Tsja................ik hou het gewoon nog lekker even bij mijn 300Tdi...bevalt uitstekend en ja het is geen snelheidsmonster maar ik kom overal waar ik wil, het duurt misschien wat langer.
Dus voor de topicstarter geldt: zoveel mensen zoveel meningen.... :S
Beste Defender
Re:Beste Defender
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
De beste Defender is zonder twijfel.......die van mij. Ongeacht welke motor zou ik hem voor geen goud kwijt willen :laugh: :laugh: :laugh:
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
- Andre Kuijt
Ik rij zelf al jaren een aantal Tdi's zowel 200 als 300 met de juiste afstelling van de brdst pomp en het goede onderhoud voor mij 1 van de beste motoren door LR gemaakt zeker als je er lekker zelf aan wil gaan sleutelen.
Ik rij nu een iets getunede 300tdi in het terrein super, op de weg erg goed meekomen maar ook met aanhanger 3 ton gewoon goed meekomen.
Dus voor mij Tdi.
Maar zoals al een beetje duidelijk is ieder zo zijn eigen wensen en verhalen bij ieder type motor.
Suc6 met je keuze. Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd een x proberen en testen.
Mvg,
Andre
Ik rij nu een iets getunede 300tdi in het terrein super, op de weg erg goed meekomen maar ook met aanhanger 3 ton gewoon goed meekomen.
Dus voor mij Tdi.
Maar zoals al een beetje duidelijk is ieder zo zijn eigen wensen en verhalen bij ieder type motor.
Suc6 met je keuze. Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd een x proberen en testen.
Mvg,
Andre
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Edward zegt het netjes, met aanhanger van dik 2500 in z'n 3 met een 60km/h de heuvels van Duitsland genomen. Om op de plek van de foto te komen terug naar laag gegaan en daarna in zijn 2 naar boven gesjokt (duurde voor het gevoel een uur).
Mocht ik dit nog een keer doen denk ik ook aan wat extra Pk's
Voor de rest overigens een heerlijke rit gehad :side:
Groet Ron
Mocht ik dit nog een keer doen denk ik ook aan wat extra Pk's
Voor de rest overigens een heerlijke rit gehad :side:
Groet Ron

110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
snap alleen nooit waarom mensen wel aan een Tdi (denken te) kunnen sleutelen, maar dat dat bij een Td5 iineens niet meer zou kunnen......
gone
Roger B. schrijft:
Dan nog. Het argument wordt vaak gebruikt voor reisauto's omdat iedere garage aan een conventionele diesel zou kunnen werken. Niet dus.
Maar: Laat een reis 30.000 kilometer lang zijn, dat halen maar weinigen. Dan moet je dus 2 à 3 keer een beurt doen om olie te wisselen en filters etc. Hoezo zou dan je blok stuklopen? Dan heb je dus geen voorbereiding gedaan.
Gescheurde chassis, ophangingen, veren, schokbrekers, koeleidingen, radiateurs en ga zo maar door. Allemaal langs zien komen en onderdelen voor opgestuurd naar verweggistan om dat te maken. Maar kapotte blokken, bakken, tussenbakken, etc nog nooit. Want die worden voor een reis altijd volledig nagezien.
Het enige blok waarvoor ik onderdelen opgestuurde heb was een 200 TDI waarvan de pouli van de krukas afgelopen was. :whistle: :whistle:
Dat was gelukkig geen wagen waar ik wat aan gedaan heb! :P :P
snap alleen nooit waarom mensen wel aan een Tdi (denken te) kunnen sleutelen, maar dat dat bij een Td5 ineens niet meer zou kunnen......
Dan nog. Het argument wordt vaak gebruikt voor reisauto's omdat iedere garage aan een conventionele diesel zou kunnen werken. Niet dus.
Maar: Laat een reis 30.000 kilometer lang zijn, dat halen maar weinigen. Dan moet je dus 2 à 3 keer een beurt doen om olie te wisselen en filters etc. Hoezo zou dan je blok stuklopen? Dan heb je dus geen voorbereiding gedaan.
Gescheurde chassis, ophangingen, veren, schokbrekers, koeleidingen, radiateurs en ga zo maar door. Allemaal langs zien komen en onderdelen voor opgestuurd naar verweggistan om dat te maken. Maar kapotte blokken, bakken, tussenbakken, etc nog nooit. Want die worden voor een reis altijd volledig nagezien.
Het enige blok waarvoor ik onderdelen opgestuurde heb was een 200 TDI waarvan de pouli van de krukas afgelopen was. :whistle: :whistle:
Dat was gelukkig geen wagen waar ik wat aan gedaan heb! :P :P
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
En vlgs het boekje hoeft een Td5 slechts om de 20.000 km nieuwe olie etc.
Als je mooie lange einden rijdt dan zijn bovendien langere intervallen niet gauw een probleem.
Aan de andere kant, als ik een "rondje" Scandinavië doe (en dan kom ik niet eens erg ver noordelijk) dan kom ik gauw aan 5.000-6.000 kilometers. En een rondje Scandinavië is niet bepaald een wereldreis.
Groeten MarcS
Als je mooie lange einden rijdt dan zijn bovendien langere intervallen niet gauw een probleem.
Aan de andere kant, als ik een "rondje" Scandinavië doe (en dan kom ik niet eens erg ver noordelijk) dan kom ik gauw aan 5.000-6.000 kilometers. En een rondje Scandinavië is niet bepaald een wereldreis.
Groeten MarcS
Afgelopen zomer 5.500km met zeer veel genoegen door IJsland gereden in onze Def90Td5.
Wat men er ook van zegt... maar ik ervaar de Td5 als betrouwbaar.
De teller staat inmiddels op 160.000 probleemloze km's.
Dat hebben we van de 2 (nieuwe) BMW's die we ernaast versleten hebben niet kunnen zeggen :-(
Dat hebben we van de 2 (nieuwe) BMW's die we ernaast versleten hebben niet kunnen zeggen :-(
-
Landmarcs
LTE schrijft:
Mijn ouwe blauwe Td5 heeft het ruim 10 jaar en bijna 200.000 km probleemloos gedaan (en toen eindigde hij voorlopig met z'n ongepoetste kant boven in een greppel).
Naar mijn idee een ongekend staaltje van Engelse onbetrouwbaarheid: je kan niet eens meer vertrouwen op het traditionele altijd pech-imago.
Groeten MarcS
Afgelopen zomer 5.500km met zeer veel genoegen door IJsland gereden in onze Def90Td5.
Mijn ouwe blauwe Td5 heeft het ruim 10 jaar en bijna 200.000 km probleemloos gedaan (en toen eindigde hij voorlopig met z'n ongepoetste kant boven in een greppel).
Naar mijn idee een ongekend staaltje van Engelse onbetrouwbaarheid: je kan niet eens meer vertrouwen op het traditionele altijd pech-imago.
Groeten MarcS
- Thomas Td5
Laat ik dan een bijdrage doen voor wat betreft motor keuze. Ik zou zeggen een Td5. De Td5 doet nu al ruim 14 jaar dienst (de oudste exemplaren dan). Als er iets heel erg mis was met het blok dan was dat nu wel naar voren gekomen.
Zelf bezit een Td5 met nu bijna 400.000 op de teller, rijdt prima.
ABS/TC is een keuze dan, maar ik vind het prettig. Bij slechte omstandigheden heeft het mij al een paar keer geholpen. Maar bij een Disco heb je standaard ABS/TC.
Zelf bezit een Td5 met nu bijna 400.000 op de teller, rijdt prima.
ABS/TC is een keuze dan, maar ik vind het prettig. Bij slechte omstandigheden heeft het mij al een paar keer geholpen. Maar bij een Disco heb je standaard ABS/TC.