vermogen verlies, alweer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ronald61

vermogen verlies, alweer

Berichtdoor ronald61 » 21 Okt 2012, 11:21

Hallo Allemaal,

Mijn disco 2 heeft het afgelopen zomer prima gedaan na alle problemen, echter op de terugreis vanuit zuidfrankrijk had ik moeite om hem boven de 120 km/u te krijgen.
Rond de 2500 toeren krijgt hij moeite en hoor ik een blazend geluid, zou de turbocharger eraan komen??
Regelklep al reeds vervangen, egr afgekoppeld, kabelboom opnieuw getaped, aansluiting sproeiers vervangen, kleppendeksel vervangen, oliefilters etc .

Help!

Oh ja toch een klein dingetje gebeurt van de zomer, in luxemburg brak de sensor van de brandstoffilter achter af, gelukkig moest ik tanken dus stond stil en weinig diesel verloren, met dank aan de Luxemburgse wegenwacht, prima geregeld, zelfs het hotel, en helemaal de landrover dealer in Lux-stad, heeft op zaterdag het e.e.a. vervangen zodat we zaterdag middag verder konden, super!

gr Ronald

JoostKenya

Re:vermogen verlies, alweer

Berichtdoor JoostKenya » 21 Okt 2012, 11:28

ronald61 schrijft:
Rond de 2500 toeren krijgt hij moeite en hoor ik een blazend geluid, zou de turbocharger eraan komen??

Heb je de turbo slangen al gecontroleerd?

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Okt 2012, 11:29

Als je hem hoort blazen zou ik alle turboslangen van en naar de intercooler eens goed controleren. Kans is dat er één gescheurd of gedelamineerd is.

Zonder de hulp van de turbo blijft er weinig vermogen over.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 11:37

kijk ook eens (na verwijderen van de plastik kap die er bovenop ligt) met een lampje tussen de radiateur en de intercooler of het daar vettig is.. bij de mijne was daar de intercooler gescheurd en verloor daar veel turbodruk
gone

ronald61

Berichtdoor ronald61 » 22 Okt 2012, 14:39

Ok ga ik doen, zal alles checken, bedankt zover, wordt vervolgt, (na komend weekend)

Terug naar “Techniek”