Op de prik staat een item hierop/hierover,- "stolen landrovers" en 1 van de regeerders poste een reactie als dat hij de bobine via het contactslot laat lopen, (die logica snap ik ), - wat bij mij vanwege het dieselblok niet van toepassing zou kunnen zijn- vervolgens dat zijn contactsleutel van geheel metaal is(dat snap ik niet) en dat z'n auto daarnaast is uitgerust met zgn CS gaspatronen.
mijn vraag : how about die geheel stalen contactsleutel en vooral cs gaspatronen?
Is dat een soort 007 optietje?
en zo ja , hoe zou dat werken?
Sinds een woninginbraak hou ik nog meer van exentrieke zaakjes...
en ja, hoo maar: natuurlijk zou ik via diezelfde prik moeten reageren, maar op de 1 of andere wijze kan ik daar geen "lid"van worden, ooit bij het invoeren van de gevraagde gegevens is er iets mis gegaan. iets met mijn IP adres houd aanmelden daar tegen.
Ik heb gekeken of de poster, mvd 1968, ook hier actief is,maar helaas, anders had ik hem wel een persoonlijke mail gestuurd.
Beveiliging auto
Beveiliging auto
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Beveiliging auto
tim schrijft:
Geen isolerend plastic eromheen. Is de stroomgeleiding wat beter dan met een plastic deel waar je de sleutel vast houdt.
Verder mag je er wel een kilootje zout bij nemen bij veel opmerkingen denk ik.
En zoals ik daar al zei, misschien beter om niet openbaar op het wereldwijdeweb te vermelden wat je eigen specifieke beveiligingsmaatregelen zijn.
mijn vraag : how about die geheel stalen contactsleutel?
Geen isolerend plastic eromheen. Is de stroomgeleiding wat beter dan met een plastic deel waar je de sleutel vast houdt.
Verder mag je er wel een kilootje zout bij nemen bij veel opmerkingen denk ik.
En zoals ik daar al zei, misschien beter om niet openbaar op het wereldwijdeweb te vermelden wat je eigen specifieke beveiligingsmaatregelen zijn.
Tim, De bewuste post is een niet al te serieus te nemen verhaal volgens mij.
Waar het om gaat is het zo groot mogelijk maken van het " inbrekersrisico" .
Maar als er iets geldt voor de beste beveiliging tegen autodiefstal is het wel het volgende: Vertel nergens op internet hoe je je auto hebt beveiligd!
Verder zijn oudere land rovers volgens mij te openen en starten met een haarspeld, en voor nieuwere auto's breken ze gewoon in huis in en stelen de sleutels (en autopapieren).
Ikzelf heb wel eens gedacht over een schrikdraad apparaat in combinatie met een Land Rover, maar het inbraak/steel risico is hier gelukkig vrij laag en het is dus de moeite nog niet waard geweest.
Waar het om gaat is het zo groot mogelijk maken van het " inbrekersrisico" .
Maar als er iets geldt voor de beste beveiliging tegen autodiefstal is het wel het volgende: Vertel nergens op internet hoe je je auto hebt beveiligd!
Verder zijn oudere land rovers volgens mij te openen en starten met een haarspeld, en voor nieuwere auto's breken ze gewoon in huis in en stelen de sleutels (en autopapieren).
Ikzelf heb wel eens gedacht over een schrikdraad apparaat in combinatie met een Land Rover, maar het inbraak/steel risico is hier gelukkig vrij laag en het is dus de moeite nog niet waard geweest.
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
@ Dixo
Okee, maar dan nog, wat heeft ZIJN plasticloze contactsleutel te maken met een verbeterde (start) beveiliging van zijn Landrover?
Ik snap niet hoe ik dat moet zien in de context als dat een hufter aan jouw contactslot gaat lopen klooien om de auto aan de praat te krijgen.
