Ik heb in juli 2010 een gloednieuwe discovery 4 gekocht om hiermee jaren vooruit te kunnen. Dit heb ik 10 jaar geleden met mijn discovery 2 ook gedaan en daar zijn we nog steeds blij mee. Nu is de auto van begin af aan niet goed. Eerst trok hij naar rechts. Na 5(!) keer uitlijnen reed hij recht. Wel had hij 4 nieuwe velgen nodig door de beschadiging. Hiernaa begon het trillen. Tot nu toe zijn 3 keer de schijven en blokken vervagen, uitgebalanceerd, draagarmen aangepast bij de dealer en ook nogeens 2 keer bij de importeur. Hij tril nog steeds. Ik wil deze auto, die eigenlijk al ruim 2 jaar niet goed is, niet meer. Ik ben ook al eens op halve kracht naar Geneve moeten rijden, en na reparatie aldaar, op dezelfde manier weer terug. dit met 3000 km op de teller. Ondertussen staat ie op 45.000km.
Nu ben ik in conclaaf met de ealer naar een oplossing. wat mij betreft moet het een nieuwe worden, maar ik ga niet de volle mep betalen vind ik. Zij moesten een goede auto leveren. Ik heb voorgesteld de afschrijving te delen.
Heeft iemand hier ervaringen mee? adviezen? of adviezen voor juridische steun?
alvast bedankt van een, ondanks falende discovery, landrover fan