probleem ook was opgelost na het schoonmaken............helaas, maakt geen verschil. Na een half uur weer koude lucht bovenlangs.
Ik heb gezocht op het forum voor andere oplossingen maar kan niets vinden. Wie helpt me verder?
Ben ook benieuwd of DengKao er wel weer warmpjes bij zit.
Groet,
Ppaul
Door deze post kreeg ik onmiddellijk aandrang om het ventilatortje schoon te maken.
Die was inderdaad ingepakt in een dikke laag stof dus ik was vol goede moed dat het probleem ook was opgelost na het schoonmaken............helaas, maakt geen verschil. Na een half uur weer koude lucht bovenlangs.
Ik heb gezocht op het forum voor andere oplossingen maar kan niets vinden. Wie helpt me verder?
Ben ook benieuwd of DengKao er wel weer warmpjes bij zit.
Groet,
Ppaul
-
Roger B.
draait het fannetje wel als de kachel aan staat?
misschien is de ptc (of ntc) wel stuk die er in zit (de temperatuur sensor)
gone
Ja, het fannetje draait.
Aan een defecte sensor heb ik ook gedacht maar weet niet hoe ik die kan controleren.
Aan een defecte sensor heb ik ook gedacht maar weet niet hoe ik die kan controleren.
-
Roger B.
durf ik ook niet zo te zeggen.... zo goed heb ik 't ding nog nooit bekeken
gone
PPAul,
Ik ben er inmiddels al wel achter dat de kachels met mechanische bediening (dus de draaiknoppen) beter werken dan de digitale.
Onze Freelander is helemaal drama, die 'klappert' echt van warm naar koud naar warm.
Dus stap 1 is alle auto instellingen er af en met het handje instellen.
's ochtends vroeg is de combo voeten en voorruit (wasem) en na een poosje alleen nog voeten.
Dit geeft bij de Disco het beste resultaat en houden we het (goed!) warm.
Maar laat ik hem in de combo instelling (dus met wasem) komt er plots koude lucht.
Een ander ding dat mij opviel...van de week toen het zo stormde, hadden we de wind vol 'op de kop'. Toen leek er extra koude lucht langs de A-stijl te komen. Of misschien wel de de voordeur.
Hetzelfde heb ik soms (of denk ik soms te voelen) in sommige bochten. Dat in de bocht in eens een stroom koude lucht langs komt :dry: :blink:
Maar voor alsnog is de manuele instelling en op de voeten voor mij de beste oplossing.
grtz
DengKao
Ik ben er inmiddels al wel achter dat de kachels met mechanische bediening (dus de draaiknoppen) beter werken dan de digitale.
Onze Freelander is helemaal drama, die 'klappert' echt van warm naar koud naar warm.
Dus stap 1 is alle auto instellingen er af en met het handje instellen.
's ochtends vroeg is de combo voeten en voorruit (wasem) en na een poosje alleen nog voeten.
Dit geeft bij de Disco het beste resultaat en houden we het (goed!) warm.
Maar laat ik hem in de combo instelling (dus met wasem) komt er plots koude lucht.
Een ander ding dat mij opviel...van de week toen het zo stormde, hadden we de wind vol 'op de kop'. Toen leek er extra koude lucht langs de A-stijl te komen. Of misschien wel de de voordeur.
Hetzelfde heb ik soms (of denk ik soms te voelen) in sommige bochten. Dat in de bocht in eens een stroom koude lucht langs komt :dry: :blink:
Maar voor alsnog is de manuele instelling en op de voeten voor mij de beste oplossing.
grtz
DengKao
Roger B. schrijft:
Roger B. en welk fannetje bedoel je dan precies? Die bij de voeten van de passagier?
Grtn
DengKao
Roger B. en welk fannetje bedoel je dan precies? Die bij de voeten van de passagier?
Grtn
DengKao
De onze staat altijd op automaat en doet het perfect, dus er moet gewoon ergens wat stuk zijn. :( :( Het enige waar ik af en toe last van heb ik zooi in de ventilator. (herrie)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
DengKao schrijft:
nee, het ventilatortje met temp.opnemer achter het roostertje naast de koplamphoogteregelknop
Roger B. schrijft:
Grtn
DengKao
nee, het ventilatortje met temp.opnemer achter het roostertje naast de koplamphoogteregelknop
gone