Piet,
Ik ben het geheel met bovenstaande berichtje van Marco eens.
Dat de kamer (of dat nu wel of niet de daadwerkelijke voorkamer is doet hier dan even niet terzake) los is gekomen hoort niet. Punt.
Ebn zoals in het stukje research dat marco gedaan heeft al blijkt.....om dit probleem op te gaan lossen gaat je geld kosten, Er zullen nl bijzondere werkzaamheden aan die kop gedaan moeten gaan worden, zoals bijv draaiwerk het maken of kopen van overmaatse kamers, het laten draaien en plaatsen van verloopringen zodat je weer standaard kamers kan plaatsen, kortom, hoe je het wendt of keert dit zal jegeld gaan kosten, en om even advocaat van de duivel te spelen (Bram M ) vermoedelijk ook dik geld.
dat in combinatie met een tik die je tot op dit moment nog altijd niet hebt kunnen traceren.....
Ik zou me eens langzaam gaan orrienterenn op een ander blokje, iets van een 200 tdi ofzo
Luke
tikken aandrijving 109 bij achteruit rijden
Re:tikken aandrijving 109 bij achteruit rijden
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
bijgaand een pagina uit de repair manual.
daarin staat vermeld dat met een beetje vet de hotplug op zijn plaats gehouden kan worden.
In hoeverre een beetje vet in een hete cilinderkop nog in staat is om zo'n hotplug klem te houden vraag ik me dan wel af.
groetjes, Fenna
daarin staat vermeld dat met een beetje vet de hotplug op zijn plaats gehouden kan worden.
In hoeverre een beetje vet in een hete cilinderkop nog in staat is om zo'n hotplug klem te houden vraag ik me dan wel af.
groetjes, Fenna

hopelijk nu wel met bijlage .... [file name=hotplugs.pdf size=231354]http://landroverclubholland.nl.webhosting18.transurl.nl/images/fbfiles/files/hotplugs.pdf[/file]

als jullie willen, kan ik komend weekend weer wel effe lang komen om e.e.a eens te bekijken/beoordelen.
ik hoor ut wel
grt,
marco
ik hoor ut wel
grt,
marco
@Luke
We hebben de hoop rondom het blok nog niet helemaal opgegeven, het zou mooi zijn als het probleem iets is wat we toch snel even kunnen verhelpen om met het huidige blok nog op axel te kunnen rijden op de 18de, maar goed. maar dat uiteraard niet tegen elke prijs. Verder zijn we ook nog aan het kijken naar een ander blok. we hebben een 2.5 NA op het oog, die gaan we morgen bekijken en beluisteren.
@Fenna
Dankje voor de informatie. Moet idd zeggen dat ik het met je eens ben dat ik niet super veel hoop heb op dat wat vet iets op zn plek houd in een warme motor.
@Marco
Dankje voor het aanbod. Ik moet even kijken, want ik ga aan het einde van de middag ook even naar Jansen met de kop en de zuigers om ze daar even te laten kijken. Maar ik houd je op de hoogte.
We hebben de hoop rondom het blok nog niet helemaal opgegeven, het zou mooi zijn als het probleem iets is wat we toch snel even kunnen verhelpen om met het huidige blok nog op axel te kunnen rijden op de 18de, maar goed. maar dat uiteraard niet tegen elke prijs. Verder zijn we ook nog aan het kijken naar een ander blok. we hebben een 2.5 NA op het oog, die gaan we morgen bekijken en beluisteren.
@Fenna
Dankje voor de informatie. Moet idd zeggen dat ik het met je eens ben dat ik niet super veel hoop heb op dat wat vet iets op zn plek houd in een warme motor.
@Marco
Dankje voor het aanbod. Ik moet even kijken, want ik ga aan het einde van de middag ook even naar Jansen met de kop en de zuigers om ze daar even te laten kijken. Maar ik houd je op de hoogte.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Ik ben bij Jansen geweest, maar de uitslag was simpel het blok heeft een behoorlijke revisatie nodig.
blijkbaar is de pakking gaan lekken wat de cilinder koppen behoorlijk heeft aangetast. ik had het zelf nog niet gezien, maar de koppen zagen er niet netjes uit.
het was dus uiteindelijk een combinatie van oorzaken. Ook was de slijtage aan de lagerschalen was raar omdat er maar een van de lager schalen maar de groffe sporen heeft, dus men verwacht dat wanneer ik het blok uit de laro haal, dat er ook spel op de lagers van de drijfstang zit.
Zal morgen of zondag eens kijken om foto's te maken.
blijkbaar is de pakking gaan lekken wat de cilinder koppen behoorlijk heeft aangetast. ik had het zelf nog niet gezien, maar de koppen zagen er niet netjes uit.
het was dus uiteindelijk een combinatie van oorzaken. Ook was de slijtage aan de lagerschalen was raar omdat er maar een van de lager schalen maar de groffe sporen heeft, dus men verwacht dat wanneer ik het blok uit de laro haal, dat er ook spel op de lagers van de drijfstang zit.
Zal morgen of zondag eens kijken om foto's te maken.
------
- Erik Peters
fenix2 schrijft:
Dat vet is alleen maar nodig tijdens montage van de cilinderkop, om te voorkomen dat de hotplug eruit valt (en op de zuiger beland).
Uiteindelijk zit de hotplug klem tussen cilinderkop, koppakkingen en blok.
Om te voorkomen dat de hotplug verdraait zit er een paspennetje half in het blok en in half in de rand van de hotplug.
De hotplug is niet de voorkamer (in zoverre heeft Luke gelijk), maar maakt daar wel deel van uit. De hotplug (de naam zegt het al) hoort heet te zijn om zo de zelfontbranding snel op gang te helpen (en kan daardoor wat meer uitzetten dan de rest van de cilinderkop).
Op zich ziet de hotplug op de foto er nog redelijk uit, wel wat (haar)scheurtjes maar nog geen weggebrande stukjes rand rond het ovale gat.
Een versleten drijfstanglager kan ook heel goed een tikkend geluid geven.
Groet,
Erik
bijgaand een pagina uit de repair manual.
groetjes, Fenna
Dat vet is alleen maar nodig tijdens montage van de cilinderkop, om te voorkomen dat de hotplug eruit valt (en op de zuiger beland).
Uiteindelijk zit de hotplug klem tussen cilinderkop, koppakkingen en blok.
Om te voorkomen dat de hotplug verdraait zit er een paspennetje half in het blok en in half in de rand van de hotplug.
De hotplug is niet de voorkamer (in zoverre heeft Luke gelijk), maar maakt daar wel deel van uit. De hotplug (de naam zegt het al) hoort heet te zijn om zo de zelfontbranding snel op gang te helpen (en kan daardoor wat meer uitzetten dan de rest van de cilinderkop).
Op zich ziet de hotplug op de foto er nog redelijk uit, wel wat (haar)scheurtjes maar nog geen weggebrande stukjes rand rond het ovale gat.
Een versleten drijfstanglager kan ook heel goed een tikkend geluid geven.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Eric,
Bedankt voor je advies.
Ons 2.25 blok is echter zover heen dat we er een ander blok gaan inleggen.
Het word dan gelijk een 2.5
Bedankt voor je advies.
Ons 2.25 blok is echter zover heen dat we er een ander blok gaan inleggen.
Het word dan gelijk een 2.5
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
zoals belooft de foto's.
hier de kop pakking

hier de kop pakking

------
Dit is de enige lagerschaal met slijtage tot aan het koper.. de bovenste lager schaal heeft de slijtage niet eens. Ook de overige drie cilinders niks zo erg.
daarnaast zit er een diepe groef is, dus bij het monteren zat er vuil onder.

daarnaast zit er een diepe groef is, dus bij het monteren zat er vuil onder.

------