@ marco
zit veel logica in, in je betoog.
uiteraard zijn er vele wegen naar een optie van mislukte poging tot diefstal van je LR.
maar idd, met name dat eene zinnetje van CS patronen wekte wel mijn aandacht, en indien dit werkelijkheid is zou ik hier toch wel wat meer van willen weten.
Ik ben een beetje klaar met lieden die denken dat datgene waar ik iedere dag hard voor moet werken, hoe braaf dat ook mag klinken, ook eigenlijk wel een beetje hun toekomt.
En als een voor nederlandse begrippen extreme maatregel gewenst is, dan doen we dat gewoon maar.
En evt juridische aspect / gevolg behap ik later wel.
Okee, maar dan nog, wat heeft ZIJN plasticloze contactsleutel te maken met een verbeterde (start) beveiliging van zijn Landrover?
Ik snap niet hoe ik dat moet zien in de context als dat een hufter aan jouw contactslot gaat lopen klooien om de auto aan de praat te krijgen.
@ marco
zit veel logica in, in je betoog.
uiteraard zijn er vele wegen naar een optie van mislukte poging tot diefstal van je LR.
maar idd, met name dat eene zinnetje van CS patronen wekte wel mijn aandacht, en indien dit werkelijkheid is zou ik hier toch wel wat meer van willen weten.
Ik ben een beetje klaar met lieden die denken dat datgene waar ik iedere dag hard voor moet werken, hoe braaf dat ook mag klinken, ook eigenlijk wel een beetje hun toekomt.
En als een voor nederlandse begrippen extreme maatregel gewenst is, dan doen we dat gewoon maar.
En evt juridische aspect / gevolg behap ik later wel.
110 HT 200 Tdi 1989.
Je auto beveiligen is 1 ding, maar wat een collega van me aan den lijve heeft ondervonden is dat een auto die kan rijden ook gestolen kan worden mits de randdebiel hem maar graag genoeg wil hebben.
Zolang je in de buurt van je auto bent kunnen ze je altijd nog "dwingen" de auto voor je te starten. Er is een ideetje wat ik al een tijdje in mijn achterhoofd heb wat dat probleem op zou kunnen lossen, maar zoals hier al eerder is aangegeven is het niet handig om open en bloot je oplossingen te verkondigen...
De afweging die je moet maken is welk risico je zelf wilt lopen en tot welk niveau je wilt gaan beveiligen. Een gelegenheidsdief kun je afschrikken met een simpel stuurslot (of welke andere beveiliging), een gedreven prof niet want die kiest er voor om jou je auto te laten starten...
Zolang je in de buurt van je auto bent kunnen ze je altijd nog "dwingen" de auto voor je te starten. Er is een ideetje wat ik al een tijdje in mijn achterhoofd heb wat dat probleem op zou kunnen lossen, maar zoals hier al eerder is aangegeven is het niet handig om open en bloot je oplossingen te verkondigen...
De afweging die je moet maken is welk risico je zelf wilt lopen en tot welk niveau je wilt gaan beveiligen. Een gelegenheidsdief kun je afschrikken met een simpel stuurslot (of welke andere beveiliging), een gedreven prof niet want die kiest er voor om jou je auto te laten starten...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Okee duidelijk, maarrrrrrr:
je maakt mij niet wijs dat als je werkelijk iets in mekaar zou kunnen vreubelen, als een 007 momentje , dat er idd iets van gaspatronen afgaan op het moment dat die sukkel jou defender(of what ever) gestart krijgt, hij doodleuk vanuit de parkeerplek zijn weg verder wil gaan.
Een doorsnee dief zal met alles rekening houden, behalve met zo'n soort mogelijkheid.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik het ga toepassen, anderzijds: als het te bouwen is zonder extreme kosten en dergelijke, haal ik mijn CO2 gasmasker eens uit het vet, mocht ik toch tijdens de proeffase een draadje te weinig aangesloten hebben.. :silly:
je maakt mij niet wijs dat als je werkelijk iets in mekaar zou kunnen vreubelen, als een 007 momentje , dat er idd iets van gaspatronen afgaan op het moment dat die sukkel jou defender(of what ever) gestart krijgt, hij doodleuk vanuit de parkeerplek zijn weg verder wil gaan.
Een doorsnee dief zal met alles rekening houden, behalve met zo'n soort mogelijkheid.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik het ga toepassen, anderzijds: als het te bouwen is zonder extreme kosten en dergelijke, haal ik mijn CO2 gasmasker eens uit het vet, mocht ik toch tijdens de proeffase een draadje te weinig aangesloten hebben.. :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.
tim schrijft:
Lijkt me vooral effectief bij inbraak, sleutels mee. Of als je de sleutels uit z'n broekzak zou stelen of iets dergelijks.
@ Dixo
Lijkt me vooral effectief bij inbraak, sleutels mee. Of als je de sleutels uit z'n broekzak zou stelen of iets dergelijks.
Och, het gaat er vooral om hoe graag jij je spullen wilt houden en hoe graag een ander ze wil hebben. Een kennis van me is laatst beroofd van zijn 'niet te stelen auto' uit zijn 'niet te beroven huis'. Beide statements lijken te kloppen, maar als je dan een groot pistool onder je neus geduwd krijgt waar je kinderen bij zijn ben je toch ineens heel kalm en bereid je auto, telefoon, etc af te staan. :blink: :blink:
Een gelegenheidsdief afschrikken of verjagen kan eenvoudig door een hoofdstroom schakelaar op 'geheime' plek te monteren of een brandstofafsluiter te plaatsen, al dan niet met afstandsbediening. Dat zal het in de meeste gevallen wel doen.
Gezien de gemiddelde waarde van onze auto's heb je denk ik het meest te maken met gelegenheids of kruimeldieven.
Een gelegenheidsdief afschrikken of verjagen kan eenvoudig door een hoofdstroom schakelaar op 'geheime' plek te monteren of een brandstofafsluiter te plaatsen, al dan niet met afstandsbediening. Dat zal het in de meeste gevallen wel doen.
Gezien de gemiddelde waarde van onze auto's heb je denk ik het meest te maken met gelegenheids of kruimeldieven.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Een lange termijn oplossing heb ik wel (als je bijvoorbeeld met een andere auto op vakantie gaat en je landrovertje staat in z'n eentje op straat).
De accupolen los, assteunen onder de voorkant en ventielen uit de voorste banden draaien. :laugh:
Sta je toch effe te klooien om dat onhandige ding snel mee te nemen.
De accupolen los, assteunen onder de voorkant en ventielen uit de voorste banden draaien. :laugh:
Sta je toch effe te klooien om dat onhandige ding snel mee te nemen.
Nou,ik had toch wel een paar fantastische hintjes verwacht van de lrch meisjes en jongens, leuke spannende dingetjes op uit te proberen.
En indien de nood dan aan de inmiddels weggeblazen man (al dan niet met m'n 110 erbij) dan zou komen , dat we dan heel stoer het SBS 6 actienieuws zouden halen, de late avond editie.
Vervolgens een bezorgde nationaal coordinator terrorisme bestrijding aan de foon, met toch wel het verzoek om de laatste anti terreur technieken op kantoor nader te komen uitleggen, gezien de gemeentschappelijke belangen.
Nou, dan niet.
Ik ga zelf wel een beetje prutsen.. :silly:
En indien de nood dan aan de inmiddels weggeblazen man (al dan niet met m'n 110 erbij) dan zou komen , dat we dan heel stoer het SBS 6 actienieuws zouden halen, de late avond editie.
Vervolgens een bezorgde nationaal coordinator terrorisme bestrijding aan de foon, met toch wel het verzoek om de laatste anti terreur technieken op kantoor nader te komen uitleggen, gezien de gemeentschappelijke belangen.
Nou, dan niet.
Ik ga zelf wel een beetje prutsen.. :silly:
110 HT 200 Tdi 1989.