ruck de duck, ronde kop van bout..

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ErwinD90

Re:ruck de duck, ronde kop van bout..

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Okt 2012, 14:09

Ik had gisteren nog zo'n boutje (op een onmogelijke plek) dat zich niet liet vastpakken. 13 te klein en 14 te groot.

Een slijptol bood uitkomst.

B)

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2012, 14:37

ErwinD90 schrijft:
Ik had gisteren nog zo'n boutje (op een onmogelijke plek) dat zich niet liet vastpakken. 13 te klein en 14 te groot.

Een slijptol bood uitkomst.

B)

Het is een oplossing. ;) Al ooit van een Bahco of verstelbare moersleutel gehoord? :P Die kan dat ook en in veul maten!

Ik heb ook nog een waterpomptang met vlakke bekken van Knipex, dat is ook al vaak een redder in nood gebleken. :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Okt 2012, 19:26

Ja ja, daar heb ik al wel van gehoord en ik heb een dergelijk exemplaar in mijn bezit maar die kreeg de klus niet geklaard.
De 55-jarige moer was heel koppig en zat vervelend verstopt. En omdat het de laatste van het klusje was was ik voornemens het hoe dan ook af te maken! Gelukkig heb ik meerdere exemplaren 13.
;)

Maar dit lijkt me wel een waardevolle aanvulling:

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

tim

Berichtdoor tim » 11 Okt 2012, 21:17

Ik heb de raad vanuit het hoge noorden maar opgevolgt, en ben een nieuwe complete hoofremcilinder rijker..
Hoop van het weekend deze soap voor goed en voor al definitief de nek om te kunnen draaien.
Mocht dit niet lukken, en lezen jullie in het AD, de haagsche edite ,van een landrover defender 110 die in duikvlucht met pakweg 90 km/pu aan het einde van de vander Valk pier de Noordzee verkoos, dan is er een kleine kans dat ik dat was..
Maar verder ben ik altijd ontzettend opgewerkt hoor.. :laugh:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Okt 2012, 21:20

tim schrijft:
Ik heb de raad vanuit het hoge noorden maar opgevolgt, en ben een nieuwe complete hoofremcilinder rijker..
Hoop van het weekend deze soap voor goed en voor al definitief de nek om te kunnen draaien.
Mocht dit niet lukken, en lezen jullie in het AD, de haagsche edite ,van een landrover defender 110 die in duikvlucht met pakweg 90 km/pu aan het einde van de vander Valk pier de Noordzee verkoos, dan is er een kleine kans dat ik dat was..
Maar verder ben ik altijd ontzettend opgewerkt hoor.. :laugh:

Voorgoed en vooral definitief? Spaar je de kosten van onderdelen en rij haar gelijk de pier af! :S :S Want ik kan je oprecht beloven dat hierna een volgende klus komt en dan nog een en dan nog een en dan nog een. Net zolang tot je haar van de pier afrijd of verkoopt! :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 13 Okt 2012, 22:24

Had ik nog een enkel aanvullend agendapuntje:

De aanvankelijke geplande (nieuwjaars)duik(vlucht) op 1/1/2013, van de scheveningse pier met mijn als vliegende rookworst vermomde 110 gaat vooralsnog niet door..
De firma Unox betreurt deze gang van zaken in hoge mate, zij spraken over een "potentiele mega exposure bissiniss oppertunitie" of zoiets ..

Ik heb inmiddels contact gelegd met de firma jan lammers/rob's slotemnaker slipschool op het circuitpark Zandvoort , om eens te brainstormen over een uitbreiding van hun lesprogamma's , lees te gaan verkennen wat de opties zijn in het zgn 4X4 segment, en dan specifiek met defenders..

met andere woorden: de 110 remt inmiddels 110% !
:ohmy:
110 HT 200 Tdi 1989.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Okt 2012, 22:31

tim schrijft:

met andere woorden: de 110 remt inmiddels 110% !
:ohmy:

Moeten we dat nu delen of vermenigvuldigen met 4x4 ?

Ik zou het in ieder geval maar gaan vieren.

Groeten MarcS

PS Wat was nu uiteindelijk het probleem en wat de oplossing ?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Okt 2012, 22:37

hoofdremcilinder stukgetrapt bij het "aantrappen" van de remblokken......oplossing...'t ding vervangen......

maar dat ligt aan dat klote landrover, niet aan de prutser die aan die klote landrover werkt :p :p ;) :lol: :laugh:
gone

tim

Berichtdoor tim » 13 Okt 2012, 22:55

Landmarcs schrijft:

PS Wat was nu uiteindelijk het probleem en wat de oplossing ?

Okee, nu even op modus normaal;

primaire probleem uiteindelijk ik, als in pas in aktie komen als het ECHT moet, lees als telkens in feite te laat onderhoud plegen..

Structureel een matig remsysteem vanaf aanschaf(pakweg 2.5 jaar geleden), en een groot deel van deze periode minimaal 1 keer moeten voorpompen om fatsoenlijk te kunnen remmen.

dus nu wel gedaan:

nieuwe blokken en schoenen.
waarbij opgetekend moet worden dat van de 4 remblokken er eigenlijk maar 1 echt op was, tot vrijwel op het staal. het rare was wel dat dus aan 1 zijde 1 blokje vrijwel op was en het andere blokje in diezelfde klauw nog minimaal 60% voering had. en nee, aan de zijde van het vergane blokje waren de zuigers ook goed gangbaar..

Hiernaast: zoals eerder benoemd bij het open maken van de achterremmen ontdekt dat 1 remcilindertje aan 1 zijde zweete/licht lekte(geen vloeistof op de voeringen!)
Deze uiteraard vervangen.

Op advies van edward dus ook een nieuwe hoofdremcilinder gekocht, en geen revisiesetje(wat ik pakweg een maand of 4 geleden er wel in heb gezet)

na vervanging vanmiddag van de eene achterremcilinder en het opnieuw GOED afstellen van de 'Afstelnokjes" bij de achterremmen, een perfect werkend systeem.

Dus uiteindelijk (gelukkig) toch niet mijn hoofdremcilinder gemold met de recente"oppompactie" om de zuigers van de remklauwen weer in positie te krijgen ivm blokkenvernieuwing
Heb derhalve ook niet de hoofdremcilinder vervangen/vernieuwd.

Auto remt nu voor het eerst(tijdens mijn bezit) perfect, na het korte vrije slagje direct remdruk, voelt goed en stabiel aan en een zeer goede remdruk.
Auto blijft mooi in 1 spoor tijdens remmen.

schoenen achter: waren eigenlijk ook niet echt aan vervanging toe, maar toch maar wel gedaan.

Mijn inziens: met name het element dat de remschoenen maar een hele korte slag dienen te maken , dat is bepalend voor de algehele remwerking.
110 HT 200 Tdi 1989.

tim

Berichtdoor tim » 13 Okt 2012, 22:59

Roger B. schrijft:

maar dat ligt aan dat klote landrover, niet aan de prutser die aan die klote landrover werkt :p :p ;) :lol: :laugh:

ja ja , homaar, ik weet het.
morgenochtend en morgenmiddag zit ik op stoel 1 , rij 1 en zal vergiffenis vragen.. :blush: :blush: :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Techniek”