Die link ken ik, heb ik een tijdje terug aandachtig gelezen.
Wat ik kan zien van jouw hoofdrem cilinder, heb je wel de 109 versie. De verdikking op de cilinder zie ik terug op je foto.
Heb je wel nog extra gecheckt dat je je voor remmen aan de servo kant hebt aangesloten? en hebben de aansluitingen voor de nippels verschillende maten? Op mijn cilinder heeft de voorrem kant een grotere nippel nodig.
Meten is weten... je kunt om te testen de gepompte remvloeistof opvangen voor en achter apart (2x een stukje remleiding buigen en voorzien van een nippeltje en dan opvangen in een glazen potje oid). Voor de voorremmen moet je meer remvloeistof verpompen en als het goed is, zie je dat duidelijk met verschil in verpompt volume.
Remmen nog steeds niet goed
Re:Remmen nog steeds niet goed
De reden dat ik nu erg zit te twijfelen is omdat ik me niet meer kan herinneren of mijn nieuwe brake failure switch nu twee of drie rode dopjes had. (ik neem van de meest rare dingen foto's maar daar heb ik nu net geen foto van he ;) )
Ik heb net even gemeten, maar bij mij zijn beide rem leidingen en schroefnippels even dik (tenminste de draad). inbouwen ging ook zonder problemen..
Daarnaast heb ik ook even een mail naar paddock gestuurd om te bevestigen dat dit werkelijk de juiste remcilinder is. Kijken of die snel willen antwoorden.
Het zou namelijk wel verklaren waarom ik achter zo snel en zo veel remkracht krijg. en waarom ik die brake failure met geen mogelijkheid uit krijg..
Ik heb net even gemeten, maar bij mij zijn beide rem leidingen en schroefnippels even dik (tenminste de draad). inbouwen ging ook zonder problemen..
Daarnaast heb ik ook even een mail naar paddock gestuurd om te bevestigen dat dit werkelijk de juiste remcilinder is. Kijken of die snel willen antwoorden.
Het zou namelijk wel verklaren waarom ik achter zo snel en zo veel remkracht krijg. en waarom ik die brake failure met geen mogelijkheid uit krijg..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Remmen nog steeds niet goed
Ik zit me nog een mogelijkheid te bedenken om het te testen..
gewoon het systeem op druk pompen en aan de achterkant de ontluchtingsnippel open gooien. Dan zou ik het snel moeten zien of dan het niveau in de voorste of de achterste kamer zakt. In het geval dat het niveau zakt in kamer aan de kant van de servo dan heb ik een probleem. Zou het wel interesant vinden gezien ik aan de leidingen helemaal niks veranderd heb.
heb net ook een afbeelding gevonden van de brake failure switch. Hier zitten maar twee rode dopjes op.. en dat herinner ik me ook. maar dat zou niet matchen met de hoofd remcilinder die ik heb, want Want daar zou die rode nippel achter moeten zitten.

gewoon het systeem op druk pompen en aan de achterkant de ontluchtingsnippel open gooien. Dan zou ik het snel moeten zien of dan het niveau in de voorste of de achterste kamer zakt. In het geval dat het niveau zakt in kamer aan de kant van de servo dan heb ik een probleem. Zou het wel interesant vinden gezien ik aan de leidingen helemaal niks veranderd heb.
heb net ook een afbeelding gevonden van de brake failure switch. Hier zitten maar twee rode dopjes op.. en dat herinner ik me ook. maar dat zou niet matchen met de hoofd remcilinder die ik heb, want Want daar zou die rode nippel achter moeten zitten.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Remmen nog steeds niet goed
hmm.. net even gedaan wat al zei. gewoon de nippel bij het achterwiel open gedraaid en toen eens rustig gaan pompen.. wat denk je.. het reservoir tegen de servo ging leeg.. aarch :P..
dus met alle informatie die ik nu heb kan ik alleen maar vast stellen dat mijn leidingen omgedraaid zitten. Ik wil niet eens bedenken hoe dat dat ooit zo gekomen is, want dan moet ik de stamboom terug gaan traceren naar de vorige eigenaar. maar denk zomaar dat de makkelijkste plek om dit om te wisselen is bij de remveiligheidsschakelaar.. want bij de hoofd rem cilinder zit het helemaal..
voor mijn gevoel moet ik voor nieuwe leidingen alles van het schutbord afschroeven.. of heb ik dat verkeerd?
dus met alle informatie die ik nu heb kan ik alleen maar vast stellen dat mijn leidingen omgedraaid zitten. Ik wil niet eens bedenken hoe dat dat ooit zo gekomen is, want dan moet ik de stamboom terug gaan traceren naar de vorige eigenaar. maar denk zomaar dat de makkelijkste plek om dit om te wisselen is bij de remveiligheidsschakelaar.. want bij de hoofd rem cilinder zit het helemaal..
voor mijn gevoel moet ik voor nieuwe leidingen alles van het schutbord afschroeven.. of heb ik dat verkeerd?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Remmen nog steeds niet goed
we komen er wel :)
Als er genoeg leiding lengte is bij de PDWA, kun je idd proberen daar de leidingen om te wisselen.
Alternatief is bij de hoofdcilinder de leiding van de voorwielen wat buigen zodat die bij de andere aansluiting kan en dan voor de achter remmen een nieuw leidinkje maken van de PDWA naar de hoofdcilinder.
ps de oude leiding niet weggooien voor je zeker weet dat deze wissel werkt ... ;)
Als er genoeg leiding lengte is bij de PDWA, kun je idd proberen daar de leidingen om te wisselen.
Alternatief is bij de hoofdcilinder de leiding van de voorwielen wat buigen zodat die bij de andere aansluiting kan en dan voor de achter remmen een nieuw leidinkje maken van de PDWA naar de hoofdcilinder.
ps de oude leiding niet weggooien voor je zeker weet dat deze wissel werkt ... ;)

Re:Remmen nog steeds niet goed
fenix2 schrijft:
idd.. geef het wat tijd :P.
ga eens even goed denken wat ik ga doen.. heb de komende weken minder tijd om te sleutelen en wil de laro toch rijdend hebben op 7 oktober.. (word een aanhangertje regelen om de laro mee te nemen :P)
heb ik ook even de tijd om te kijken naar de lengte van de leidingen en kan ik kijken of ik zou kunnen buigen inderdaad..
maar dingen weggooien doe ik alleen als ze kapot zijn.. tot die tijd archiveer ik de onderdelen netjes in mijn schuur :P
is het bij jou nog gelukt met het vervangen van de servo?
we komen er wel :)
Als er genoeg leiding lengte is bij de PDWA, kun je idd proberen daar de leidingen om te wisselen.
Alternatief is bij de hoofdcilinder de leiding van de voorwielen wat buigen zodat die bij de andere aansluiting kan en dan voor de achter remmen een nieuw leidinkje maken van de PDWA naar de hoofdcilinder.
ps de oude leiding niet weggooien voor je zeker weet dat deze wissel werkt ... ;)
idd.. geef het wat tijd :P.
ga eens even goed denken wat ik ga doen.. heb de komende weken minder tijd om te sleutelen en wil de laro toch rijdend hebben op 7 oktober.. (word een aanhangertje regelen om de laro mee te nemen :P)
heb ik ook even de tijd om te kijken naar de lengte van de leidingen en kan ik kijken of ik zou kunnen buigen inderdaad..
maar dingen weggooien doe ik alleen als ze kapot zijn.. tot die tijd archiveer ik de onderdelen netjes in mijn schuur :P
is het bij jou nog gelukt met het vervangen van de servo?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re:Remmen nog steeds niet goed
Nee nog niet aan montage toegekomen.
Heb de servo vandaag wel netjes gemaakt (het is een gebruikte) en hopelijk morgen wel tijd om te sleutelen
Heb de servo vandaag wel netjes gemaakt (het is een gebruikte) en hopelijk morgen wel tijd om te sleutelen

Re: Remmen nog steeds niet goed
ook even een afsluiting aan dit topic (vind het wel net zo netjes dat er een antwoord in staat namelijk).
een paar weken geleden hebben we de remmen ontlucht met een compressor systeem dat de olie door de leidingen trekt (dus zuigen aan de nippels) en daarna nog een rondje rem schoenen net niet tegen de trommels zetten..
Nu remt onze laro ook in een druk op het rempedaal zonder dat het pedaal het metaal van de voetbak haalt
. ook het waarschuwingslampje voor het ontbreken van remoliedruk is nu weer netjes uit
.
ook dit hoofdstuk is dus werkend afgesloten nu.
een paar weken geleden hebben we de remmen ontlucht met een compressor systeem dat de olie door de leidingen trekt (dus zuigen aan de nippels) en daarna nog een rondje rem schoenen net niet tegen de trommels zetten..
Nu remt onze laro ook in een druk op het rempedaal zonder dat het pedaal het metaal van de voetbak haalt
ook dit hoofdstuk is dus werkend afgesloten nu.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten