Laat als eerste je verstuivers maar eens testen. Mijn verbruik was ook hoog (1op7,5 a 1op8) en na vervangen verstuivers door nieuwe nu 1op9,5 :)
En dat met 300Tdi 110 met roofrack, het nodige ijzerwerk rondom en 285/75/16 met verder alles std.
Verschil was er in verbruik niet direct op de eerste rit van 300km maar daarna werd het steeds beter (vervuiling in de cilinders verwacht ik, die na een tijdje goede verbranding weg is). Gemeten over in totaal 7000km.
Testen verstuivers zegt overigens niet alles want ik heb de oude laten testen en ze waren nog binnen spec qua drukken (maar 2 wel aan de ondergrens) en het spraybeeld was nog ok volgens het bedrijf dat ze getest heeft. Geen nadruppelen oid. Zij zouden ze normaal niet vervangen hebben.
Verbruik 110 300TDi
Re:Verbruik 110 300TDi
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
rrover schrijft:
Rrover,
Heb je ze echt vervangen of gereviseerd? Ik vind ze zelf erg kostbaar, iets van €80,- ex btw per stuk bij Paddock spares
http://www.paddockspares.com/err3339-fuel-injector-new-manufactured-by-bosch-300tdi.html
Aan de anderekant heb je zo'n spectaculaire besparing er zo uit :woohoo:
Steef
Laat als eerste je verstuivers maar eens testen. Mijn verbruik was ook hoog (1op7,5 a 1op8) en na vervangen verstuivers door nieuwe nu 1op9,5 :)
En dat met 300Tdi 110 met roofrack, het nodige ijzerwerk rondom en 285/75/16 met verder alles std.
Verschil was er in verbruik niet direct op de eerste rit van 300km maar daarna werd het steeds beter (vervuiling in de cilinders verwacht ik, die na een tijdje goede verbranding weg is). Gemeten over in totaal 7000km.
Testen verstuivers zegt overigens niet alles want ik heb de oude laten testen en ze waren nog binnen spec qua drukken (maar 2 wel aan de ondergrens) en het spraybeeld was nog ok volgens het bedrijf dat ze getest heeft. Geen nadruppelen oid. Zij zouden ze normaal niet vervangen hebben.
Rrover,
Heb je ze echt vervangen of gereviseerd? Ik vind ze zelf erg kostbaar, iets van €80,- ex btw per stuk bij Paddock spares
http://www.paddockspares.com/err3339-fuel-injector-new-manufactured-by-bosch-300tdi.html
Aan de anderekant heb je zo'n spectaculaire besparing er zo uit :woohoo:
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Slang van de turbo losgemaakt en geen voelbare axiale speling alleen een beetje radiaal bij een koude motor dus ik denk dat de turbo ok is :)
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor
Vervangen door nieuwe en de kosten heb je er inderdaad redelijk snel weer uit en daarnaast rijdt hij een stuk lekkerder.
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi
Ninety 200Tdi
-
Roger B.
maar nieuw of gereviseerd (mits goed gedaan) maakt voor t verbruik niks uit, in aanschaf wel??
gone
Hoi,
Ik denk haast dat nieuw gewoon goedkoper is. Bij revissie gaan er zowiezo nieuwe nozzles en dan het werk nog.......
Luke
Ik denk haast dat nieuw gewoon goedkoper is. Bij revissie gaan er zowiezo nieuwe nozzles en dan het werk nog.......
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
-
Roger B.
voor mijn 200tdi scheelde het toen behoorlijk..... nieuwe nozzles en kopmoer (wartel) kostte toen bij Bosch in DLD 64 gulden per stuk, nieuwe verstuivers dik 200..... bij bevriend bedrijf laten monteren en afstellen/testen voor nog geen 100 gulden de 4
gone
Sja das wel geld ja, en dus zeker de moeite waard.
Mijn gedachte gingen dan ook meer naar het huidige arbeidsloon daar.
Maar ik zou het dus zeer zeker vergelijken in dit geval
Helaas kan ik dat niet voor de mijne doen (uit europa halen) omdat ik andere verstuivers heb, maar zal het tzt toch eens afwegen hier ie uitvindenwat het op beide manieren kost, nieuw tov reviseren
Maar goed het ging dus over probleem topic starter....
Turbo is dus ok. Verstuivers kan maar hoeft niet
Mijn volgende stap zou zijn: zorgen dat inlaat traject helemaal schoon is, dwz intercooler schoonmaken en neiuw luchtfilter. en ook een nieuw brandstoffilter plaatsen. Dit is kostentechnisch het goedkoopste en het makkelijkste zelf te doen
Verder zou ik de timing even controleren, een oudere riem kan hier (ivm wat rek evt) op van invloed zijn
Als dit alles geen verschil uitmaakt...
Tja wie zegt dat er niet aan de pomp geschroefd is in het verleden
Als ze hem meer brandstof hebben gegeven zuipt hij ook.
Maaar begin bij het begin zoals bovenstaand
Luke
Mijn gedachte gingen dan ook meer naar het huidige arbeidsloon daar.
Maar ik zou het dus zeer zeker vergelijken in dit geval
Helaas kan ik dat niet voor de mijne doen (uit europa halen) omdat ik andere verstuivers heb, maar zal het tzt toch eens afwegen hier ie uitvindenwat het op beide manieren kost, nieuw tov reviseren
Maar goed het ging dus over probleem topic starter....
Turbo is dus ok. Verstuivers kan maar hoeft niet
Mijn volgende stap zou zijn: zorgen dat inlaat traject helemaal schoon is, dwz intercooler schoonmaken en neiuw luchtfilter. en ook een nieuw brandstoffilter plaatsen. Dit is kostentechnisch het goedkoopste en het makkelijkste zelf te doen
Verder zou ik de timing even controleren, een oudere riem kan hier (ivm wat rek evt) op van invloed zijn
Als dit alles geen verschil uitmaakt...
Tja wie zegt dat er niet aan de pomp geschroefd is in het verleden
Als ze hem meer brandstof hebben gegeven zuipt hij ook.
Maaar begin bij het begin zoals bovenstaand
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
-
Roger B.
pomp schroeven lijkt me stug aangezien de auto in bezit van de TS ook zuiniger geweest is... lijkt me dat je toch wel weet wanneer er aan je pomp isgeschroefd, en dat ie sindsdien meer zuipt.
een goede uitgebreide beurt kan geen kwaad natuurlijk
gone
Roger B. schrijft:
Sja als hij in het verleden ook bij de TS zuinig heeft gelopen hoef je het idd niet in de pomp te zoeken
Maar dat wist ik dus niet ;) (of overheen gelezen)
Luke
pomp schroeven lijkt me stug aangezien de auto in bezit van de TS ook zuiniger geweest is... lijkt me dat je toch wel weet wanneer er aan je pomp isgeschroefd, en dat ie sindsdien meer zuipt.
Sja als hij in het verleden ook bij de TS zuinig heeft gelopen hoef je het idd niet in de pomp te zoeken
Maar dat wist ik dus niet ;) (of overheen gelezen)
Luke
)