PPAul,
Ik ben er inmiddels al wel achter dat de kachels met mechanische bediening (dus de draaiknoppen) beter werken dan de digitale.
Onze Freelander is helemaal drama, die 'klappert' echt van warm naar koud naar warm.
Dus stap 1 is alle auto instellingen er af en met het handje instellen.
's ochtends vroeg is de combo voeten en voorruit (wasem) en na een poosje alleen nog voeten.
Dit geeft bij de Disco het beste resultaat en houden we het (goed!) warm.
Maar laat ik hem in de combo instelling (dus met wasem) komt er plots koude lucht.
Een ander ding dat mij opviel...van de week toen het zo stormde, hadden we de wind vol 'op de kop'. Toen leek er extra koude lucht langs de A-stijl te komen. Of misschien wel de de voordeur.
Hetzelfde heb ik soms (of denk ik soms te voelen) in sommige bochten. Dat in de bocht in eens een stroom koude lucht langs komt :dry: :blink:
Maar voor alsnog is de manuele instelling en op de voeten voor mij de beste oplossing.
grtz
DengKao
Dan heb ik toch een ander probleem, bij mij helpt het niet om handmatig anders in te stellen; de kachel blijft na een half uurtje vanuit de bovenste roosters koude lucht blazen.
Ja, waar moet ik nu zoeken? Weet iemand of de interieurtemperatuursensor (3x woordwaarde 2x letterwaarde :S )met diagnoseapparatuur is uit te lezen? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een mechanisch probleem is in de luchtverdeelkleppen anders zou ik na de koude start ook koude lucht moeten krijgen.
Wie helpt me uit de kou? Thanks!
PPaul