Hoi Roger,
Bedankt voor de link ga hier serieus over nadenken.
Toen ik de versnellingsbak olie kocht kreeg ik het advies ATF olie er in te doen omdat deze dunner was als MTF olie, MTF was dikker en vooral in de winter zou het moeilijker schakelen zijn vertelde ze.
Wat is jou ervaring hiermee?
Gr Bas.
Vreemd geluid in versnellingsbak? Disco ll serie
Re: Vreemd geluid in versnellingsbak? Disco ll serie
Roger B. schrijft:
Jij bent ook een rukhandelaar of nie?? :huh: Je hebt een bak in de aanbieding! :laugh: Anders kom ik nooit van dat wrak af! ;)
vrees van niet, denk dat er in de bak e.e.a. (al voor de olieverversing)toch al stuk aan het gaan was.
Bak kan gereviseerd, maar voor net zo veel of minder heb je een gereviseerde bak...
een paar dagen engeland plannen, afspraakje bij Ashcroft en met gereviseerde bak eronder terug komen..
Jij bent ook een rukhandelaar of nie?? :huh: Je hebt een bak in de aanbieding! :laugh: Anders kom ik nooit van dat wrak af! ;)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
onzin....
MTF is niet zoveel dikker dan ATF, het is geen EP90 (differentieels en tussenbak).....ik heb in mijn D1 200tdi met achteraf geplaatste R380 ook MTF gereden, en dat schakelde in de winter niet anders dan in de zomer... wat veel erger is, is dat ATF door dat dunnere en andere afwijkende eigenschappen minder smerend en bestand is tegen de krachten die op de onderdelen van de bak komen, de TD5 levert meer koppel en dus ook meer krachten op je bak, daarom voorschrift MTF te gebruiken
MTF is niet zoveel dikker dan ATF, het is geen EP90 (differentieels en tussenbak).....ik heb in mijn D1 200tdi met achteraf geplaatste R380 ook MTF gereden, en dat schakelde in de winter niet anders dan in de zomer... wat veel erger is, is dat ATF door dat dunnere en andere afwijkende eigenschappen minder smerend en bestand is tegen de krachten die op de onderdelen van de bak komen, de TD5 levert meer koppel en dus ook meer krachten op je bak, daarom voorschrift MTF te gebruiken
gone
Roger,
Heel erg bedankt voor je advies, ga van de week direct olie verversen en laat je wel weten of het enig verschil maakt ja of nee.
Bedankt en nog een fijn weekend.
gr Bas
Heel erg bedankt voor je advies, ga van de week direct olie verversen en laat je wel weten of het enig verschil maakt ja of nee.
Bedankt en nog een fijn weekend.
gr Bas
Hallo Edward,
Is dit u manier van advies of antwoord?!
Bas.
Bas.
-
Landmarcs
Bas.G schrijft:
Zo doet Edward altijd tegen zijn vrienden.
En die vrienden zijn het van hem gewend.
(Tenminste dat hoop ik.)
Groeten MarcS
Hallo Edward,
Bas.
Zo doet Edward altijd tegen zijn vrienden.
En die vrienden zijn het van hem gewend.
(Tenminste dat hoop ik.)
Groeten MarcS
-
Roger B.
Bas.G schrijft:
Ik heb mijn D2 (na een koprol op de snelweg) bij Edward gestald staan, en daar zit (oa) nog een goede schakelbak in... Ik ken Edward redelijk goed, kom er wekelijks over de vloer....dus ja, Zo gaan wij met elkaar om :lol: :laugh:
Hallo Edward,
Bas.
Ik heb mijn D2 (na een koprol op de snelweg) bij Edward gestald staan, en daar zit (oa) nog een goede schakelbak in... Ik ken Edward redelijk goed, kom er wekelijks over de vloer....dus ja, Zo gaan wij met elkaar om :lol: :laugh:
gone
Ha oké wist ik niet, geen probleem, kwam alleen een beetje raar over zodoende ik reageerde ;)
Maar die D2 van jou komt niet meer goed of wat ga je er mee doen?
Bas
Maar die D2 van jou komt niet meer goed of wat ga je er mee doen?
Bas
-
Roger B.
neuh komt niet meer goed, maar aandrijflijn is voorlopig effe gereserveerd
gone
- Ray vd Velden
Bas.G schrijft:
Wen er maar vast aan :P
Hallo Edward,
Bas.
Wen er maar vast aan :P
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41