Ik zag bij Land Reiziger een cruise control voor de defender voor het luttele bedrag van € 31.50. Zijn hier al ervaringen mee?
Link
Criuse Control Defender
Re:Criuse Control Defender
Dat is voor een TD5, eigenlijk niets anders als een schakelaartje, want de cruisecontrol zit al in de software van de TD5 ECU.
In je profile zie ik dan je een TD4 (Puma) hebt, die heeft een andere ECU en (absoluut zeker weten doe ik het niet, maar wel 99.9%) daar werkt dit niet op.
In je profile zie ik dan je een TD4 (Puma) hebt, die heeft een andere ECU en (absoluut zeker weten doe ik het niet, maar wel 99.9%) daar werkt dit niet op.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- Andre Kuijt
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 Jan 2007, 11:51
- Contact:
Re:Criuse Control Defender
Neem even contact op met Martin van LandReiziger.
Die kan je gelijk vertellen of het ook op je TD4 werkt of niet. Werkt het niet heeft hij vast ook wel een oplossing die wel werkt op jouw auto.
Die kan je gelijk vertellen of het ook op je TD4 werkt of niet. Werkt het niet heeft hij vast ook wel een oplossing die wel werkt op jouw auto.
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Re:Criuse Control Defender
Roger B. schrijft:
Die werkt eigenlijk overal, maar da's natuurlijk een andere prijsklasse dan die 3 tientjes ;-)
in de puma van edward een goldcruise ingebouwd
Die werkt eigenlijk overal, maar da's natuurlijk een andere prijsklasse dan die 3 tientjes ;-)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re:Criuse Control Defender
Aftermarket Td4 Cruise control :) at an eye watering price but it is Plug and Prayer
http://shop.4ward4x4.com/product_info.php/info/p481_Cruise-Control-Kit-for-Defender-TD4.html
Rob
http://shop.4ward4x4.com/product_info.php/info/p481_Cruise-Control-Kit-for-Defender-TD4.html
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Criuse Control Defender
Roger B. schrijft:
Met een beheerste voet en een goed gehoor kom je een heel eind. (En dit is echt voordelig, desnoods spendeer je er een lesje solfège aan.)
In ons vlakke land doet het er niet veel toe (maar op de volle/drukke wegen alhier heb je ook weer niet al teveel aan Cruise-Control), echter, in een prettig heuvelend landschap kan je met een "pro-actieve" Cruise-Control, dwz met wat human-intelligence en een beheerste rechtervoet, een stuk zuiniger rijden als met een recht-toe-recht-aan Cruise-Control.
Helling-af laat je de snelheid wat oplopen, en neem je alle gas weg, en helling-op geef je wel gas maar je laat de snelheid ook wat teruglopen. De "human-factor" is dan dat je onderaan het helling-af al wat gas geeft en de motor en vooral de turbo alvast aan het werk hebt voordat je werkelijk in snelheid wegzakt (want dan moet de motor + turbo eerst "wakker worden").
Je hoeft op deze wijze echt niet traag te rijden, gemiddeld 90+ met max richting 110 op de Franse N-wegen (waar 90+ dus eigenlijk de limiet is), en toch haal je dan makkelijk 10-15% meer kilometers uit een tank.
Groeten MarcS
volgens mij niks anders dan volledige aftermarket mogelijk bij TD4
Met een beheerste voet en een goed gehoor kom je een heel eind. (En dit is echt voordelig, desnoods spendeer je er een lesje solfège aan.)
In ons vlakke land doet het er niet veel toe (maar op de volle/drukke wegen alhier heb je ook weer niet al teveel aan Cruise-Control), echter, in een prettig heuvelend landschap kan je met een "pro-actieve" Cruise-Control, dwz met wat human-intelligence en een beheerste rechtervoet, een stuk zuiniger rijden als met een recht-toe-recht-aan Cruise-Control.
Helling-af laat je de snelheid wat oplopen, en neem je alle gas weg, en helling-op geef je wel gas maar je laat de snelheid ook wat teruglopen. De "human-factor" is dan dat je onderaan het helling-af al wat gas geeft en de motor en vooral de turbo alvast aan het werk hebt voordat je werkelijk in snelheid wegzakt (want dan moet de motor + turbo eerst "wakker worden").
Je hoeft op deze wijze echt niet traag te rijden, gemiddeld 90+ met max richting 110 op de Franse N-wegen (waar 90+ dus eigenlijk de limiet is), en toch haal je dan makkelijk 10-15% meer kilometers uit een tank.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:Criuse Control Defender
jajaja marc, we weten dat je modernesnufjefoob bent...... ik rij dagelijks in Nederland zo'n 300-600 km, waarvan een groot deel snelweg. Daarbij heb ik 90% van de snelweg kilometers de cruisecontrolle aan staan.....zie niet in waarom je er niks aan hebt.....
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:Criuse Control Defender
Roger B. schrijft:
Je hebt weinig aan een CruiseControl hier in dit deel van Nederland omdat er - onafhankelijk van hoe hard je ook rijdt, of op welke rijbaan dan ook - steeds weer een of andere moron met een volmaakt willekeurige snelheid tussen schuift. (Van zonder snelheid te maken direct van de oprit de autoweg op, desnoods direct naar rijstrook 3 t/m het omgekeerde, dus van rijstrook 3 ineens op de rem om een of andere afrit op te kunnen – om maar niet te spreken van al die typen met ondeugelijke en/of verouderde DomDoms die bij de eerste "na 400 m links" direct naar links gaan en daarna pas gaan kijken (denken komt eventueel later).
Groeten MarcS
PS Ik moet morgen weer naar de Kaas- en Kaarsjes-stad en ik zal d'r weer eens op letten (maar raak waarschijnlijk binnen 20 km de tel al weer kwijt)
jajaja marc, we weten dat je modernesnufjefoob bent...... ik rij dagelijks in Nederland zo'n 300-600 km, waarvan een groot deel snelweg. Daarbij heb ik 90% van de snelweg kilometers de cruisecontrolle aan staan.....zie niet in waarom je er niks aan hebt.....
Je hebt weinig aan een CruiseControl hier in dit deel van Nederland omdat er - onafhankelijk van hoe hard je ook rijdt, of op welke rijbaan dan ook - steeds weer een of andere moron met een volmaakt willekeurige snelheid tussen schuift. (Van zonder snelheid te maken direct van de oprit de autoweg op, desnoods direct naar rijstrook 3 t/m het omgekeerde, dus van rijstrook 3 ineens op de rem om een of andere afrit op te kunnen – om maar niet te spreken van al die typen met ondeugelijke en/of verouderde DomDoms die bij de eerste "na 400 m links" direct naar links gaan en daarna pas gaan kijken (denken komt eventueel later).
Groeten MarcS
PS Ik moet morgen weer naar de Kaas- en Kaarsjes-stad en ik zal d'r weer eens op letten (maar raak waarschijnlijk binnen 20 km de tel al weer kwijt)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten