Ik heb onlangs een ander blok in mijn defender gelegd. Met dit andere blok is schakelen van 1 naar 2 en van 2 naar 3 lastig. Echter als ik een tijdje heb gereden en het blok op temperatuur is dan gaat dit wel soepel. Terug schakelen verloopt niet helemaal soepel.
Heb de koppelings vloeistof gecontroleerd en dit is goed zo ook niveau van olie in de bak. De koppelingsplaat van dit blok en ook de veren zien er goed uit.
Tijdens de ombouw heb ik ook de versnellingsbak onder de auto gehaald en schoon gemaakt. Om alles goed schoon te maken heb ik het stangetje om naar low gear te schakelen los gehad. Denk zelf dat dit niet een oorzaak kan zijn door bijvoorbeeld een tandje verschoven te zijn.
Nu lees ik in de manuel de volgende kreet: select or stops maladjusted. Wie kan me vertellen wat hiermee wordt bedoeld en/of wie heeft enig idee wat het problemen zou kunnen zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties,
Frank van Engelen.
lastig schakelen
-
Roger B.
Re: lastig schakelen
schakelen van 1->2->3->2->1 doe je met de hoofdbak, die hen je niet uir elkaar of open gehad, dus, aangenomen dat er wel (genoeg) olie in zit moet je het, gezien het sinds de motorwissel zoeken VÓÓR de hoofdbak.
het klinkt voor mij alsof er teveel aandrijfkracht op de priseas blijft staan als je de koppeling intrapt dus de koppeling komt niet vrij (klemmen op de splines van de priseas, druklager komt niet ver genoeg (slave niet goed, drukpen zit niet goed, gaffel zit niet goed), de drukgroep is beschadigd of de as klemt in het toplager.
ging de bak makkelijk op de motor/ motor op de bak, heb je dat zonderwringen en in lijn gedaan en schoven ze gemakkelijk samen?
het klinkt voor mij alsof er teveel aandrijfkracht op de priseas blijft staan als je de koppeling intrapt dus de koppeling komt niet vrij (klemmen op de splines van de priseas, druklager komt niet ver genoeg (slave niet goed, drukpen zit niet goed, gaffel zit niet goed), de drukgroep is beschadigd of de as klemt in het toplager.
ging de bak makkelijk op de motor/ motor op de bak, heb je dat zonderwringen en in lijn gedaan en schoven ze gemakkelijk samen?
gone