Edward schrijft:
Luke schrijft:
Ook de radiateur staat erom bekend wat capaciteit betreft nogal krap bemeten te zijn
Luke
Dat is bij de Puma ook zo, dus ze zijn wel consequent die Engelanders. :blink: :blink:
Ed,
Met de temperaturen in met name West Europa vallen de problemen denk ik op zich nog wel mee.
Maar hier in de tropen is dat een ander verhaal met buiten temperaturen van 30+ graden.
Als je koelsysteem dan niet optimaal is, en je bent flink beladen en dan ook nog eens door het mulle zand , ben je echt russisch roulette aan het spelen :(
Bovendien koelde de vroegere cylinderkopen een stuk slechter als de latere die meer koelkanalen hadden, dus betere circulatie. Hier echt een tijd gehad dat ik er in een paar maanden 3 koppakkingen doorheen heb gejaagd, en allemaal tengevolge van koelingsproblemen :(
Ik heb nu mijn radiateur om laten bouwen en er zit nu het binnenwerk van een mercedes unimog in, wat de zelfde afmetingen heeft alleen een stuk dikker. met nieuwe type kop, en aangepaste radiateur overigens nooit meer problemen , zelfs niet onder zwaarste omstandigheden gelukkig
Luke