Trillende discovery 4

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
drumpt

Trillende discovery 4

Berichtdoor drumpt » 06 Okt 2012, 07:33

Ik heb in juli 2010 een gloednieuwe discovery 4 gekocht om hiermee jaren vooruit te kunnen. Dit heb ik 10 jaar geleden met mijn discovery 2 ook gedaan en daar zijn we nog steeds blij mee. Nu is de auto van begin af aan niet goed. Eerst trok hij naar rechts. Na 5(!) keer uitlijnen reed hij recht. Wel had hij 4 nieuwe velgen nodig door de beschadiging. Hiernaa begon het trillen. Tot nu toe zijn 3 keer de schijven en blokken vervagen, uitgebalanceerd, draagarmen aangepast bij de dealer en ook nogeens 2 keer bij de importeur. Hij tril nog steeds. Ik wil deze auto, die eigenlijk al ruim 2 jaar niet goed is, niet meer. Ik ben ook al eens op halve kracht naar Geneve moeten rijden, en na reparatie aldaar, op dezelfde manier weer terug. dit met 3000 km op de teller. Ondertussen staat ie op 45.000km.
Nu ben ik in conclaaf met de ealer naar een oplossing. wat mij betreft moet het een nieuwe worden, maar ik ga niet de volle mep betalen vind ik. Zij moesten een goede auto leveren. Ik heb voorgesteld de afschrijving te delen.
Heeft iemand hier ervaringen mee? adviezen? of adviezen voor juridische steun?

alvast bedankt van een, ondanks falende discovery, landrover fan

Luke

Re:Trillende discovery 4

Berichtdoor Luke » 06 Okt 2012, 10:24

Drumpr,

Je zit in een heel lastig parket en dat zal iedereen hier ook erkennen
Vervelende van dit soort verhalen is echter dat het een ingewikkelde story is en vaak hard tegen hard is en jou woord tegen dat van de tegenpartij, en dus zal je denk ikweinig mensen hier gaan vinden die je echt iets durven aan te bevelen.
Wat je van mij kan horen en vermoedelijk ook wel van andere posters hier is dat je je in ieder geval, al is het maar als een parralel traject eens gaat orienteren op je rechten en plichten en hoe het exact zit met product aansprakelijkheid van een fabrikant

Uiteraard lijkt mij de meest subtiele oplossing om de zaak op te lossen met de importeur (daar zou ik in ieder geval weer verhaal halen) zonder het zover te laten komen

Feit is dat er een fout in die auto zit die er, naar jou zeggen niet uit te halen isen dat zal dus ook de importeur maar eens moeten gaan toegeven, vraag is of je dat gaat lukken.

Ellende is dat het nu niet alleen meer gaat om een technisch probleem oplossen, dat stadium ben je al gepasseerd, het gaat nu verder en je praat nu over product aansprakelijkheid, garantie, rechten, plichten etc etc etc

wat betrefthet techn. probleem op zich, als er al zo veel en zo vaak naar gekeken is zelfs door de importeur denk ik dat het een probleem wordt om dat nog uit die auto te krijgen.

Wat je stappen ook zullen zijn, probeer het zakelijk te houden en je niet door emoties te laten leiden, daar is niemand mee gebaat en zal denk ik alleen een averechtse uitwerking hebben

Veel sterkte in ieder geval

Het zou een goede zaak zijn als je ons op de hoogte houd hier van de ontwikkeling

Luke

PS: je zou ook eens op het internet kunnen zoeken naar vergelijkbare problemen en of en hoe die opgelost zijn
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Okt 2012, 11:56

Luke schrijft:
Drumpr,

Je zit in een heel lastig parket en dat zal iedereen hier ook erkennen
Vervelende van dit soort verhalen is echter dat het een ingewikkelde story is en vaak hard tegen hard is en jou woord tegen dat van de tegenpartij, en dus zal je denk ikweinig mensen hier gaan vinden die je echt iets durven aan te bevelen.
Wat je van mij kan horen en vermoedelijk ook wel van andere posters hier is dat je je in ieder geval, al is het maar als een parralel traject eens gaat orienteren op je rechten en plichten en hoe het exact zit met product aansprakelijkheid van een fabrikant

Uiteraard lijkt mij de meest subtiele oplossing om de zaak op te lossen met de importeur (daar zou ik in ieder geval weer verhaal halen) zonder het zover te laten komen

Feit is dat er een fout in die auto zit die er, naar jou zeggen niet uit te halen isen dat zal dus ook de importeur maar eens moeten gaan toegeven, vraag is of je dat gaat lukken.

Ellende is dat het nu niet alleen meer gaat om een technisch probleem oplossen, dat stadium ben je al gepasseerd, het gaat nu verder en je praat nu over product aansprakelijkheid, garantie, rechten, plichten etc etc etc

wat betrefthet techn. probleem op zich, als er al zo veel en zo vaak naar gekeken is zelfs door de importeur denk ik dat het een probleem wordt om dat nog uit die auto te krijgen.

Wat je stappen ook zullen zijn, probeer het zakelijk te houden en je niet door emoties te laten leiden, daar is niemand mee gebaat en zal denk ik alleen een averechtse uitwerking hebben

Veel sterkte in ieder geval

Het zou een goede zaak zijn als je ons op de hoogte houd hier van de ontwikkeling

Luke

PS: je zou ook eens op het internet kunnen zoeken naar vergelijkbare problemen en of en hoe die opgelost zijn

Oplossen met de importeur kun je rustig vergeten. Het zal puur afhangen van je relatie met je dealer in hoeverre die je tegenmoet wil komen. Wil die je graag als klant houden en nog jaren onderhoud voor je uitvoeren zal die een gebaar moeten maken. :dry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 06 Okt 2012, 12:24

Dat je een bepaalde auto niet meer wilt door de historie is een emotionele reactie.
En emotionele reacties zijn nooit gunstig voor de portemonnee!
Bovendien zit de dealer door de historie ook niet op jouw auto te wachten.

Het is toch het beste om iemand te vinden die jouw probleem op kan lossen.
En die persoon bevindt zich dus niet bij de dealer of bij de importeur.

Ik zou je graag helpen maar dat is een beetje lastig hier vandaan.

Uiteindelijk zal denk ik blijken dat het iets eenvoudigs is.

Was de noodloop in Geneve een gevolg van het trillen? Of is dat een ander probleem dat al opgelost is?

PS
Er stond in LRO ook nog een keer een artikel over trillen van Disco en RRsport meen ik me te herrineren. Die editie ligt bij ons op de WC. Zal eens kijken of daar nog tips en adviezen instaan.

drumpt

Berichtdoor drumpt » 06 Okt 2012, 12:52

Alvast bedankt voor de snelle reacties
ik heb de dealer voorgesteld om de afschrijvind door 2en te delen.....ze denken na en bellen volgende week terug.
Maandag ga ik ook de rechtsbijstand bellen om advies

Rogier

Terug naar “Techniek”