De stabilsatorstangen weghalen.. geeft dat geen verdere onbalans? Voelt voor mij beetje onnatuurlijk.
Dat is geen probleem als je weet wat je doet. De 90 is bovendien 15 jaar lang zonder stabilisatoren geleverd. Door achter hele stijve veren te zetten heb je zelf de balans negatief verstoord. Door nu de stabilisator eraf te halen corrigeer je weer een beetje in de juiste richting.
Daarnaast heb ik (optisch) het idee dat de achterveren juist wat meer inhangen, de voorveren lijken wat hoger waardoor de auto in neutrale toestand precies recht staat met de neiging om iets achterover te staan. Misschien een idee om de originele veren er weer voor in te zetten? (dus dan met situatie achter 2inch, voor normaal).
Dat kan wel maar daardoor zal het stabiliteitsprobleem nog groter worden. :( Beter is het om de juiste achterveren te kiezen. In dit geval slapper en langer.
Dan meteen met nieuwe schokbrekers, wat is jouw ervaring met een goed merk (beetje investering vind ik niet erg) maar dr moeten ook geen honderden euro's meer in.
Bij Paddock zie ik Koni en Monroe, is dat wel wat??
Als het oversturen bij remmen het probleem is dan los je dat niet op met andere dempers.
Daar hoef je op korte termijn niet in te investeren. Koni en Monroe is beide goed maar let op dat deze dempers snel te kort zijn voor een "echte" 2'' verhoging.
Ik heb overigens niet het idee dat de auto slecht stuurt (nu ik er goed over nadenk) oid. (heb dat idd wel zelf gezegd) Het gaat echt om het (gevoel tot) uitbreken etc.. Ook het ontbreken van grip is niet een probleem naar mijn idee. Bij flink remmen van zeg even vanaf 80km/h heeft de auto het gevoel dat de achterkant je voorbij komt.
Die neiging tot oversturen bij remmen geeft geen vertrouwen! Dat kan ik me goed voorstellen.
Overstuur is een gevolg van te weinig grip op de achteras (en teveel op de vooras).
Als ik jouw reactie zo lees weet ik zeker dat het probleem in de veren zit. Die set van Paddock is dramatisch slecht samengesteld, prutsers!
15 jaar geleden had ik doorgezakte voorveren op mijn oude 110V8. Die heb ik toen vervangen voor slappe Range Rover voorveren. Tijdens mijn eerste ritje maakte ik door een extreme overstuurreactie een 360 graden slip op de afrit van de A4 naar de A9. Gelukkig niemand geraakt en ik reed zo weer verder. Dit was precies hetzelfde als jouw probleem nu maar dan met de voorveren als de boosdoener.
Op mijn huidige 110TD4 had een tijd lang 180..200 lbs/inch als achterveren. Toen ging ik weer terug naar standaard 270 lbs/inch en ik kon op de eerste testrit merken dat de auto makkelijker overstuurt.
Op het moment rijd ik zelf ook zonder stabilisator aangezien de stabilisator bij 2'' verhoging makkelijk naar de verkeerde kant omklapt (nog geen last van gehad?)