Stuurbekrachtiging Disco II TD5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Stuurbekrachtiging Disco II TD5

Berichtdoor Roger B. » 31 Okt 2012, 18:53

waarom zou de pomp iets anders doen bij het naar links sturen dan bij het naar rechts sturen is het eerste wat mijn te binnen schiet als ik je vraag lees of het de pomp kan zijn....

lekkage aan de pomp....zou kunnen dat je ATF keerringen in de pomp heeft aangetast natuurlijk.... zoals ik eerder al zei, niet goed, ATF in dat systeem keilen
gone

Paul Highlander
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 Apr 2009, 23:54
Contact:

Re: Stuurbekrachtiging Disco II TD5

Berichtdoor Paul Highlander » 04 Nov 2012, 23:18

En toch is het zo, het PAS systeem van een Disco is anders dan een conventionele stuurpomp. Waarom iets is zoals het is weet ik niet, ik weet alleen wat ik kan constateren. Het systeem was perfect ontlucht volgens het "boekje" en pas bij sturen naar rechts schoten de luchtbellen letterlijk door de ATF. Als ik een leek zou zijn ging ik twijfelen aan mezelf maar ik ben al een paar LR'rs verder en heb al 15 jaar een garage bedrijf gespecialiseerd in een frans automerk met groene remolie dus ik heb wel wat geleerd in mijn tijd.....

Ik heb bij een super vriendelijke meneer in Den Haag een gebruikt pompje op mogen halen voor 50,-, gemonteerd, systeem gevuld, 5 minuten laten lopen, klaar, geen luchtbel meer te vinden en na weken weer perfect sturen!!

Tnx voor de adviezen en tips, ik heb weer wat nieuwe dingen geleerd en dankzij dat mijn probleem op kunnen lossen.

Gr Paul
Discovery TD5 Highlander Aut.

Krafter Launch Boats
www.krafter.nl

Maritiem Onderhoud Paul Engels


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten