lekkage voornaaf

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dieselpunk

Re:lekkage voornaaf

Berichtdoor dieselpunk » 04 Okt 2012, 22:08

thanks.. ik ga eens ff kijken..

Disco RonL

Berichtdoor Disco RonL » 05 Okt 2012, 10:15

dieselpunk schrijft:
ging ervan uit dat er olie in zat ja.. hiermee had ik hem ook al bij gevuld. Nou ja komende week alles eerst maar uit elkaar prutsen en dan maar zien wat ik voor nieuwe spullen en pakkingen moet halen. Niet de meest logische volgorde maar dan kan ik de oude toelie meenemen voor de maten enzo..

Lees ik nou dat je de bolen met olie gevuld hebt?
Zo ja dan is dat je probleem lijkt mij,
Dan Olie eruit, Vet er in en klaar is Dieselpunk. (behalve als er olie in de lagers is gekomen)
[modbreak] [/modbreak]

en dat er af fabriek olie in zit, dat komt omdat doe engelsen het nooit bevrepen hebben zeker?
The difference between men and boys is the price of their toys ;)

Groetjes Ronald - Disco 300TDi 97 (verkocht)
Disco 2 TD5 2004

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Okt 2012, 10:20

Disco RonL schrijft:
dieselpunk schrijft:
ging ervan uit dat er olie in zat ja.. hiermee had ik hem ook al bij gevuld. Nou ja komende week alles eerst maar uit elkaar prutsen en dan maar zien wat ik voor nieuwe spullen en pakkingen moet halen. Niet de meest logische volgorde maar dan kan ik de oude toelie meenemen voor de maten enzo..

Lees ik nou dat je de bolen met olie gevuld hebt?
Zo ja dan is dat je probleem lijkt mij,
Dan Olie eruit, Vet er in en klaar is Dieselpunk. (behalve als er olie in de lagers is gekomen)

Onzin. Als de keerringen olie lekken, dan lekken ze ook vet als dat warm wordt. Die keerring is echt niet ineens niet versleten als er een dikker goedje ingedaan wordt. Dat is de manier om je homokineten te slopen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 05 Okt 2012, 16:00

Olie in de fusees is op zich correct. Dus dat kan je zo laten.

Het probleem is de keering die in de asstomp zit. Die keering heet in het werkplaats handboek "intermediate seal". En vervangen van die keering is niet eens zo heel veel werk.

- Wiel er af
- Remklauw er af (2 bouten) en remklauw ophangen
- Dop er af, circlip eraf, Naafkap los en er af
- De grote Moeren van het wiellager losmaken
- Naaf inclusief remschijf in 1 keer er af
- Zes bouten van de asstomp los maken
- Asstomp er af en de keering die in de asstomp zit vervangen
- Daarna alles terugzetten

Een rally service team heeft twee weken geleden tijdens een rally voor mij in 15 minuten een asstomp gewisseld! :)
Als je alles netjes doet moet het binnen twee uur kunnen.

dieselpunk

Berichtdoor dieselpunk » 06 Okt 2012, 12:05

Hoi Joost bedankt voor je reactie. Dat er olie in moest stond ook in het manual boek dus vandaar dat ik dat dan ook maar gedaan had. Door de reacties dat er vet in moet begon ik natuurlijk weer te twijfelen of dat wel ok was. Ben nog niet geweldig thuis in de lr. Via plaatjes had ik het vermoeden dat het die intermedidiate seal zou moeten zijn maar wist het niet zeker. Ik ga de seals bestellen en bedankt voor de duidelijke uitleg.

groetjes marco.

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 06 Okt 2012, 14:13

dieselpunk schrijft:
Dat er olie in moest stond ook in het manual boek dus vandaar dat ik dat dan ook maar gedaan had. Door de reacties dat er vet in moet begon ik natuurlijk weer te twijfelen of dat wel ok was.

Bij de latere modellen gaat er vet in het fusee huis.
En er zijn ook Landroverrijders die voor de vroegere modellen de olie vervangen door vet. Dit doen ze dan al dan niet om lekkages tegen te gaan. Ik denk dat daardoor de verwarring ontstaat.

Terug naar “Techniek”