op zoek naar technische cursus

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
markvandam

op zoek naar technische cursus

Berichtdoor markvandam » 30 Sep 2012, 10:45

Ik ben in 2011 eigenaar geworden van een 88 lightweight military. Ik vindt het heerlijk om erin te rijden. Ik heb echter mij nog nooit geïnteresseerd in de techniek. Ik weet er dan ook helemaal niets van. Is er iemand, met veel technische ervaring, die mij in een dag eens de basale dingen kan uitleggen ? Ik wil in staat kunnen zijn om (bijvoorbeeld in het terrein) een aantal storingen zelf op te kunnen lossen.

Dit hoeft natuurlijk niet voor niets..

Roger B.

Re: op zoek naar technische cursus

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 10:58

in een dag kun je veel leren, maar zonder technische achtergrond moet je niet verwachten dat je in een dag kunt leren zelf diagnoses te stellen en het probleem te verhelpen.

Maar ik heb dan niet specifieke series en lightweightkennis, maar wel autotechnische kennis in het algemeen, wellicht is er een keer met een paar man (zowel met technische knowhow als leergierigen samen te komen en dan gezamelijk een studiedagje te doen. Daarbij denk ik aan twee a drie "leraren" met evenzoveel "leerlingen" groter moet zo'n groepje niet zijn anders verlies je te veel tijd en dwaal je te makkelijk af.

welke hoek van het land zit je?
gone

Mark@road

Re:op zoek naar technische cursus

Berichtdoor Mark@road » 30 Sep 2012, 11:10

beste mannen,

ik zou graag hier aan meewillen doen.
maar,om te roepen ik doe mee is erg makelijk.
dus bij deze neem ik de catering op mij voor deze dag.

heb zojuist een defender 110 uit 1985 gekocht.
indien een lokatie een probleem is dan kan ik dat ook nog oplossen.
alleen is er geen brug aanwezig.
maar wel naast het sleutelen ook nog mooie techniek te zien.

plaats Alblasserdam.
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........

Defender 110 CSW Puma

rrooggiieerr

Berichtdoor rrooggiieerr » 30 Sep 2012, 11:15

Leuk idee, zo'n kleinschalig technisch klasje Roger. Als zoiets in de Amsterdamse regio wordt georganiseerd zou ik wel geïnteresseerd zijn. Zelf ben ik ook nog niet heel erg autotechnisch onderlegd, al probeer ik wel al het onderhoud aan mijn Defender 200Tdi zelf te doen, als je er genoeg de tijd voor neemt dan lukt het dankzij het werkplaatshandboek en de internetfora altijd wel om de goede instructies te vinden.

Een tip voor Mark zou zijn om lid te worden van een lokale auto hobby club, heb ik zelf ook gedaan en ik heb op die manier voor € 40 in de maand de beschikking over een werkplaats met brug en alle gereedschappen die je nodig mocht hebben. Bovendien is er altijd wel iemand in de werkplaats die je een handje wilt helpen en misschien wel over de juiste kennis beschikt die je zelf ontbeert. En mocht je aan het einde van de dag nog niet klaar zijn met de klus, dan laat je hem gewoon lekker staan en klus je de volgende dag verder.
Def 110 HCPU '91 200Tdi

jgeurtsj

Berichtdoor jgeurtsj » 30 Sep 2012, 12:42

Count me in!
Ik woon in Berkel en ROdenrijs dus Alblasserdam is goed te doen, en ik heb ook net een 110 uit 1985 gekocht...

markvandam

Berichtdoor markvandam » 30 Sep 2012, 12:45

Ik zit in de Achterhoek.

Misschien dat we met een aantal geïnteresseerden er een weekend van kunnen maken. Ik heb zelf een camping met verhuur van huisjes. Ik kan een paar huisjes vrijmaken en tegen kostprijs aanbieden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 12:53

ik woon aan de andere kant van de grens...... dus da's in elk geval in de buurt ;)
gone

Mieske74

Berichtdoor Mieske74 » 30 Sep 2012, 19:33

Ook ik heb interesse. Ik heb wel een gezonde dosis technische kennis maar ben op zoek naar wat meer uitleg over mijn Discovery 2.
Dus als het doorgaat dan ben ik erbij. Locatie vindt ik geen probleem. ( behalve als het omgeving Groningen word.....)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 30 Sep 2012, 19:35

nog iemand met veel kennis en ervaring van alles voor 1988? die mee wil doen als "leraar"?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 30 Sep 2012, 20:09

Jawel hoor, maar dat is dan wel omgeving Groningen. :P :P
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”