Ik wil graag mijn ophanging wat opfrissen en kan een setje veren en schokbrekers van een 2012 defender kopen. Zijn "new take off"
Passen die onder mijn defender 90 van 1986? Hij heeft nog gewoon de standaard assen zoals ik het kan beoordelen.
bedankt voor het meedenken!
Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
Dat past wel.
Voor past het 1 op 1.
Achter moet je alleen voor de dempers een paar ringen en eventueel de rubbers van de oude dempers hergebruiken.
Het onderste montage punt van de demper is iets afwijkend maar daar kom je wel uit.
Voor past het 1 op 1.
Achter moet je alleen voor de dempers een paar ringen en eventueel de rubbers van de oude dempers hergebruiken.
Het onderste montage punt van de demper is iets afwijkend maar daar kom je wel uit.
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
Let er wel op dat er verschil is tussen 90 veren en 110/130 veren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
Heren,
dank voor de reacties.
Mijn defender is een 90 die leven is begonnen als een hardtop en heeft nu raampjes en vier klapstoelen achterin.
De veren en schokbrekers komen van een 2012 90, zijn er 20 km na aflevering afgehaald. Verder geen info..
Maar... onder aan de streep... alleen de achter schokbrekers kunnen hoofdbrekens geven?
dank voor de reacties.
Mijn defender is een 90 die leven is begonnen als een hardtop en heeft nu raampjes en vier klapstoelen achterin.
De veren en schokbrekers komen van een 2012 90, zijn er 20 km na aflevering afgehaald. Verder geen info..
Maar... onder aan de streep... alleen de achter schokbrekers kunnen hoofdbrekens geven?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
DLK schrijft:
Het zijn vlgs mij alleen de onder-rubbers achter die anders zijn. Voor de zekerheid een setje achter-onder-rubbers voor een oude 90 en je moet er beter van worden (want ik neem aan dat je nieuw veren wilt omdat de oude moe zijn).
Groeten MarcS
Heren,
dank voor de reacties.
Mijn defender is een 90 die leven is begonnen als een hardtop en heeft nu raampjes en vier klapstoelen achterin.
De veren en schokbrekers komen van een 2012 90, zijn er 20 km na aflevering afgehaald. Verder geen info..
Maar... onder aan de streep... alleen de achter schokbrekers kunnen hoofdbrekens geven?
Het zijn vlgs mij alleen de onder-rubbers achter die anders zijn. Voor de zekerheid een setje achter-onder-rubbers voor een oude 90 en je moet er beter van worden (want ik neem aan dat je nieuw veren wilt omdat de oude moe zijn).
Groeten MarcS
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
Als ik alleen achter het stuur zit hangt hij al een beetje een kant op... Nu is het een RHD dus zit je ook boven de brandstoftank... (handige verdeling!) En ik weeg 85 kg dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Ook helt hij best behoorlijk in de bochten. Mij lijkt een "suspension refresh" dan ook wel op zijn plek. Mij lijkt dat Land Rover kwalitatief goede onderdelen gebruikt, dus liever new take off dan aftermarket.
Overigens heb ik geen stabilisator stangen onder de auto. Wellicht die er ook nog eens onder fabrieken.
Ook helt hij best behoorlijk in de bochten. Mij lijkt een "suspension refresh" dan ook wel op zijn plek. Mij lijkt dat Land Rover kwalitatief goede onderdelen gebruikt, dus liever new take off dan aftermarket.
Overigens heb ik geen stabilisator stangen onder de auto. Wellicht die er ook nog eens onder fabrieken.
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re:Passen veren / schokbrekers van een 2012 Defender?
DLK schrijft:
Een auto gaat "stationair" niet minder overhellen van verse veren (eerder meer wanneer hij nu al bijna op zijn bumpstops ligt)
Auto gaat "dynamisch" wel minder overhellen van verse dempers.
Een auto gaat ook minder overhellen van stijvere veren. Ik weet alleen niet of MJ2012 stijver is dan wat je nu hebt?
Ook helt hij best behoorlijk in de bochten. Mij lijkt een "suspension refresh" dan ook wel op zijn plek. Mij lijkt dat Land Rover kwalitatief goede onderdelen gebruikt, dus liever new take off dan aftermarket.
Een auto gaat "stationair" niet minder overhellen van verse veren (eerder meer wanneer hij nu al bijna op zijn bumpstops ligt)
Auto gaat "dynamisch" wel minder overhellen van verse dempers.
Een auto gaat ook minder overhellen van stijvere veren. Ik weet alleen niet of MJ2012 stijver is dan wat je nu hebt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten