op zoek naar technische cursus

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jgeurtsj

Re:op zoek naar technische cursus

Berichtdoor jgeurtsj » 06 Okt 2012, 14:11

Nou Luke,

Daar ben ik wel in geïnteresseerd!

Luke schrijft:
Hallo mensen,

Zat even door dit topicje te lezen en viel me op dat er best veelmensen aangeven eigenlijk nauwelijks technische kennis te hebben
Niets mis mee, en ik bedoel er ook niets negatiefs mee ofzo.
Nu heb ik hier een goed half jaar geleden een zelfde soort geval aan de hand gehad, een nederlandse vriend van me hier die ook een defender heeft vroeg mij of ik hem niet een soort van cursusje kon geven met wat basis uitleg en en eenvoudige manieren om in ieder geval wat algemene storingen te kunnen traceren.
Nu ben ik geen leraar type, het overbrengen van kennis is een vak apart, maar om hem toch te helpen, heb ik ermee ingestemd.
Om eea eenvoudiger te maken heb ik voor hem, een ook voor mijzelf om het makkelijker over te kunnen brengen een boekje samengesteld, waarin toch wel behoorlijk wat algemene veel voorkomende land rover storingen in naar voren komen.
Als men (zowel leraar als leerlingen) van mening is dat dit van pas kan komen bij jullie cursusje ,stel ik dat graag beschikbaar. Ik heb het als PDF beschikbaar evt.

Ik hoor het evt wel

gr

Luke

Luke

Berichtdoor Luke » 07 Okt 2012, 01:58

jgeurtsj schrijft:
Nou Luke,

Daar ben ik wel in geïnteresseerd!

jgeurts,

Stuur me even een PB met je mail adres

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

toetankh

Berichtdoor toetankh » 09 Okt 2012, 20:27

Leuk onderwerp! Misschien zinvol om te denken aan regionale aanpak om reistijden te verminderen? Natuurlijk is het ook leuk om iets centraals te doen met een grotere groep.... Ach mij maakt het niet uit :-)

Ik ben geen goeroe :-), maar een beetje sleutelen gaat me aardig af:
Aan de Series 3:
- Versnellingsbak d'r uit (en dr weer in)
- Kabelboom vervangen door eigen ontwerp nieuw spul
- Carburateur en ontsteking afstellen
- Koppeling fiksen
- etc. etc.
Allemaal gelukt met wat technische kennis en de juiste werkplaatshandboeken

Ook de Disco 1 heeft ondertussen nieuwe remschijven, nieuwe p-gasket, wiellagers, 2de accu, etc. etc.

Woon in Papendrecht en wil best eens wat vertellen over mijn ervaringen en heel redelijke kennis van de Series Landrovers?

Groet!

Sven

huubp

Berichtdoor huubp » 18 Okt 2012, 10:16

Is het geen idee om een sleutelklussenpoule al dan niet binnen de LRCH op te zetten?

Ik heb in het verleden ook wel "grote klussen" op een mailinglist gezet waarbij ik mensen vroeg om een handje te helpen, zij konden dan ervaring opdoen in de voorhanden zijnde klus en ik had wat extra handen om het werk te verlichten.
Persoonlijk help ik anderen ook wel als zij iets willen proberen wat ze nog niet beheersen. Het opzetten van een cursus vraagt meer dan een beetje voorbereiding wat voor mij eerder een drempel dan een stimulans is om mee te doen.

GRT Huub

Dixo

Berichtdoor Dixo » 18 Okt 2012, 10:37

huubp schrijft:
Is het geen idee om een sleutelklussenpoule al dan niet binnen de LRCH op te zetten?

Meen dat 'begeleid sleutelen' van de LRCH helaas gestrand is vanwege een gebrek aan deelnemers destijds? Of had dat een andere oorzaak?

Sebas

Berichtdoor Sebas » 18 Okt 2012, 12:04

toetankh schrijft:
Leuk onderwerp! Misschien zinvol om te denken aan regionale aanpak om reistijden te verminderen? Natuurlijk is het ook leuk om iets centraals te doen met een grotere groep.... Ach mij maakt het niet uit :-)

Ik ben geen goeroe :-), maar een beetje sleutelen gaat me aardig af:
Aan de Series 3:
- Versnellingsbak d'r uit (en dr weer in)
- Kabelboom vervangen door eigen ontwerp nieuw spul
- Carburateur en ontsteking afstellen
- Koppeling fiksen
- etc. etc.
Allemaal gelukt met wat technische kennis en de juiste werkplaatshandboeken

Ook de Disco 1 heeft ondertussen nieuwe remschijven, nieuwe p-gasket, wiellagers, 2de accu, etc. etc.

Woon in Papendrecht en wil best eens wat vertellen over mijn ervaringen en heel redelijke kennis van de Series Landrovers?

Groet!

Sven

Graag zou ik iets van toevoeging van mijn huidige sleutelkennis willen hebben.
110 3.5 v8
Invoeren uit Engeland....
Versnellingsbak erin en eruit is me ook al gelukt. (Revisie van de bak zelf is met veel hulp van een mede forummer heel mooi gelukt zelfs)

Waterpomp vervangen.
Chassis schoon gemaakt en met r5 (roestomvormer) en r10(soort tectyl) behandeld.
Stoelen vervangen etc,etc

Ik woon in Limburg dat is niet echt centrall maar ben bereid noordelijk te reizen voor eventuele cursus c.q. bijeenkomst :)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Okt 2012, 18:25

misschien eens even aangeven wat men zoal wil leren, waar het gehouden zou worden, en welke voertuigen men rijdt.
gone

Vet

Berichtdoor Vet » 19 Okt 2012, 00:21

Hallo allemaal,

Ik heb sinds ruim een jaar een 110 V8 uit 1984 en sluit me graag aan bij dit initiatief. Koeien uit elkaar sleutelen en repareren lukt me wel, maar op het gebied van autotechniek ben ik nog een groentje. (wel net de Vet-mobiel weer door de apk gekregen). Ik woon in het oosten, in de buurt van Arnhem, maar ben graag bereid een stuk te reizen voor een dergelijke cursus.
Voor mij zou het geven van een beurt, olie vervangen en dergelijke al een grote meerwaarde geven, maar meer diepgang is ook welkom.

groeten
Herman

club535

Berichtdoor club535 » 19 Okt 2012, 11:51

Ik heb dit onderwerp met plezier zitten lezen daar ik opzoek ben naar een dergelijke cursus. Ik ben in het bezit van een 110 bouwjaar 2006. Wat ik graag wat extra kennis over op zou willen doen is in eerste instantie het standaard onderhoud en alle punten waar wat extra zorg aan gegeven moet worden om de auto in top conditie te houden. Nu snap ik dat je al een heel eind komt met de onderhoudsboekjes maar wat extra uitleg en een x een vraagbaak hierbij is toch wel fijn. Mogelijk kan er ook wat uitleg gegeven worden aan verschillende onderdelen van het voertuig.

Naast mij zal ook een vriend met een 90 uit het zelfde jaar mee willen doen. Ik hoop dat dit idee van de grond komt. Indien nodig wil ik me inzetten om bv wat drinken en eten voor de dag te verzorgen of iets dergelijks.

gr Rene

Marco 109

Berichtdoor Marco 109 » 19 Okt 2012, 12:10

Misschien is het een idee wanneer alle mensen die hier zeggen zoiets wel (deels) te willen organiseren zich bij het bestuur van de club melden. Met zo'n aantal vrijwilligers moet iets als begeleid sleutelen of technische avonden wel weer te organiseren zijn?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)

Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!

Geniet van het leven, het duurt maar even

Terug naar “Techniek”