Hou er ook rekening mee dat het ene blok het andere niet is. Ik lees hier allemaal de meest fantastische verbruikscijfers maar er zitten gewoon verschillen tussen het ene en het andere blok.
Dat heb ik al veel vaker ervaren. Een voorbeeld van een paar van mijn eigen auto's:
De 300 tdi in mijn Disco kon 1:10 lopen als je reed als een oud wijf en er alles aan deed om zuinig te rijden. Daartegenover deed de 300 tdi in mijn 130 1:8. Dat kon wel erger worden, maar niet heel veel beter. Wat je ook aanpaste aan je rijstijl.
Beide blokken heb ik in topstaat van onderhoud gebracht nadat ik ze gekocht heb. Daar zat weinig verschil tussen. Ook de kmstand lag maar 50K uit elkaar. De Disco is een automaat en de 130 een handbak, wat het verschil nog groter maakt......
Verbruik 110 300TDi
Re:Verbruik 110 300TDi
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ed,
Das op zich wel bijzonder want normaal gesproken verbruikt een automaat meer als een hand geschakelde auto
luke
maar idd, de ene auto is de andere nietook als zijn ze technisch gelijk
Das op zich wel bijzonder want normaal gesproken verbruikt een automaat meer als een hand geschakelde auto
luke
maar idd, de ene auto is de andere nietook als zijn ze technisch gelijk
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Luke schrijft:
Hoi Luke,
Ik heb het inlaat traject helemaal schoon gemaakt, was licht vervuild met wat olie.
Intercooler gespoeld en luchtfilter schoon geblazen en EGR afgekoppeld. Het luchtfilter en brandstof filter zijn nog maar 3000km oud omdat ik alles om de 10.000km vervang.
De timing heb ik nog niet gecontroleerd omdat ik eerst de meet gereedschapjes moet maken. Toen ik de 110 kocht heeft de verkoper de distributie riem laten vervangen, dus ik verwacht hier niet veel. Maar toch leuk om een keer te testen. Ik weet niet of er aan de pomp geschroefd is ik zou ook niet weten waarom je dit zou doen?
Bedankt voor jullie hulp zover
Steef
Sja das wel geld ja, en dus zeker de moeite waard.
Mijn gedachte gingen dan ook meer naar het huidige arbeidsloon daar.
Maar ik zou het dus zeer zeker vergelijken in dit geval
Helaas kan ik dat niet voor de mijne doen (uit europa halen) omdat ik andere verstuivers heb, maar zal het tzt toch eens afwegen hier ie uitvindenwat het op beide manieren kost, nieuw tov reviseren
Maar goed het ging dus over probleem topic starter....
Turbo is dus ok. Verstuivers kan maar hoeft niet
Mijn volgende stap zou zijn: zorgen dat inlaat traject helemaal schoon is, dwz intercooler schoonmaken en neiuw luchtfilter. en ook een nieuw brandstoffilter plaatsen. Dit is kostentechnisch het goedkoopste en het makkelijkste zelf te doen
Verder zou ik de timing even controleren, een oudere riem kan hier (ivm wat rek evt) op van invloed zijn
Als dit alles geen verschil uitmaakt...
Tja wie zegt dat er niet aan de pomp geschroefd is in het verleden
Als ze hem meer brandstof hebben gegeven zuipt hij ook.
Maaar begin bij het begin zoals bovenstaand
Luke
Hoi Luke,
Ik heb het inlaat traject helemaal schoon gemaakt, was licht vervuild met wat olie.
Intercooler gespoeld en luchtfilter schoon geblazen en EGR afgekoppeld. Het luchtfilter en brandstof filter zijn nog maar 3000km oud omdat ik alles om de 10.000km vervang.
De timing heb ik nog niet gecontroleerd omdat ik eerst de meet gereedschapjes moet maken. Toen ik de 110 kocht heeft de verkoper de distributie riem laten vervangen, dus ik verwacht hier niet veel. Maar toch leuk om een keer te testen. Ik weet niet of er aan de pomp geschroefd is ik zou ook niet weten waarom je dit zou doen?
Bedankt voor jullie hulp zover
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
-
Roger B.
waarom aan de pomp schroeven? doodsimpel...meer diesel is meer power (tot zekere hoogte)
pomptiming test je door dekseltje van distributiehuis te draaien (3 schroefjes), boortje in het gat in het pompriemwiel steken om dit te blokkeren (uiteraard als de gaten in lijn staan) als de pomp geblokkeerd staat moet het merkteken op het vliegwiel midden in het gat onderin het vliegwielhuis staan
pomptiming test je door dekseltje van distributiehuis te draaien (3 schroefjes), boortje in het gat in het pompriemwiel steken om dit te blokkeren (uiteraard als de gaten in lijn staan) als de pomp geblokkeerd staat moet het merkteken op het vliegwiel midden in het gat onderin het vliegwielhuis staan
gone
Zit een behoorljk prijsverschil in verstuivers 200Tdi en 300Tdi. 200Tdi zijn schreeewend duur. 300Tdi valt best mee. Dus 200Tdi eerder gereviseerd kopen dan nieuw Of deels zelf doen).
Originele en imitatie nozzles staan regelmatig op ebay Uk. Staat ook ergens een how to mbt vervangen op het web. Daarna laten testen / afstellen scheelt je in de kosten.
Mijn 90 200Tdi is devolgende die aan de beurt is voor verse verstuivers B)
Originele en imitatie nozzles staan regelmatig op ebay Uk. Staat ook ergens een how to mbt vervangen op het web. Daarna laten testen / afstellen scheelt je in de kosten.
Mijn 90 200Tdi is devolgende die aan de beurt is voor verse verstuivers B)
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
Roger B. schrijft:
Goed idee, ik wilde eerst het blokkeer pennetje maken voor het vliegwiel maar je kan het natuurlijk ook omdraaien met eerst het boortje in het pomp gat, weet jij welke diameter?
Steef
waarom aan de pomp schroeven? doodsimpel...meer diesel is meer power (tot zekere hoogte)
Goed idee, ik wilde eerst het blokkeer pennetje maken voor het vliegwiel maar je kan het natuurlijk ook omdraaien met eerst het boortje in het pomp gat, weet jij welke diameter?
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Roger B. schrijft:
Goed onthouden roger
8,5 is de gebruikelijke maat, maar vaak past 0 ook nog :)
Ik heb ze meestal beide bij de hand
Luke
oef....lang gelee..9 ofzo..8,5.. effe passen ;-)
Goed onthouden roger
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
Luke schrijft:
Nu gaan we van een verschil van .5mm naar 9mm. ;)
Roger B. schrijft:
Goed onthouden roger
Luke
Edward van Vugt
Edward schrijft:
Herstel...ik bedoelde dus 9 (zit ook vlak bij de 0 op toetsenbord)
Maar bedankt voor de subriele hint Ed :P
Luke
Luke schrijft:
Roger B. schrijft:
Goed onthouden roger
Luke
Herstel...ik bedoelde dus 9 (zit ook vlak bij de 0 op toetsenbord)
Maar bedankt voor de subriele hint Ed :P
Luke
)