schema centrale deurvergrendeling

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
markmark
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 Okt 2011, 20:02

schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor markmark » 21 Okt 2012, 11:05

hallo,
ik ben op zoek naar een schema of iemand die mij vertellen kan waar ik de draden vinden kan voor het op slot doen en het van het slot doen.
ik heb een universele vergrendelijng set in de auto gebouwd die werk op een eigen afstand bediening. nu wil ik die aan de afstand bediening koppelen van de defender zelf. nu heb ik begrepen dat dat dus via het alarm kastje achter de klokken op het dashbord gebeurd.
nu ben ik op zoek naar de draad waar even een puls op komt als ik het alarm inschakel en een draad waar een puls op komt als ik het alarm uit schakel. ik heb al draden gevonden waar stroom op komt bij in en uitschakelen. maar die krijgen tegelijk spanning.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 11:16

en is het niet zo dat de polariteit van deze draden wisselt? (dus draad A en B, bij inschakelen wordt A plus en B min, en bij uitschakelen A min en B plus)

kan zijn dat het aftermarket cpv schema niet werkt op aansturing op deze manier, dan moet je dat aanpassen
gone

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Luke » 21 Okt 2012, 11:19

Of:

Constante + en - draad als schakeldraad?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 11:29

waarom dan niet andersom? heb niet zo graag permanent spanning tov massa ergens
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor RobStewart » 21 Okt 2012, 11:30

Hi Mark, you could excite your brains out forever with this one. Whilst the Lucas 10AS unit in your Defender is the same as the one in the Discovery and later Defenders there are subtle differences. The unit will support central locking but needs to be programmed to do so, so it's not just plug and play. There are no wires in the system that give a single +ve or -ve pulse when the alarm is armed/disarmed. So you need to utilise an interface unit, micro relay and find a wire in the system that gives a +ve when the alarm is armed and switches off when the alarm is disarmed. There is only one wire in the system that gives this.

So you need the Brown/Black wire that goes to the interior sensor.

I did all of this 13 years ago when I created the first commercially marketable central locking kit for Defender ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Luke » 21 Okt 2012, 11:34

Roger B. schrijft:
waarom dan niet andersom? heb niet zo graag permanent spanning tov massa ergens


De logica erachter weet ik ook niet, maar er staat me zoiets bij dat ik in het verleden eens iets ingebouwd heb waarbij, ik meen zoiets zat als een konstante plus, en min en een schakeldraad, en ook mijn huidige aftermarket systeem heeft op het rechter portier en de achterdeuren 3 draden, lv zelfs 4

Luke

Ik zou het eens in het schema van dat systeem op moeten zoeken
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor Roger B. » 21 Okt 2012, 11:40

constante plus bij ontvanger voor de afstandbediening begrijpelijk, verder is alles aan te sturen met schakelende plus en vaste massa
gone

markmark
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 Okt 2011, 20:02

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor markmark » 21 Okt 2012, 12:16

ik heb op de universele vergrendeling nog 2 draden die d.m.v. een schakelaar massa maken.
en dus dan open en dicht gaan. ik wou dus die schakeling d.m.v. 2 relais doen maar dan heb ik dus nog 2 stuurdraden nodig vanaf de alarm unit ook zitten daar 2 stekkers op geloof een groene en grijze. dus eigenlijk een draad waan alleen spanning op komt als ik hem op alarm zet en 1 waar stroom op komt als ik um van alarm zet.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor RobStewart » 21 Okt 2012, 12:23

Mark, please read my earlier post otherwise you will be searching forever, there are NO wires in the circuit for the Lucas 10AS unit without factory central locking enabled that will give you this.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

markmark
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 Okt 2011, 20:02

Re: schema centrale deurvergrendeling

Berichtdoor markmark » 21 Okt 2012, 12:31

dank je voor je antwoord dan blijft het 2 afstandbedieningen bij de defender


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten