aansluitschema kachelbediening airco defender 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RobStewart

Re:aansluitschema kachelbediening airco defender 110

Berichtdoor RobStewart » 19 Okt 2012, 20:04

retep wrote:
het lijkt een beetje hier op, alleen zit er bij mij een heel andere kachelbediening in het dashbord, dus niet met de schuifknoppen langs de cokpit.

That's the factory fitted one.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

retep

Berichtdoor retep » 19 Okt 2012, 21:15

Hoi Rob, ik ben in de war met een totaal andere Rob, en die werkt niet eens bij een landrover dealer of niet-dealer. en je hebt gelijk, jansen is geen officiele dealer, en jij werkt dus wel bij een echte dealer. Vergissing van mijn kant dus.
Maare, mag ik vragen waarom je in het engels schrijft?
Nu even terug naar de kachebediening. Het paneel en de bediening komen dus beide van landrover, maar dan vanaf de werkplaatsboeken van 87'en onwards, dus als ik op 85'zoek, kan ik blijven zoeken totdat ik een ons weeg. Het komt er dus op neer dat er later een airco is ingebouwd.
Weer een raadsel opgelost dus. In een ding ben ik niet geslaagd, en dat is hoe de slangetjes uiteindelijk aangesloten moeten worden, want dat vertellen de shop manuals dus nog steeds niet.
Ik heb ook het slangensetje gevonden, wellicht dat daar in het echt nummers op staan of whatever
wat aangeeft wel slangetje waar moet zitten.
Ik weet even niet meer hoeveel vacuummotors of potjes de kleppen bedienen, maar het gaat dus om
3 standen. voeten, gezicht, voorruit, en daarvoor zitten er dus 3 knoppen die op datzelfde vacuum werken. Even puzzelen dus. Ik snap dan ook niet waarom dat ineens met die vacuumpotjes werkt, want dergelijke meuk is weer extra storingsgevoelig, en gaat er bij een land rover niks boven de eenvoud, dus gewoon een kabel en een handmatige schuifknop, want die kun je nog op de macgyver manier fixen als je in regenwoud staat, ( niet dat we hier in het regenwoud staan, want dat is hooguit een woud van stilstaande auto's in de file, maar het gaat om het principe) en die vacuumrommel niet.
Anyway, zonder jou link van jou had ik het niet gevonden, dus nogmaals bedankt.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 19 Okt 2012, 21:27

retep wrote:
Maare, mag ik vragen waarom je in het engels schrijft?

... because I was taught it at a very early age and when I tried to go to school here and learn Nederlands I was asked to leave as I had a UK passport and it was not a requirement to learn your language as I already spoke fluent English.

Rob (who's children laugh when he speaks Dutch)

PS check every single vacuum hose twice.
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Techniek”