Na enig las- en reparatiewerk aan mijn 1988 Defender 110 ben ik nu bezig met de motor (ruilomtor 2004, 2.5 TD).
Het luchtfilter is compleet versmeerd met olie, waarschijnlijk door de carter ontluchting.
Ik las de discussie over "2,5 TD op de kop getikt", en zie dat in mijn Defender een klein zwart cycloonfilter zit (van een 200TDI?. Deze is echter niet aangesloten.
Op dit moment loopt de carterontluchtingsslang direct naar de inlaat van het luchtfilter (venturi).
Mijn vraag: kan ik de carter ontluchtingsslang aansluiten op de breathercyclone en van daaruit een slang NA het luchtfilter (om mijn luchtfilter schoon te houden) of moet hij ook met dit breathercyclone aangesloten worden VOOR het luchtfilter?
Carter ontluchting aansluiten op 2,5 TD
Carter ontluchting aansluiten op 2,5 TD
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Carter ontluchting aansluiten op 2,5 TD
You need positive air flow from the klepdeksel. So either way would work, direct to the air filter or via the olie-afscheider which is indeed a 200/300 Tdi item. The only thing I would say is that the connection at the top which is, in the photo, currently connected to the klepdeksel should be connected to the air filter and the connection 90 degrees to the left of that should be connected to the klepdeksel the lower connection can be blanked off as this would normally come from the carter itself in it's original application.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re:Carter ontluchting aansluiten op 2,5 TD
Thanks Rob.
Only your last words are confusing.The breather cyclone has a pipe/tube at the bottom leading to the carter. Why disconnect.
Should I doubt if my enigine is a 2,5 TD? I know the base of the engine is replaced in 2004.
Only your last words are confusing.The breather cyclone has a pipe/tube at the bottom leading to the carter. Why disconnect.
Should I doubt if my enigine is a 2,5 TD? I know the base of the engine is replaced in 2004.
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object
Re:Carter ontluchting aansluiten op 2,5 TD
Met welke code begint het motornummer?
(Ik meen dat 2.5 td blok met 19 J dient te beginnen)
(Ik meen dat 2.5 td blok met 19 J dient te beginnen)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten
een foto