Verbruik 110 300TDi

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor steefklei » 25 Okt 2012, 20:02

Ok, bedankt allebij :cheer:
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor steefklei » 19 Dec 2012, 11:17

Even een update, ik cilinderkop er afgehaald en alles goed schoongemaakt en gecontroleerd. Rook is verdwenen door nieuwe valestem seals te plaatsen. brandstof pomp vervangen en injectoren laten testen. Alle injectoren "pop"te op 190 bar wat 10 bar onder de specificatie zit. Ben nu aan het test rijden en kom op ± 1:8, dus geen verbetering. Wellicht toch maar €400,- uitgeven aan vier nieuwe sproeiers..
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2012, 12:12

en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?
gone

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor steefklei » 19 Dec 2012, 18:28

Roger B. schrijft:
en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?

verder terug in dit draadje staat geloof ik dat het diafragma kan lekken en de brandstof loopt dan zo je carter in. Dat pompje kost niet veel, verder moest ik ook de vacuumpomp vervangen en was dus toch al bazig aan die kant, vandaar..
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2012, 19:15

steefklei schrijft:
Roger B. schrijft:
en die pomp, waarom moest die vervangen (ZO veel had je 300 tdi toch ook nog niet gelopen?)?

verder terug in dit draadje staat geloof ik dat het diafragma kan lekken en de brandstof loopt dan zo je carter in. Dat pompje kost niet veel, verder moest ik ook de vacuumpomp vervangen en was dus toch al bazig aan die kant, vandaar..


:laugh: :laugh: Het brandstofopvoerpompje. Dat is idd niet veel soeps en kun je maar beter op tijd wisselen. Bij brandstofpomp denken wij meteen aan de inspuitpomp. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2012, 20:42

hahaha, jups, ik dacht aan de inspuitpomp.....
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor Landmarcs » 19 Dec 2012, 20:51

Roger B. schrijft:
hahaha, jups, ik dacht aan de inspuitpomp.....


Ha Ha, Roger B. je bent zo transparant dat we zelfs weten wat je denkt.

MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor Roger B. » 19 Dec 2012, 21:05

nope, Ed kent me gewoon best goed
gone

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re:Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor steefklei » 19 Dec 2012, 21:38

Aha, nu begrijp ik de reactie van RogerB haha sorry mijn onervarenheid. Ik bedoel natuurlijk de opvoerpomp ;)
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor

Gebruikersavatar
steefklei
Berichten: 145
Lid geworden op: 02 Dec 2010, 11:46
Locatie: Portugal
Contact:

Re: Verbruik 110 300TDi

Berichtdoor steefklei » 11 Sep 2015, 11:06

Dit is een post van bijna drie jaar oud, maar ik weet nu waarom het verbruik van mijn Defender 1:8,5 was

Het blijken de banden te zijn. Drie jaar geleden kocht ik Insa Turbo Ranger banden en merkte dat ik vaker bij de pomp stond. Voor de banden wissel zaten er BFG AT banden onder en lette ik niet echt op het verbruik. Maar bij 1:8,5 verbruik gaat het echt opvallen.

Ik heb indertijd gekozen voor Insa Turbo vanwege het ecologische aspect omdat ze oude banden recyclen en daar "remolds" van maken en natuurlijk de prijs. Maar na 40.000 km waren ze kaal gesleten en een week geleden overgestapt op Cooper Discoverer A/T3

Het brandstof verbruik ligt nu op 1:10,2. Dus pas op met de claim van Tisa Turbo "Ecological Tyres" dit gaat alleen over de productie van de band en niet het verbruik!
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten