Tijdens een gezellig dagje weg met het gezin gisteren,sloeg het noodlot toe,begon met een schurend geluid en al snel ging het over in knallen en kraken bij stuurbewegen tijdens stapvoets rijden.Disco op een veilige plek geparkeerd en rechtsvoor auto opgekrikt,Kon het wiel ongeveer 2MM kantelen,dus mijn vermoeden werd bevestigd.Ook had ik de 3-Amigo's vol in beeld.
Disco thuis laten brengen door de ANWB.
Ik heb bij Paddocks twee nieuwe hub's besteld en wil deze Donderdag gaan vervangen(als ze dan binnen zijn).
Is er iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft en eventueel nog tips/tricks heeft?
Wie weet het onderdeel nummer van de centrale moer?Deze moet volgens de werkplaats handleiding ook vervangen worden(ervaringen voor het loskrijgen van deze)?
Alle tips reactie's zijn van harte wekom
Alvast bedankt!!
Hans vd Berg Fraterman
Vervangen hub's voorwielen
-
Roger B.
Re: Vervangen hub's voorwielen
wiel op de grond, middendekseltje er uit
dop door gat in de velg op de moer en met een wringijzer eerste slagje losdraaien.
as opkrikken en op assteun zetten
wiel eraf, moer eraf
remklauw en bracket eraf
sensorkabel binnen onder de motorkap stekker losmaken en kabel tot aan sensor loshalen
4 bouten van de hub een paar slagen lossen, dop met lang verlengstuk er op en daartegen tikken om de naaf uit zijn passing te slaan (let op met de stofhoes van de homokineet!!)
onder de homokineet een blokje hout leggen en de steekas zo goed mogelijk op zijn plek laten zitten OF steekas met homokineet uit de as trekken en de keerring vervangen, maar zonder passende stempel krijg je die ring er vrijwel niet in zonder schade.
moer is denk ik CDU1534L
dop door gat in de velg op de moer en met een wringijzer eerste slagje losdraaien.
as opkrikken en op assteun zetten
wiel eraf, moer eraf
remklauw en bracket eraf
sensorkabel binnen onder de motorkap stekker losmaken en kabel tot aan sensor loshalen
4 bouten van de hub een paar slagen lossen, dop met lang verlengstuk er op en daartegen tikken om de naaf uit zijn passing te slaan (let op met de stofhoes van de homokineet!!)
onder de homokineet een blokje hout leggen en de steekas zo goed mogelijk op zijn plek laten zitten OF steekas met homokineet uit de as trekken en de keerring vervangen, maar zonder passende stempel krijg je die ring er vrijwel niet in zonder schade.
moer is denk ik CDU1534L
gone
Re:Vervangen hub's voorwielen
Thanx daar kan ik wel wat mee denk ik,toen jij ze verving heb jij ook niet de keeringen gedaan?
-
Roger B.
ik heb er maar één vervangen, daar lekte de keerring al.... dus nieuwe er in proberen te tikken.... lang klooien en veel vloeken....en daarna nog lekken....
wilde er nog altijd een stempel voor draaien, maar is er niet meer van gekomen..
maten van de stempel heeft Rob hier op forum ooit genoemd voor me...moet ergensschets hebben met de maten, maar vind hem niet zo 1,2,3
wilde er nog altijd een stempel voor draaien, maar is er niet meer van gekomen..
maten van de stempel heeft Rob hier op forum ooit genoemd voor me...moet ergensschets hebben met de maten, maar vind hem niet zo 1,2,3
gone
Weet jij perongeluk de maat cq nummer van deze keerring? Mischien toch handig als ik er toch maar twee haal op voorhand!! eventueel lokaal bij eriks ofzo.
-
Roger B.
FTC4822G zou het nummer moeten zijn, volgens www.lrparts.ru maar op www.landrover-onderdelen.nl vindt ie dit nummer niet
gone
Ga morgen Jager maar ff bellen moet ze toch hebben voor de centrale moeren.
In ieder hartstikke bedankt voor het mee denken!!
Ga pitten morgen weer fijn liftjes repareren
In ieder hartstikke bedankt voor het mee denken!!
Ga pitten morgen weer fijn liftjes repareren
FTC4822 is inderdaad het goede nummer voor de keerringen,vandaag ff met jager gebeld en morgen ff ophalen.