Ok, bedankt allebij :cheer:
Steef
Verbruik 110 300TDi
Re:Verbruik 110 300TDi
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re:Verbruik 110 300TDi
Even een update, ik cilinderkop er afgehaald en alles goed schoongemaakt en gecontroleerd. Rook is verdwenen door nieuwe valestem seals te plaatsen. brandstof pomp vervangen en injectoren laten testen. Alle injectoren "pop"te op 190 bar wat 10 bar onder de specificatie zit. Ben nu aan het test rijden en kom op ± 1:8, dus geen verbetering. Wellicht toch maar €400,- uitgeven aan vier nieuwe sproeiers..
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Verbruik 110 300TDi
en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?
gone
Re:Verbruik 110 300TDi
Roger B. schrijft:
verder terug in dit draadje staat geloof ik dat het diafragma kan lekken en de brandstof loopt dan zo je carter in. Dat pompje kost niet veel, verder moest ik ook de vacuumpomp vervangen en was dus toch al bazig aan die kant, vandaar..
en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?
verder terug in dit draadje staat geloof ik dat het diafragma kan lekken en de brandstof loopt dan zo je carter in. Dat pompje kost niet veel, verder moest ik ook de vacuumpomp vervangen en was dus toch al bazig aan die kant, vandaar..
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re:Verbruik 110 300TDi
steefklei schrijft:
:laugh: :laugh: Het brandstofopvoerpompje. Dat is idd niet veel soeps en kun je maar beter op tijd wisselen. Bij brandstofpomp denken wij meteen aan de inspuitpomp. :P :P
Roger B. schrijft:
en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?
verder terug in dit draadje staat geloof ik dat het diafragma kan lekken en de brandstof loopt dan zo je carter in. Dat pompje kost niet veel, verder moest ik ook de vacuumpomp vervangen en was dus toch al bazig aan die kant, vandaar..
:laugh: :laugh: Het brandstofopvoerpompje. Dat is idd niet veel soeps en kun je maar beter op tijd wisselen. Bij brandstofpomp denken wij meteen aan de inspuitpomp. :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Verbruik 110 300TDi
Roger B. schrijft:
Ha Ha, Roger B. je bent zo transparant dat we zelfs weten wat je denkt.
MarcS
hahaha, jups, ik dacht aan de inspuitpomp.....
Ha Ha, Roger B. je bent zo transparant dat we zelfs weten wat je denkt.
MarcS
Re:Verbruik 110 300TDi
Aha, nu begrijp ik de reactie van RogerB haha sorry mijn onervarenheid. Ik bedoel natuurlijk de opvoerpomp ;)
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Re: Verbruik 110 300TDi
Dit is een post van bijna drie jaar oud, maar ik weet nu waarom het verbruik van mijn Defender 1:8,5 was
Het blijken de banden te zijn. Drie jaar geleden kocht ik Insa Turbo Ranger banden en merkte dat ik vaker bij de pomp stond. Voor de banden wissel zaten er BFG AT banden onder en lette ik niet echt op het verbruik. Maar bij 1:8,5 verbruik gaat het echt opvallen.
Ik heb indertijd gekozen voor Insa Turbo vanwege het ecologische aspect omdat ze oude banden recyclen en daar "remolds" van maken en natuurlijk de prijs. Maar na 40.000 km waren ze kaal gesleten en een week geleden overgestapt op Cooper Discoverer A/T3
Het brandstof verbruik ligt nu op 1:10,2. Dus pas op met de claim van Tisa Turbo "Ecological Tyres" dit gaat alleen over de productie van de band en niet het verbruik!
Het blijken de banden te zijn. Drie jaar geleden kocht ik Insa Turbo Ranger banden en merkte dat ik vaker bij de pomp stond. Voor de banden wissel zaten er BFG AT banden onder en lette ik niet echt op het verbruik. Maar bij 1:8,5 verbruik gaat het echt opvallen.
Ik heb indertijd gekozen voor Insa Turbo vanwege het ecologische aspect omdat ze oude banden recyclen en daar "remolds" van maken en natuurlijk de prijs. Maar na 40.000 km waren ze kaal gesleten en een week geleden overgestapt op Cooper Discoverer A/T3
Het brandstof verbruik ligt nu op 1:10,2. Dus pas op met de claim van Tisa Turbo "Ecological Tyres" dit gaat alleen over de productie van de band en niet het verbruik!
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten