Wie herkent de volgende problemen bij een Disco2 (diesel, TD5, automaat) en heeft een idee waar het aan kan liggen?
Drie symptomen doen zich los van elkaar voor:
1) de vervelendste, op de snelweg valt de motor uit. Als dit gebeurt is start hij heel moeizaam en weet je vrijwel zeker dat het vijf minuten later weer zal gebeuren. Een halfuur wachten en de motor wat laten afkoelen lijkt een beetje te helpen.
2) moeite met starten (ook los van punt 1) maar ook weer niet altijd, soms start hij prima.
3) knipperen van de lampjes "S" en "M", als dit gebeurt is er te weinig vermogen om bijvoorbeeld een berg op te rijden.
Alle symptomen lijken te maken te hebben met de brandstoftoevoer en/of iets electronisch maar hebben mogelijk ook verschillende oorzaken. Electronisch omdat de auto het de ene dag zonder enig probleem doet en een volgende dag weer heel slecht. Het is nog niet voorgekomen dat ik de auto helemaal niet meer aan de praat kreeg, maar dat lijkt een kwestie van tijd.
Ik heb hem naar de garage gebracht. Zij dachten eerst dat het aan de kabelboom lag, die is vervangen. Vervolgens bleek ook de brandstofpomp niet helemaal goed te werken, ook vervangen. Auto opgehaald en na 200km stond ik weer stil en afwisselend bleken alledrie de symptomen helaas nog niet verholpen te zijn.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Discovery2, motoruitval, vermogen-en startprobleem
-
Roger B.
Re: Discovery2, motoruitval, vermogen-en startprobleem
eerste gok, brandplaatjes/o-ringen van de verstuivers waardoor er lucht in het brandstofsysteem komt.
gone
- Andre Kuijt
Re:Discovery2, motoruitval, vermogen-en startprobleem
Valentijn,
Mijn eerste idee is ook de brandplaatjes onder de verstuivers.
Wat ook nog wel een enkele keer wil is het brandstof filter die deze problemen veroorzaakt.
Gr. Andre
Mijn eerste idee is ook de brandplaatjes onder de verstuivers.
Wat ook nog wel een enkele keer wil is het brandstof filter die deze problemen veroorzaakt.
Gr. Andre
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
- RobStewart
Re: Discovery2, motoruitval, vermogen-en startprobleem
Classic symptoms of an intermittent fault on the Crankshaft Position Sensor. It not only is essential for starting but also the timing of the injectors and supplys engine speed information to the Gearbox. Leaving it to cool for a few minutes makes the symptoms go away.
A failure when running would make the engine shut down, failure when starting means it won't start. Intermittent failure when running shifts the ignition timing giving rough running.
There may or may not be a Fault Code logged.
Rob
A failure when running would make the engine shut down, failure when starting means it won't start. Intermittent failure when running shifts the ignition timing giving rough running.
There may or may not be a Fault Code logged.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Machtig mooi toch die garages; brandstofpomp vervangen en de kabelboom (ik neem aan die onder het kleppendeksel). Het lijkt wel of er niet eens wordt nagedacht of gekeken naar onderhavige auto: "Het is een Td5, dus vervangen we de pomp en kabelboom."
Hoe bedoel je Conny1?
Aangezien de problemen niet zijn opgelost leek het mij niet nodig kabelboom (idd onder kleppendeksel) en brandstofpomp te vervangen. Volgens de garage was het echter wel nodig. Hoe kan ik hun overtuigen dat het niet nodig was?
Aangezien de problemen niet zijn opgelost leek het mij niet nodig kabelboom (idd onder kleppendeksel) en brandstofpomp te vervangen. Volgens de garage was het echter wel nodig. Hoe kan ik hun overtuigen dat het niet nodig was?
Andre, Roger en Rob,
Bedankt voor de reacties! Garage zegt nu: "verstuivers testen en/of vervangen". Doen?
Bedankt voor de reacties! Garage zegt nu: "verstuivers testen en/of vervangen". Doen?
-
Roger B.
nee, een garage zoeken die kennis van deze motor heeft....
gone
-
Roger B.
Valentijn schrijft:
en wat zeggen zij dan dat ze twee onderdelen van inclusief arbeidsloon tegen de 800 euro (of meer) vervangen hebben en het euvel nog net zo erg aanwezig is..... lijkt me toch duidelijk....
dat zij maar aantonen dat het wel nodig was, of het probleem zonder verdere kosten verhelpen
Hoe bedoel je Conny1?
en wat zeggen zij dan dat ze twee onderdelen van inclusief arbeidsloon tegen de 800 euro (of meer) vervangen hebben en het euvel nog net zo erg aanwezig is..... lijkt me toch duidelijk....
dat zij maar aantonen dat het wel nodig was, of het probleem zonder verdere kosten verhelpen
gone
- Ray vd Velden
Vorig jaar op Texel had ene L.B te A vergelijkbare symptomen en heeft toen brand plaatjes en O ringen vervangen.
Probleem was hiermee weg....
Denk dat je toch eerder eerst hierin kunt zoeken kost de kop niet !
Probleem was hiermee weg....
Denk dat je toch eerder eerst hierin kunt zoeken kost de kop niet !
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41