Hallo allemaal,
ik wil mijn series 109 een beetje (prakties) opleuken met de nodige verstralers op het dak.
Ik wil er iets van 4 aan de voorzijde plaatsen en een twee achter. De voorste lampen worden twee aan twee geschakeld, met een extra kabel voor de stadsverlichting en aan de achterzijde wil ik ze afzonderlijk gaan schakelen. De schakelaars zouden voorin bij de bestuurder tegen het dak moeten komen.
Ik zit nog te twijfelen of ik eerst de lampen voor op een losse balk zet, of gelijk een roofrek op de auto. Meer vanwege de kosten van een roofrek en er nog genoeg dingen gedaan moeten worden.
Maar wat ik me afvroeg is waar andere mensen de kabels de laro in hebben laten komen. Dit omdat ik de kabels toch wel netjes weg wil werken, ook omdat er dan minder kans op beschadigingen is en omdat ik geen zin heb in onnodige lekages (hoewel ik weet dat de laro niet 100% waterdicht is ;) )
Zelf zat ik de denken om alle kabels naar achteren te laten lopen en ze dan via de achterkant naar binnen te laten komen. Zonder roofrek is dat niet de meest nette oplossing, maar volgens mij wel de meest praktische.
Waar zit jullie kabel gat voor verstralers?
Waar zit jullie kabel gat voor verstralers?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Waar zit jullie kabel gat voor verstralers?
Voor zou je met de snorkel mee naar beneden kunnen gaan en dan de motorruimte in.
Dixo schrijft:
das idd ook een goed idee, die moet er nog op komen in de toekomst. Maar ik moet nog even kijken hoe en wat ik daar dan weer voor nodig heb en wat dat gaat kosten.
Voor zou je met de snorkel mee naar beneden kunnen gaan en dan de motorruimte in.
das idd ook een goed idee, die moet er nog op komen in de toekomst. Maar ik moet nog even kijken hoe en wat ik daar dan weer voor nodig heb en wat dat gaat kosten.
------
piet_g schrijft:
Metalen buis in de juiste diameter, brackets maken om 'm aan de voorruit vast te kunnen maken, twee stukken stuk slang, een cycloonfilter/champignon voor bovenop, en een lasapparaat ;)
Maar ik moet nog even kijken hoe en wat ik daar dan weer voor nodig heb en wat dat gaat kosten.
Metalen buis in de juiste diameter, brackets maken om 'm aan de voorruit vast te kunnen maken, twee stukken stuk slang, een cycloonfilter/champignon voor bovenop, en een lasapparaat ;)
-
Jan Willem
Gaatje in het dak met een goede doorvoer.
Vraag maar eens naar Flexicon bij Aad G.
Ik had het en wil het weer
JW
Vraag maar eens naar Flexicon bij Aad G.
Ik had het en wil het weer
JW
Jan Willem
Olli DII TD5 2000 vervangen voor een V70
De Kameel 110 4.0 V8 1984 Rijdend in het wild te zien :D
Olli DII TD5 2000 vervangen voor een V70
De Kameel 110 4.0 V8 1984 Rijdend in het wild te zien :D
Kreeg van Piet een PB over het maken van de snorkel op een oliebad filter. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar hier staat een mooi voorbeeld:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,12144103,12146565
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/read.php?1162,12144103,12146565