Het gehak en het "ons kent ons" gehalte viert hier weer eens hoogtij.
Welk een vertoning.
De 200 Tdi is buiten kijf door onbelanghebbende goden allang tot alderbeste LaRo ooit uitgeroepen,
Welk gehak en ons kent ons... er wordt een gezonde, normale discussie gevoerd over de motorenkeuze van Landrover en BMW's invloed hierop... gaat het een keer netjes is het ook weer niet goed zeker???
en welke onbelanghebbende goden?? je bedoeld bevooroordeelde 200tdi rijders zoals jij?? de andere motoren ook langer dan een uurtje mogen en kunnen rijden?? anders kun je niet oordelen of die niet beter zijn....
ik heb 200tdi gereden, en werkte regelmatig aan 300 tdi motoren..toen al vond ik de 300 prettiger om mee te rijden, daarna kwam de Td5, reed nog prettiger en voor wie daar van houd had een mooiere rauwe sound (en meer verbruik) laatst een paar dagen met een puma gereden, en dat rijd nog wat soepeler, met name bij wegrijden... dus ik vind zeer zeker de 200Tdi niet de beste motor..... ik ben dan ook niet elektrofoob en ben niet van mening dat een motor met elektronica per definitie onbetrouwbaarder is dan een zonder. Ook deel ik niet de algemene mening dat je aan een 200Tdi beter zelf kunt sleutelen dan aan een Td5 of puma... met de puma geen ervaring, maar bij de Td5 kun je als niet-garage ook zelf sleutelen... oké voor enkele dingen is een stukje gereedschap van een dikke 350 euro wenselijk/nodig.... maar zonder gereedschap kun je ook niet aan een 200 Tdi werken...
dus waarschijnlijk geldt in mijn opinie, hoe moderner hoe beter