Na het overzetten van een td5 blok van de ene defender in een andere defender, krijg ik nergens meer stroom.
Ik heb alle aarde punten aangesloten zoals het hoort. Ik heb alle losse stekkers aangesloten.
Ik heb met een volt meter gekeken tot waar ik stroom heb. Ik kan dus nergens stroom vinden behalve bij de startmotor, omdat die direct is aangelsoten op de accu. Kortom de "main relay" krijgt niks, waardoor de ecu ook niks krijgt etc. En de startmotor doet uiteraard ook niks.
Eventuele kapotte relays zijn nog niet van toepassing omdat ze uberhaupt niks krijgen.
De lampjes op het dashboard doen dus ook niks, geen kmstand in het display, geen lampje van de immobiliser. Helemaal niks. De accu heeft goede spanning. En tot het overzetten was het starten lopen, zonder enige problemen.
Wie kan mij uitleggen waarom de spanning niet verder gaat na de startmotor? Ik ben al uren aan het zoeken geweest naar draden waar wel spanning op staat, maar ik kan niks vinden. ik ben ten einde raad.
Geen stroom td5
-
T.H.Polman
Re:Geen stroom td5
Dat is de immobiliser. Maar zover komt het niet eens. De spanning stopt op een een of andere manier bij de startmotor. de spanning komt niet eens bij de startonderbreker. Het kan dus ook geen kapotte zekering zijn want deze krijgen dus ook geen spanning.
-
thomas lensvelt
Er loopt ook een kabel direct van de pluspool naar de zekeringen kast onder de bijrijders stoel.
Krijg je hier wel stroom?
groetjes
Krijg je hier wel stroom?
groetjes
-
T.H.Polman
Ja dat was het dus... :unsure: dom dom dom..... had deze aangesloten op de minpool...
Ik had het zelf net ook al ontdekt door toch nog eens een keer te kijken in het handboek. Dat wilde ik net gaan posten. En zag toen jou suggestie.
Ik heb de kalbels aangepast voor een dubbel accu daarom kon die kabel ook op de min worden aangesloten. :blush: En dan zit er net weer wat teveel tijd tussen en ga je dingen vergeten.
Maar alles werkt dus weer naar behoren !!! :laugh:
soms is het zo makkelijk. Bedankt iedereen voor hun suggesties
Ik had het zelf net ook al ontdekt door toch nog eens een keer te kijken in het handboek. Dat wilde ik net gaan posten. En zag toen jou suggestie.
Ik heb de kalbels aangepast voor een dubbel accu daarom kon die kabel ook op de min worden aangesloten. :blush: En dan zit er net weer wat teveel tijd tussen en ga je dingen vergeten.
Maar alles werkt dus weer naar behoren !!! :laugh:
soms is het zo makkelijk. Bedankt iedereen voor hun suggesties
zit er toevallig niet nog een losse kabel achter je startmotor los?