markeringen defensie series 109

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
piet_g

markeringen defensie series 109

Berichtdoor piet_g » 15 Okt 2012, 19:27

Is er iemand bekend is met de markeringen die de defensie op de voertuigen gebruikte en dan bij voorkeur een series 109?

Ik vond bij het afspuiten van de laro een markering op de voorkant van de rechter wing.
ps, origineel was het alleen de bedoeling om de modder er af te spuiten, maar de verf die de vorige eigenaar er op gezet had kwam er zo gemakkelijk af dat ik het niet kon laten om deze voor een groot deel al gelijk te verwijderen.. ook niet zo gek dat het er af kwam omdat het verf was die geschikt was voor binnen en buiten en op het potje stond een houten tuinbankje afgebeeld :P..

maar goed, Nu ben ik geen restaurateur, maar wel van nature nieuwsgierig naar de betekenis van dit soort dingen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

fenix2

Re:markeringen defensie series 109

Berichtdoor fenix2 » 15 Okt 2012, 20:28

poe het is al een half leven geleden dat ik te maken had met die markeringen ...
wat ik er nog van weet, zijn de markeringen op je foto die van de eenheid waar de auto toe behoorde.

Welke eenheid dat dan is, kan ik je helaas niet vertellen. Daarvoor is het te lang geleden...

groetjes, Fenna
Afbeelding

tim

Berichtdoor tim » 15 Okt 2012, 20:58

Je zou kunnen googelen onder "dienstvak", "wapen"(eenheid), en dat soort termen, in combinatie met "defensie" , "teken", "markering"
Voor mij ook inmiddels dik 25 jaar geleden..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ocavalini

Berichtdoor ocavalini » 08 Nov 2012, 22:54

[file name=Voertuig_belettering.pdf size=794111]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/Voertuig_belettering.pdf[/file]

misschien heb je hier wat aan

Terug naar “Techniek”