Afijn, ik zwaar professioneel met m'n remmen aan de slag, daar 2 keer voorpompen toch wat te gortig is zolangzamerhand.
Inmiddels de remschoenen achter gedaan, prima gelukt en juist afgesteld met de "stel me goed af"nokjes.
Door naar de voorkant, blokken dus willen doen.
Voor het eerst van m'n leven een complete engelse doppenset ook nog gekocht, om op alles voorbereid te zijn.
komt ik aan bij de linkerremklauw(dus passagierskant bij een RHD), en ja hoor , de onderste ophangingd/montage bout van de klauw enigzins rond, iig dusdanig dat geen enkele dop(ik meen dat 9/16 de juiste is, of 1/2) greep krijgt, draait dus door.
Wat nu??
zou er met geklooi misschien een sleuf in kunnen slijpen, maar mijn gevoel zegt dat (met een slagkopschroevendraaier)dat ook niet afdoende grip zal opleveren.
nou kan ik wel naar Ron B rennen, maar dan ga ik ook weer zo af.
Help! :unsure:
oeps, just in case: een 110 Ht uit 89
ruck de duck, ronde kop van bout..
ruck de duck, ronde kop van bout..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
tim schrijft:
Ik had op mijn 109 ook een aantal bouten en schroeven die echt niet wilden en die heb ik eerst schoon gemaakt, daarna flink in de kruipolie (een paar in laten werken) en toen met een griptang er op en de bouten maar vervangen.
Afijn, ik zwaar professioneel met m'n remmen aan de slag, daar 2 keer voorpompen toch wat te gortig is zolangzamerhand.
Inmiddels de remschoenen achter gedaan, prima gelukt en juist afgesteld met de "stel me goed af"nokjes.
Door naar de voorkant, blokken dus willen doen.
Voor het eerst van m'n leven een complete engelse doppenset ook nog gekocht, om op alles voorbereid te zijn.
komt ik aan bij de linkerremklauw(dus passagierskant bij een RHD), en ja hoor , de onderste ophangingd/montage bout van de klauw enigzins rond, iig dusdanig dat geen enkele dop(ik meen dat 9/16 de juiste is, of 1/2) greep krijgt, draait dus door.
Wat nu??
zou er met geklooi misschien een sleuf in kunnen slijpen, maar mijn gevoel zegt dat (met een slagkopschroevendraaier)dat ook niet afdoende grip zal opleveren.
nou kan ik wel naar Ron B rennen, maar dan ga ik ook weer zo af.
Help! :unsure:
oeps, just in case: een 110 Ht uit 89
Ik had op mijn 109 ook een aantal bouten en schroeven die echt niet wilden en die heb ik eerst schoon gemaakt, daarna flink in de kruipolie (een paar in laten werken) en toen met een griptang er op en de bouten maar vervangen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Er zijn wel oplossingen voor. Laatst bij de Formido een universele dop gezien waar allemaal pinnetjes in de dop zaten. Daardoor vormt de dop zich naar de bout of moer die beschadigd is. Geen geklooi met maten etc.
Of het echt goed werkt weet ik niet maar het is waarschijnlijk makkelijker te proberen dan de boel te slijpen...
Of het echt goed werkt weet ik niet maar het is waarschijnlijk makkelijker te proberen dan de boel te slijpen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Een te kleine dop eroverheen rammen.
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Tim,
Weet niet zeker of het bij jou ook zo is, maar mijn klauwen voor ('86er) zitten met 12 kantige bouten vast. Daar kon ik met een normale doppen set dus ook niets mee.
Speciale dop (12 kantig) geleend en geen probleem.
Verder idd met genoeg kruipolie ofzo. Denk niet dat je er een griptang of iets dergelijks omkrijgt op die plek?
In ieder geval succes,
Wouter
Weet niet zeker of het bij jou ook zo is, maar mijn klauwen voor ('86er) zitten met 12 kantige bouten vast. Daar kon ik met een normale doppen set dus ook niets mee.
Speciale dop (12 kantig) geleend en geen probleem.
Verder idd met genoeg kruipolie ofzo. Denk niet dat je er een griptang of iets dergelijks omkrijgt op die plek?
In ieder geval succes,
Wouter
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
en het is metrisch, geen inchmaten......voor zover ik weet
behalve de boutjes en moertjes is er niet veel in inchmaten aan een defender diesel dacht ik
behalve de boutjes en moertjes is er niet veel in inchmaten aan een defender diesel dacht ik
gone
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
en als tie dan echt rond is, is dit misschien ook een optie
http://www.datona.nl/moerverwijderaar-set.html
http://www.datona.nl/moerverwijderaar-set.html
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Dank voor de nodige reacties!
Piet: dacht ook al als eerste aan, maar je hebt simpelweg niet de ruimte om een griptang met een minimem aan succes erop te zetten, dus helaas geen optie.
Joost: ik ga jouw hint als eerste doen, kan hooguit een illusie en een paar euro armer zijn,
dus idd , jouw route als eerste.
Conny, zat ik onderweg in de auto ook nog aan te denken, kan ook een optie zijn, na joost z'n route.
Wouter, helaas , ik heb gewoon 6 kantige bouten aldaar.
misschien dat ik bij een maat een 12 kantige dop kan scoren, en proberen.
Roger, ik weet het niet precies, ik ging aanvankelijk ook met een metrische dop van start(ik meen 14), maar die schoof er dus overeen op het moment van kracht zetten, en toen ging ik er vervolgens van uit dat het misschien dus een engelse maat was.
Vandaar dus de aanschaf van die engelse doppenset.
Opnieuw piet, kan ook nog , maar zeur dat ik ben, eerst de bovenstaande optie doen en dan pas weer verder geld uitgeven.
Nou, completer antwoorden dan dit lukt me niet hoor.. :silly:
Ik ga ermee aan de slag!
Piet: dacht ook al als eerste aan, maar je hebt simpelweg niet de ruimte om een griptang met een minimem aan succes erop te zetten, dus helaas geen optie.
Joost: ik ga jouw hint als eerste doen, kan hooguit een illusie en een paar euro armer zijn,
dus idd , jouw route als eerste.
Conny, zat ik onderweg in de auto ook nog aan te denken, kan ook een optie zijn, na joost z'n route.
Wouter, helaas , ik heb gewoon 6 kantige bouten aldaar.
misschien dat ik bij een maat een 12 kantige dop kan scoren, en proberen.
Roger, ik weet het niet precies, ik ging aanvankelijk ook met een metrische dop van start(ik meen 14), maar die schoof er dus overeen op het moment van kracht zetten, en toen ging ik er vervolgens van uit dat het misschien dus een engelse maat was.
Vandaar dus de aanschaf van die engelse doppenset.
Opnieuw piet, kan ook nog , maar zeur dat ik ben, eerst de bovenstaande optie doen en dan pas weer verder geld uitgeven.
Nou, completer antwoorden dan dit lukt me niet hoor.. :silly:
Ik ga ermee aan de slag!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Laat je wel even weten hoe je het op hebt kunnen lossen?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:ruck de duck, ronde kop van bout..
Uiteraard joost, zoals roger onlangs elders aangaf dat terugkoppelen te weinig gebeurt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten