Almere en bandbreedte

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re:Almere en bandbreedte

Berichtdoor Landmarcs » 07 Okt 2012, 21:06

Edward schrijft:
Landmarcs schrijft:

Groeten MarcS

PS In echt moerassig veen wil je rondom dubbellucht ballonbanden en waarschijnlijk is dat nog niet genoeg. Rietsnijders gebruiken wel Carrera berg-tractoren op rondom dubbellucht zodat het gewicht per cm2 nog lager blijft als van de rietsnijder zelf als hij op grote laarzen loopt.

Nee hoor, die rijden op rups trekkers met rups aanhangers. :P En dan op rupsen van 1100mm breedte per kant. En zelfs die rijden vast, want ik het er laatst een uit het Balloërveld gelierd. Wat ik daar deed is natuurlijk topgeheim... :blush: :blush:

Dag Edward,

Jij komt kennelijk in andere moerassen als ik. Daar waar ik "kind aan huis" ben daar kom je echt niet ver met de LandRover en daar gebruiken ze die Carrera's - rupsen rijden de zudde stuk en dan ben je verloren. De Carrera's zijn ook zo ongeveer de lichtste tractoren die denkbaar zijn, en de knik-besturing maakt nog eens te meer dat ze de zudde niet uiteen rijden.
Jammergenoeg heb ik geen kiekje bij de hand van de Carrera's maar wel een paar oude van het terrein.

En als het een beetje wil winteren dan doen ze het werk ook zo:

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Okt 2012, 21:14

Het Baloërveld is een heidegebied. Niet echt moeras, maar op bepaalde stukken rijden ze daar met rupsen. Daar wil je idd niet komen met je Land Rover, maar sowieso is het hele gebied off limits. Klant van me woont daar en die heeft een permissie die vaak misbruiken.... ;) ;)

Ik ben niet van foto's en het fotograferen, dus mooie paatjes hep ik nie. :blush: :blush:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Okt 2012, 21:21

tim schrijft:
Okee, althans denk ik;

je bedoelt: stel, die tafel weegt 15 kilo.

in situatie 1: die 15 kilo wordt verplaatst over het oppervlakte van 4 pootjes.

en dan: je draait 'm om, die 15 kilo blijft 15 kilo, dus per saldo nul, lees als in geen vermeerdering qwa weestandtoename?

Hmmm ...

Neem nu even 16 kilo, da's 4 kilo per pootje, neem 4cm2 per pootje dus 1 kg/cm2.

Als het nu een tafel is van 200 x 80 cm dan is het oppervlak 16.000 cm2.
Ligt de tafel op zijn blad dan is dat dus 1 gram/cm2.

Vul dit in in de formule: Gewicht/cm2 x oppervlak x wrijvingsconstante .... en zie de uitkomst is gelijk.

De preciezen zullen zeggen dat je druk niet meer in kilo's hoort uit te drukken, maar voor het resultaat maakt het niet uit.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 07 Okt 2012, 21:45

okee marc, dank.
ik zal eens verder duiken in deze materie, blijkbaar liggen dingen toch soms anders als dat je altijd aannam.

voor nu nog even varen op mijn formule:

defender/staat van onderhoud * "we zien wel waar de 110 strandt/alles is relatief" * wat kan mij het boeien = komt uiteindelijk ook wel thuis, wellicht wat later..

Nogmaals dank, Marc, zonder dolle!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”