haal kastje er nooit uit ...
Dit heb ik ooit eens van je gelezen ivm de slabs ecu.
Probleem is ondertussen opgelost, sensor Li Vo vervangen !!
Toch heb ik nog een vraagje over het waarom het kastje er niet mag uitgehaald worden ?
Moet deze terug ingelezen worden met speciale apparatuur ?? of is er een andere reden ??
Zijn er nog van die zaken waar je beter afblijft ?? :woohoo:
slabs ecu disco 2004 => Roger B.
-
Roger B.
Re: slabs ecu disco 2004 => Roger B.
geen idee in welke context ik dat zei, maar waarschijnlijk ging het daar om de luchtvering verwijderen en spiraalveren terugzetten, en heb ik daar gezegd dat je dan de ecu niet ook moet verwijderen......simpelweg omdat het de SLABS (=SLS + ABS)ECU is, die dus OOK je ABS/TC/HDC regelt..
en waar je beter van af kunt blijven?? ..........alles waar je niet van weet hoe het moet :blink:
en waar je beter van af kunt blijven?? ..........alles waar je niet van weet hoe het moet :blink:
gone
- RobStewart
You can pull it out and put it back as many time as you want old chap, what you can't do is take one out and put a different one back without reading the old one out first and re-writing the vehicle information back to it or reprogramming the whole unit from scratch. To replace the sensor even with the overlay cable I've never ha to take it out :S
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
- RobStewart
Air, I would never react to you my dear chap, I know my place ;)
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
hahaha was meer omdat ik niet het idee had dat ik beweerd had dat er iets mis gaat als je het ding de- en weer monteerd
gone
Re:slabs ecu disco 2004 => Roger B.
=> Roger B
en waar je beter van af kunt blijven?? ..........alles waar je niet van weet hoe het moet
Dat is een zaak waar ik totaal niet mee akkoord kan gaan, als je iets bekijkt kan je uitzoeken
hoe het moet, en je daarna weer een pak beter voelen !(en geen pak €'s kwijt zijn, voor iets dat
je even goed zelf kan doen en mogelijk nog beter gedaan ook)
Datgene waar je af moet blijven is datgene waar je achteraf een pak meer problemen mee hebt dan
ervoor. Als je deze op voorhand weet zitten heb je weeral en pak bijgeleerd.
Toch bedankt voor het antwoord, en ook nog bedankt for the fine support from Rob!! :P :P :P
en waar je beter van af kunt blijven?? ..........alles waar je niet van weet hoe het moet
Dat is een zaak waar ik totaal niet mee akkoord kan gaan, als je iets bekijkt kan je uitzoeken
hoe het moet, en je daarna weer een pak beter voelen !(en geen pak €'s kwijt zijn, voor iets dat
je even goed zelf kan doen en mogelijk nog beter gedaan ook)
Datgene waar je af moet blijven is datgene waar je achteraf een pak meer problemen mee hebt dan
ervoor. Als je deze op voorhand weet zitten heb je weeral en pak bijgeleerd.
Toch bedankt voor het antwoord, en ook nog bedankt for the fine support from Rob!! :P :P :P
-
Roger B.
Re:slabs ecu disco 2004 => Roger B.
zo letterlijk bedoeld ik het ook niet, maar (te)vaak lees ik hier mensen die bij wijze van speken nog niet weten hoe een multimeter er uit ziet die dan vragen hoe ze een elektrische storing moeten oplossen, en als je dan zegt meten krijg je het antwoord geen idee hoe dat moet.......dan denk ik begin er dan niet aan, storing zoeken is MET technische kennis soms al lastig genoeg.
maar dingen waar je af moet blijven als je geen ellende wil is eigenlijk alle componenten verder dan demontage van- of uit de auto (automaatbak uit elkaar halen, de diverse componenten uit elkaar halen enz ) kan me verder niet echt voor de geest halen wat er bij een D2 niet gedemonteerd zou mogen worden, uiteraard altijd even de documentatie erbij pakken als je niet weet hoe het moet)
maar dingen waar je af moet blijven als je geen ellende wil is eigenlijk alle componenten verder dan demontage van- of uit de auto (automaatbak uit elkaar halen, de diverse componenten uit elkaar halen enz ) kan me verder niet echt voor de geest halen wat er bij een D2 niet gedemonteerd zou mogen worden, uiteraard altijd even de documentatie erbij pakken als je niet weet hoe het moet)
gone